AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #1 Skrevet 26. august 2023 Jeg har prestasjonsangst og hele året gruer jeg meg til neste foreldremøte. Tenker ikke på det hver dag, men det er i bakhodet på meg ganske så ofte. Har en på skolen fra før og nå er det neste sin tur. Hva skjedde på deres foreldremøte med førsteklassingen? Var det gruppearbeid? Presentasjon utover å si navnet på deg selv og barnet ditt? Anonymkode: b8cd7...4a4 1
Sofakona Skrevet 26. august 2023 #2 Skrevet 26. august 2023 Aldri hay noe slikt...du får ofte med det skriv hjem om hva som skal bli tatt opp på møte. Du trenger ikke å åpne munnen din. Eventuelt rekke opp hånda om noe må stemmes på 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #3 Skrevet 26. august 2023 Jobb med deg selv, dess bedre du blir kjent med andre foreldre dess lettere blir det for barnet. Anonymkode: dcf11...70c 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #4 Skrevet 26. august 2023 Jeg har det på samme måte. Det er forferdelig. Nå er mine barn 15 og 20 år og jeg vet at jeg snart er ferdig med foreldremøter Anonymkode: 39879...3c2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #5 Skrevet 26. august 2023 Det var ikke noe utover å presentere seg selv og si hvem man har foresatt for. Noen år senere var det noe gruppearbeid, men man kan jo bare unlate å si så mye. Det var da om sosiale medier og slikt. Anonymkode: b1a9a...26e 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #6 Skrevet 26. august 2023 Du trenger ikke si noe på foreldremøter om du ikke vil. Anonymkode: cb4cb...624
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #7 Skrevet 26. august 2023 Jeg hater sånn selv. Har kun snakket en gang på slike møter men det var fordi jeg følte at lærene ikke forstod alvoret i mobbingen på skolen. Ingen som sa noe men jeg viste at folk har sagt noe bak ryggen til skolen. Så jeg klarte ikke å holde kjeft. Det det noe jeg brenner for så er det urettferdighet. Jeg hater det. Alle klappet etter jeg sa noe. En god følelse. Men liker det ikke lell. Anonymkode: e1770...2f0 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #8 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har prestasjonsangst og hele året gruer jeg meg til neste foreldremøte. Tenker ikke på det hver dag, men det er i bakhodet på meg ganske så ofte. Har en på skolen fra før og nå er det neste sin tur. Hva skjedde på deres foreldremøte med førsteklassingen? Var det gruppearbeid? Presentasjon utover å si navnet på deg selv og barnet ditt? Anonymkode: b8cd7...4a4 Forskjellig hvilken skole det er. Noen elsker mingling og gruppearbeid og dødtid... Det er vel det aller verste for de med angst for dette! Presse sammen en haug der alle ikke passer sammen. Der du må hale og dra ut ord av enkelte(som sikkert heller ikke vil være der)! Kunne vært kortr møter uten dødtid. Hadde gjort det lettere for folk!! Mye vas og private ting som er helt unødvendig! Anonymkode: 1b6a4...a4c 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #9 Skrevet 26. august 2023 De fleste foreldremøter på skolen kunne vært en Mail 🙈 Anonymkode: 45df2...0f0 5 3
Burugla63 Skrevet 26. august 2023 #10 Skrevet 26. august 2023 Hæ ? Må man presentere seg selv på foreldremøter ?
Arkana Skrevet 26. august 2023 #11 Skrevet 26. august 2023 Jeg har tre barn og aldri opplevd at man må presentere seg selv på foreldremøtene. I første klasse mener jeg det bare var informasjon samt valg av klassekontakter og FAU-representanter, mens på senere trinn har det foregått ved at hele trinnet først møter i samlingssalen for informasjon fra rektor og lærere og etterpå går man klassevis til klasserommene og snakker om ting som gjelder akkurat den klassen. Ofte deles man i grupper og snakker om alt fra skjermbruk, sosiale medier, bursdagsfeiring, mobbing osv. Selv om selve informasjonen man får på møtet kunne vært sendt på epost vil det å ikke ha møter bety at man vanskelig kan komme med tilbakemelding på det som blir sagt eller ta opp nye saker så informasjon på epost kan aldri erstatte et møte. I tillegg er det å treffe og få et forhold til de andre foreldrene verdifullt og styrker klassemiljøet. Det er lettere å ta opp ting med en annen forelder når man vet hvem de er og har snakket med dem før. Det er også fint å diskutere saker som angår barna for det er jo ikke sånn at alle foreldre automatisk er sikre på hvordan man skal håndtere alle slags situasjoner og da er det fint å kalibrere litt med andre foreldre.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #12 Skrevet 26. august 2023 Jeg kan fortelle deg at de fleste lærere også gruer seg til disse møtene. Men du må vel ikke si noe med mindre du ønsker? Er lærer selv, og vi lar de foreldrene som ønsker det få ordet. Anonymkode: 2f8ce...b30 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #13 Skrevet 26. august 2023 Her måtte vi presentere seg. Si hvem man er mamma/pappa til. Det går bra, er alltid en eller annen flerbarnspappa som sier feil navn, alle ler, så slapper man mer av etter det.. 😊 Anonymkode: e9510...832 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #14 Skrevet 26. august 2023 Ts Jeg kjenner mange av foreldrene i klassen allerede. Og vi snakker om alt. Syns likevel det er helt grusomt. Bli plassert i gruppearbeid hvor jeg også har vært med på at man skal gå runden i gruppa så alle skal si noe. Mye gruppearbeid i barnehagen og foreløpig på skolen på første barnet. Annen lærer for andre barnet så kan jo håpe det er mindre.... Anonymkode: b8cd7...4a4 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #15 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Forskjellig hvilken skole det er. Noen elsker mingling og gruppearbeid og dødtid... Det er vel det aller verste for de med angst for dette! Presse sammen en haug der alle ikke passer sammen. Der du må hale og dra ut ord av enkelte(som sikkert heller ikke vil være der)! Kunne vært kortr møter uten dødtid. Hadde gjort det lettere for folk!! Mye vas og private ting som er helt unødvendig! Anonymkode: 1b6a4...a4c Jeg er lærer og kan egentlig ikke fordra denne "dialogkafeen" (aka gruppearbeid) som vi er pålagt å arrangere på våre foreldremøter. Det er bestemt lenger oppe i systemet at vi skal ha dette. For meg blir det kleint å bare stå der mens foreldrene diskuterer ymse problemstillinger. Vi lærerne skal ikke delta i selve gruppearbeidet, nemlig. Anonymkode: 1decd...b12 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #16 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har prestasjonsangst og hele året gruer jeg meg til neste foreldremøte. Tenker ikke på det hver dag, men det er i bakhodet på meg ganske så ofte. Har en på skolen fra før og nå er det neste sin tur. Hva skjedde på deres foreldremøte med førsteklassingen? Var det gruppearbeid? Presentasjon utover å si navnet på deg selv og barnet ditt? Anonymkode: b8cd7...4a4 Stakkars deg ❤️ jeg jobber i barnehage og har nettopp holdt foreldremøte for foreldrene. Jeg var dritnervøs, og blir alltid stresset rundt det å holde møter. Har også barn i skolen. Det er litt ulikt, noen presenterer seg med navn og hvem du er mor til, mens andre vare setter seg på plassen til barnet med navnelapper til barnet. Det er gruppearbeid av og til, men ikke alltid. Da sitter foreldrene i en gruppe og diskuterer et spm. Husk at det alltid er noen veldig ivrige, og du kan sitte å jatte med å være enig hvis du ikke vil si så mye. Du kan fint si nei om noen i gruppa spør om du vil lese det opp høyt for resten. Opplever ofte at ingen vil lese opp høyt. De fleste foreldre er ukomfortabel med slike ting, det ser vi hvert år, og det er helt forståelig. Det er ikke alle foreldrene som møter opp heller. Det at du ønsker å møte opp er jo kjempebra! Prøv å tenk at de andre er nervøse også selv om de kamuflerer det. Anonymkode: 32664...a92 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #17 Skrevet 27. august 2023 Jeg har også veldig angst.Det har vært svært vanskelig i mange år med foreldremøter og annet som følger med. Er så glad det snart er over. Anonymkode: c90b8...a36
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #18 Skrevet 27. august 2023 Gruppe arbeid på ungdomsskolen. Anonymkode: c90b8...a36
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #19 Skrevet 27. august 2023 Jeg sender alltid pappaen på slike møter. Er det en mulighet for deg? Anonymkode: 00c7e...45b
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #20 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg sender alltid pappaen på slike møter. Er det en mulighet for deg? Anonymkode: 00c7e...45b Vi har hittil byttet på. Har to barn så tatt ca. halvparten hver. Nå er foreldremøtene til barna samtidig så da må begge stille. Anonymkode: b8cd7...4a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå