Gå til innhold

Sorg over at barna blir eldre

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tror dere som sier at dere savner barnehagetiden må ha fortrengt hvor slitsomt det er med trassalder, sykdom og søvnløse netter😂 for meg som har barnehagebarn høres det luksus ut å ha tenåringer som går på do selv, kan være alene på rommet eller ute og ha litt egentid🥲

Anonymkode: 41226...51d

Den tiden er jo ikke bare slitsom heller da, husker masse gode stunder og kos med barna. Våre var aldri særlig trassige,  ikke spesielt mye syke heller. Vi prioriterte mest mulig tid med barna og har aldri angret på det. 

Anonymkode: a7985...33e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg tror dere som sier at dere savner barnehagetiden må ha fortrengt hvor slitsomt det er med trassalder, sykdom og søvnløse netter😂 for meg som har barnehagebarn høres det luksus ut å ha tenåringer som går på do selv, kan være alene på rommet eller ute og ha litt egentid🥲

Anonymkode: 41226...51d

Ikke lenge siden minste var barnehagebarn her og jeg må si den slitsomme tiden er skoletiden, med plikter, lekser, opp til samme tid hver dag, fulle ettermiddager osv. 

Tar gjerne 13 år i barnehage engang til isteden for skole. 

Skrevet

Eg forstår godt kva du meinar, og føler det litt sånn sjølv og...Saknar veldig kosen med å ha små barn, stresset har me gløymt...😜På same tid, så jobbar eg med menneske med psykisk utviklingshemming, og dette gir meg eit litt anna perspektiv. Det er mange som har barn som aldri vert skikkelig vaksne og sjølvstendige, og som vil trenge deg for alltid. Det gjer meg uendeleg takknemleg over å ha barn som vert sjølvstendige, flyttar ut, og kanskje gir meg barnebarn ein dag🙂

Skrevet

Går akkurat på det samme. Ungen er 12 år og på hennes skolen så begynner de ungdomsskole i år på 7 klasse (privat internasjonal skole) og jeg har vært i sorg siden skolestart. Hun begynner å bli selvstendig og må tvinges til familie aktiviteter og overgang er tungt. Føler meg som livet er over, at jeg har ingen nyte lenger... 

Hun er enebarn og vi har ikke lykket å gi henne søsken.

Jeg må nok jobbe med det og vet det blir bedre etterhvert. 

Anonymkode: 7038a...400

Skrevet

Skjønner deg godt, samtidig er det litt godt å være ferdig med de mest slitsomme årene(mye sykdom, trass og lite søvn)Mine er 9 og 11, og det er så rart å tenke på at om ti år har de flytta ut, er voksne og har sine egne selvstendige liv. Men gjør de det, så betyr jo også det at vi har gjort noe riktig og forberedt de på å klare seg selv. 

Etter de begynte på skolen er det utrolig hvor fort det har gått! Og jeg blir så rørt av å se filmer og videoer fra når de var små barnehagebarn 😭

Men vi har de jo bare til låns, disse fantastiske barna våre, og så håper jeg på mange lykkelige stunder sammen med de og kanskje barnebarn også om 15-20 år 🥰

Anonymkode: e611d...d38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...