Gå til innhold

Utsatt operasjon for 3. gang

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har nå fått utsatt operasjon for 3. gang på Ullevål sykehus. Første gang var i januar da de glemte å gi meg innkalling; andre gang i april da de var underbemanna; siste gang i går de det kom inn traumepasient. Har FULL forståelse for ting som er utenfor deres kontroll, men kjenner allikevel jeg begynner å bli skikkelig lei. Jeg har gått i 8 måneder og gruet meg til en operasjon jeg aldri får (det er 8 måneder siden original operasjonsdato, jeg fikk innvilget operasjon i juni 2022). De sa de skulle få meg inn så tidlig som mulig, både sykepleier og kirurg har nevnt noe om ny time innen 1-2 uker, men pasientkoordinator sier nå at de ser på muligheter i løpet av høsten. Nå er jeg fryktelig lei og skuffa. I tillegg er jeg uten inntekt de neste 6 ukene da jeg skulle vært sykemeldt og andre har nå dekket skiftene mine (de kan ikke bli tatt fra skiftene igjen). Er det noen andre som har erfaring med å få operasjon utsatt så mange ganger? Hva gjør jeg i forhold til tapt inntekt? Hvilke krav har jeg nå som pasient når jeg føler meg uriktig behandlet? Tusen takk for svar.

Hilsen sliten, lei og skuffet jente (26)

Anonymkode: 92ba1...1a9

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hei,

jeg har nå fått utsatt operasjon for 3. gang på Ullevål sykehus. Første gang var i januar da de glemte å gi meg innkalling; andre gang i april da de var underbemanna; siste gang i går de det kom inn traumepasient. Har FULL forståelse for ting som er utenfor deres kontroll, men kjenner allikevel jeg begynner å bli skikkelig lei. Jeg har gått i 8 måneder og gruet meg til en operasjon jeg aldri får (det er 8 måneder siden original operasjonsdato, jeg fikk innvilget operasjon i juni 2022). De sa de skulle få meg inn så tidlig som mulig, både sykepleier og kirurg har nevnt noe om ny time innen 1-2 uker, men pasientkoordinator sier nå at de ser på muligheter i løpet av høsten. Nå er jeg fryktelig lei og skuffa. I tillegg er jeg uten inntekt de neste 6 ukene da jeg skulle vært sykemeldt og andre har nå dekket skiftene mine (de kan ikke bli tatt fra skiftene igjen). Er det noen andre som har erfaring med å få operasjon utsatt så mange ganger? Hva gjør jeg i forhold til tapt inntekt? Hvilke krav har jeg nå som pasient når jeg føler meg uriktig behandlet? Tusen takk for svar.

Hilsen sliten, lei og skuffet jente (26)

Anonymkode: 92ba1...1a9

Ta kontakt med pasientombudet og forhør deg. Usikker på hva du har krav på. 

Anonymkode: 15d24...c0e

• Liker 1
Skrevet

Alle skjønner at det er en kjip opplevelse, men det er sånn som kan skje. Har man ikke folk så kan man ikke operere, og de som er livstruende skadd må selvfølgelig gå forran en som faktisk kan vente. For din del er det jo ikke videre akutt når du kan vente i månedsvis, men du kan be om å få overført henvisning og vurdering til et annet sykehus med kortere ventetid, avhengig av hva du skal gjøre så klart. Ventetider kan du sjekke ut på fritt sykehusvalg sin nettside, der står også et tlf.nr du kan ringe i kontortiden om du trenger hjelp. Du har rett på å gå tilbake til arbeids om sykemelding ikke lenger er aktuelt, så det må arbeidsgiver ordne. Vet ikke helt hva du tenker du har krav på, men hvis du tenker økonomisk så har du ikke krav på noe. 

Anonymkode: cdd02...87a

Skrevet

Lange ventelister nå etter korona i tillegg, så må nok bare smøre seg med tålmodighet.

Anonymkode: a9742...4dd

Skrevet

Kanskje du kan gi beskjed om at du kan møte på veldig kort varsel? Det hender vel at de får avbestilling pga sykdom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...