Gå til innhold

Styr unna Nutrition clubs (Herbalife skalkeskjul)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Viktig å gi alle disse en dårlig anmeldelse og advarsel på google.

Anonymkode: 7e5e5...237

Skjønner å advare men en bør anmelde stedene for det de er og ikke uten å ha vært innom selv

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer veldig på om det er lovlig det de driver med? Kan bare snakke om vibein i Drammen. Står

ingenting på nettsiden eller på menyen at produktene er laget av Herbalifeprodukter. Gikk dit en gang fordi de reklamerer for sunne digge retter, shaker og smoothier. Da jeg var der så jeg at bakrommet var stappfullt av Herbalife produkter og Shaken jeg bestilte ble laget fra bakrommet med herbalifepulver.

Vil jo tror det er pliktig å opplyse om hva det man bestiller består av?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker man ut TRD Nutrition sin insta står det INGENTING om at dette er Herbalife. Det finnes ingen nettside, ingen «om oss» eller måte å komme i kontakt med de på. Ser de også tilbyr treningsgrupper for en svært billig penge, hvor man får proteinshake etter hver trening og tilbud om kroppsscan - heller ikke her nevnes det at dette er rekruttering til Herbalife 🤮

Anonymkode: a960e...50c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetspot nutrition, som også er i Trondheim, har faktisk hjemmeside - men heller ikke her er det ETT ENESTE ord om at det er Herbalife… Det tilbys både kurs og 1:1 veiledning, men det står ingenting om at det er rekruttering/salg. Det kan jo ikke være lovlig? 😳

Anonymkode: a960e...50c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig skittent spill de driver med...

Herbalife er et dårlig produkt, handler kun om å utnytte mennesker. Rart folk fortsatt går med på dette i 2023.

Ser på Herbalifere som lite oppegående mennesker.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Besserwisser skrev (10 timer siden):

Say what now? Hvorfor, o gi hvilken forbindelse?

Nå er ikke du den eneste. Det er svært mange her inne som anklager henne for å poste «proana»-bilder. Men på hvilket grunnlag mener man det? Fordi hun tar bilde av seg selv i t-skjorte? Skal tynne mennesker ikke få lov til å ta bilder av seg selv? Skal hun nektes å dele bilder av seg fordi hun er tynnere enn gjennomsnittet? Hva skal hun gjøre da - kle seg i en søppelsekk? 

Se for dere debatten om det var motsatt. En journalist, blogger, influencer - whatever. Som var overvektig. Som tok bilde av seg selv i t-skjorte. Vedkommende hadde på INGEN måte fått like mye hets, kritikk og negative kommentarer som her. Ingen ville skrevet side opp og side ned om at «hun er et negativt forbilde», «hun ser sykelig overvektig ut», «hun oppfordrer til fedme og dårlig livsstil». Jeg synes det er utidig kritikk og hets av henne som person. 

Jeg trodde hele poenget med «alle kropper er like mye verdt» og «elsk kroppen din» faktisk betydde det jeg. At man mente det. Så jeg ble glad når den bølgen startet, kroppspositivisme. Så jeg ble rimelig skuffet og lei meg når jeg så at det ikke gjaldt tynne mennesker. De er det ok å kritisere opp og ned i mente, tilegne dem falske motiver, kalle dem usunne, spekulere i sykdommer osv. Kroppspositivisme my ass. 

Jeg synes det er flott at mennesker finner kjærligheten. At man finner et menneske man er glad i, som også er glade deg. Om det så er en snekker eller bilmekaniker, lege eller kontorarbeider. Å nærmest gjøre en vits av at de to har funnet noe spesielt sammen blir rett og slett smålig. Og vet du - man HAR en sykdom, man ER ikke sykdommen. Senneset er et menneske, tro det eller ei. Et menneske med følelser, meninger og verdier, et menneske med behov for kjærlighet og gode mennesker. Et menneske som har et problematisk forhold til mat, og som kjemper en kamp med det hver dag. Et menneske med gleder og sorger, høydepunkter og utfordringer. En av de største grunnene til at mange føler skam ved en slik sykdom er nettopp på grunn av fordommer, hets og kommentarer fra andre. Der man lar en sykdom definere personen. For meg er det ubegripelig, hvor man reduserer et menneske ned til en sykdom.

Du har siteringer som er fra en annen tråd, legg dem og svaret ditt i riktig tråd, å svare her blir bare avsporing.

Anonymkode: 28727...3bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du har siteringer som er fra en annen tråd, legg dem og svaret ditt i riktig tråd, å svare her blir bare avsporing.

Anonymkode: 28727...3bf

Ah beklager! Det var postet på feil tråd ja, takk for at du påpekte det! Vet du hvordan jeg får slettet innlegget? Jeg får bare opp alternativene om å endre eller dele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besserwisser skrev (8 timer siden):

Ah beklager! Det var postet på feil tråd ja, takk for at du påpekte det! Vet du hvordan jeg får slettet innlegget? Jeg får bare opp alternativene om å endre eller dele

Du kan endre det til å bli helt blankt.

Anonymkode: afc87...cd7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så ekkelt. Når de reklamerer med at produktene er sunne, rene og alt det der, så får man jo inntrykk av at det lages fra bunnen av, ikke et superprosessert pulver som de i tillegg prøver å rekruttere folk for å selge. Fysj! Er det i det hele tatt lovlig? Hvis jeg skal betale masse penger for en "sunn, ren" smoothie på en "ernæringsklubb" så skal den da virkelig ikke være laget av et pulver... 

Kikket litt på siden til Diggbar på Askøy, siden jeg er derfra, og ser ut som at de skal legge ned, med oppfordring til å ta kontakt hvis man vil fortsette med disse fantastiske produktene (host, sa du MLM?). Direkte sitat: "Lokalet blir derfor lagt ned, men vi vil enda være tilgjengelig via sosiale medier, en kopp te hjemme hos oss/deg eller via telefon! Hvis du kunne tenkt deg å benytte deg av disse digge smoothiesene/shakene enkelt hjemme så veileder vi og hjelper deg i gang med disse produktene. Det er enklere enn du tror, og smaker like magisk når du kjenner effekten av heftig bra ernæring! Det er bare å ta kontakt."

Jaja... De skal ha for å ikke være spesielt subtile, da. Men folk går jo på limpinnen likevel ser det ut som. Fra et markedsføringsperspektiv er det jo egentlig lurt. Mange begynner å bli drittlei av den klassiske MLM-greia hvor de blir pushet på ymse produkter fra perifere bekjente via hundre forskjellige facebook-grupper, og når folk kjøper i bulk for å selge videre selv så er det jo en relativt lav pris per produkt. Her kan de jo legge seg på samme prisnivå som andre smoothie-utsalg, som faktisk bruker ekte vare og ikke pulver - og fremstille det som akkurat det samme, nei, enda sunnere, for det er jo en ernæringsklubb med foredrag fra eksperter må vite. 🤪

Kjente jeg ble engasjert nå 😂 Jaja, da vet jeg hva jeg skal bruke denne søndagen på. Takk for at du lagde innlegget, TS! Nå skal jeg hoppe ned i et kaninhull. 

Anonymkode: d8142...e2c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Utnyttelse av svake mennesker, sektlignende. Mange ensomme søker til slike ting for å ha tilhørighet, tror at de andre er dine venner. Helt til den dagen du stopper Herbalife...da forsvinner de.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
hjärterdam skrev (På 31.8.2023 den 9.04):

Jeg kjenner ikke til de andre, men vet at driveren av Mood i Narvik ikke på noen måte legger skjul på at det handler om Herbalife, så hun kan ikke kritiseres for å holde det skjult iallefall.

Nå er jeg litt «late to the party» her, men kom innom tråden fordi jeg googlet nettopp dette i forbindelse med en jeg fikk opp på Tiktok (i love nutrition) i Trondheim. Det er usedvanlig vanskelig å finne ut av om disse klubbene driver med Herbalife, i alle fall 90% av de. Jeg kjenner til Jessheim sin Yesnutrition fordi jeg har kjennskap til en av eierne og kun derfor har jeg lært meg at nutritionclubs har tilknytning til Herbalife. På Jessheim er det ikke så skjult da de har sånne «shakepartys» og diverse, men likevel ikke noe «alle våre produkter inneholder produkter fra herbalife». Jeg er generelt skeptisk til ALT MLM. Hvis det er så bra og vunnet så mange priser, hvorfor vinner de ikke vanlige priser i f.eks. kosmetikkbransjen og hvorfor selges det ikke på vanlige butikker.. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Christina12345 skrev (2 timer siden):

Nå er jeg litt «late to the party» her, men kom innom tråden fordi jeg googlet nettopp dette i forbindelse med en jeg fikk opp på Tiktok (i love nutrition) i Trondheim. Det er usedvanlig vanskelig å finne ut av om disse klubbene driver med Herbalife, i alle fall 90% av de. Jeg kjenner til Jessheim sin Yesnutrition fordi jeg har kjennskap til en av eierne og kun derfor har jeg lært meg at nutritionclubs har tilknytning til Herbalife. På Jessheim er det ikke så skjult da de har sånne «shakepartys» og diverse, men likevel ikke noe «alle våre produkter inneholder produkter fra herbalife». Jeg er generelt skeptisk til ALT MLM. Hvis det er så bra og vunnet så mange priser, hvorfor vinner de ikke vanlige priser i f.eks. kosmetikkbransjen og hvorfor selges det ikke på vanlige butikker.. 

Jeg er helt enig med deg, og bruker ikke Herbalife selv 👍 det var ment som akkurat det som sto, at hun som drev i Narvik ikke skjulte hva hun drev :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 26.8.2023 den 11.36):

I god tro har jeg handlet på en kafé her i byen med sunnere profil - er vel bedre å kjøpe en proteinsmoothie eller en sunn vaffel enn å gulpe nedpå med kaffe latte og boller, tenkte jeg. Så finner jeg ut at det er et skjult rekrutteringssted for Herbalife.. Det står ingenting om det på nettsiden deres, i kafeen eller i sosiale medier. Eneste som røpet det for meg var at jeg så Herbalifeemballasje bak disken en dag.  På eiernes personlige instagrammer står det også at de er distributører. Jeg føler meg lurt!

Om du googler Nutrition club ser du at dette er noe de får beskjed om å kalle det, og det er strenge regler for hvordan det skal drives. Alt for å rekruttere nye til pyramidespillet.. De serverer kun mat og drikke tilsatt pulver fra Herbalife, i tillegg til at de tilbyr bootcamps, bodyscan, foredrag og matlagingskurs. 

Her i Trondheim er det (minst) to:  Sweet Spot Nutrition og TRD nutrition. Foreløpig har jeg funnet disse andre steder i landet: Friends nutrition (Tønsberg), Yolo Snavvel (Åfjord), Diggbar Nutrition (Askøy), Yessnutrition (Jessheim), Nor_Nutrition (Svolvær).  Det er sikkert flere!  Det finnes ingen oversikt, fordi det fremstilles som om de er selvstendige klubber..

Har du noen erfaring med dette selv? Jeg er veldig nysgjerrig. 

Er det noe vi kan gjøre for å få bukt på dette? Melde til mattilsynet? Forbrukertilsynet? Bør jeg varsle en avis?

Anonymkode: 2e7c5...e01

Hei! Jeg jobber som journalist og vil høre mer om det. Gjerne ta kontakt så fort som mulig!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...