LilleMy28 Skrevet 19. januar 2006 #1 Skrevet 19. januar 2006 Jeg fikk påvist celleforandringer i november og legen ville ha meg til ny test i januar. Jeg har nå fått vite at de fant grov dysplasi og HPV-positiv, så nå er jeg sendt videre til Ullevål gynekologiske poliklinikk for kolposkopi og biopsi. Jeg har sprøyteskrekk og generell angst for medisinske inngrep og er derfor veldig engstelig for hva som kommer til å skje der. Har også lest i tidligere tråder at mange syns det er grusomt vondt og det skremte livskiten ut av meg.... Er det mulighet til å ta med seg noen dit for å holde i hånden? Kan du få tilbud om litt valium viss en er engstelig? Bedøvelse? Hvor lang tid tar det? Oppi alt er jeg også selfølgelig engstelig for at jeg kan ha livmorhalskreft, men prøver å fortelle meg selv at statistisk sett er det liten sjanse for det.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #2 Skrevet 19. januar 2006 Jeg har ikke vært med på denne type undersøkelser selv, men en nesten-lik. Jeg fikk lov å ha med meg noen, og at jeg fikk beroligende. Hadde panikk jeg........ men det gikk bra. Det er i alles interesse at undersøkelser kan gå uten for store hindringer - og redsel er hvertfall en hindring! Lykke til
Gjest Gjest_pus_* Skrevet 19. januar 2006 #3 Skrevet 19. januar 2006 Jeg har vært gjennom dette. Det er en stund siden og jeg husker ikke alt i detalj. Biopsi er ikke så veldig vondt og du kan få bedøvelse hvis du ønsker det. Jeg trengte ikke det. Du blør litt etterpå, men ikke mye. Var selv på Ullevål og var heldig med legen, veldig hyggelig samt at det selvfølgelig er en sykepleier tilstede. Jeg vil si at det er lite å engste seg for selve undersøkelsen. Det går helt sikkert bra. Det viktige er at de får gjennomført undersøkelsen slik at avt. behandlig kan igansettes. Ikke noe å grue seg for!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå