Gjest gjest Skrevet 19. januar 2006 #1 Skrevet 19. januar 2006 ble syk i går av min egen hjemmelagede linsesuppe.trodde det var helt greit å spise den etter 3 dager i kjøleskapet,men nei.nå har jeg vondt!springer på do,sover litt og er ok i perioder. er det noen triks der ute,for å gjøre det litt bedre?har drukket litt cola,merket ikke noen forandring...
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #2 Skrevet 19. januar 2006 Blåbær eller blåbærsaft (mana, sukkerfri). Biola yoghurt. Sørg for å få i deg mye væske når du har diare.
plastjuletre Skrevet 19. januar 2006 #3 Skrevet 19. januar 2006 Spis loff og drikk eplenektar, det binder magen :smile:
tommeline Skrevet 19. januar 2006 #4 Skrevet 19. januar 2006 Vanskelig å kurere... Men pass på å drikke mye, man mister mye væske når man flyr på do på den måten...
Arkana Skrevet 19. januar 2006 #5 Skrevet 19. januar 2006 (endret) Jeg har bare hatt matforgiftning én gang, men synes ikke de typiske omgangssyke-rådene hadde noen som helst effekt da, dessverre. Jeg var kvalm hele tiden, i motsetning til omgangssyke hvor jeg i allefall pleier å føle meg litt bedre en stund etter å ha kastet opp, og hadde ikke lyst på hverken mat eller drikke på et par dager. Faktisk gjorde det bare vondt verre. Prøvde å drikke litt vann, eplejuice, tam cola o.l. men da ble jeg bare enda dårligere. Prøvde å få ned litt likevel, for det er tross alt bedre å kaste opp en spiseskje cola enn bare magesyre. Tredje dagen fikk jeg ned en halv banan og kunne drikke litt igjen uten at det kom opp 2 sekunder senere, det var vidunderlig. Matforgiftning er forferdelig, tar heller omgangssyke 10 ganger enn å ha det igjen. Håper du føler deg bedre snart, trøst deg med at det vil gå over til slutt. Endret 19. januar 2006 av Arkana
Gjest gjest Skrevet 19. januar 2006 #6 Skrevet 19. januar 2006 takk for tips det rare er at jeg har lyst på noe nesten hele tida,men ikke den vanlige maten min. men det er som arkana sier,jeg blir bare verre etterpå. det er noe dritt ja.
Gjest Very Victoria Skrevet 19. januar 2006 #7 Skrevet 19. januar 2006 Hadde du blitt matforgitet hadde du vært på sykehus nå. Du hadde knapt klart å stå på bena. Coca-cola, loff og kylling uten skinn på deg de nærmeste tre dagene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå