Gå til innhold

Menn trives best med ulikestilte forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det hadde vært interessant å vite i hvor stor grad de som er gift med slike menn er de samme som krever at mannen spanderer når de er ute.

Anonymkode: 5aa25...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen trives med å bli utnytta eller undertrykt. Ulikestilte forhold er en tragedie.

De mest likestilte forholdene har det beste sexlivet. Det gir seg selv; folk blir ikke kåte på noen de ikke respekterer, som er late og skulker ansvar og fellesoppgaver. Eller pompøse fjotter som trur de er berettiga å betemme mer enn deg.

Om ikke partnerskap er likestilt så er livet mye bedre uten.

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (1 time siden):

Du diskuterer utenfor hva jeg tar opp, som er bare at alle har tendensen til å undervurderer sin partner sin deltagelse i det hverdagslige. Det er flott at det er en faktisk app med statistikk men for meg virker det som du bruker statistikken i dårlig tro:

Amming - Ingen steder står det at amming være fra pupp til munn. Amming kan innebære ferdig tappet brystmelk på flasker, og mannen tar seg av "ammingen" med den. Så løgn?

Videre er det ekstremt lett å bikke denne statistikken til mannens favør om man bare inkluderer mer "manne ting" - Fikse printeren, feilsøkt det elektriske, utrede vannlekkasjer, klippe gresset, male bekledningen, vaske takrenne, skifte karmer og forpakninger, bytte terrasse gulv osv. Disse er minst like relevant, om ikke mer relevant enn f.eks "bake brød" (77% kvinner).

Så om noe er det helt innenfor å påpeke at denne utvalgte tabellen representerer ikke et fullstendig bildet om temaet skal være "Bidra til husarbeid" 🤷‍♂️

 

 

 

Amming: https://sml.snl.no/amming Amming ER fra pupp til munn. Å gi tappet melk på flaske, er flaskemating. Tallene stemmer jo heller ikke da, siden det er nok langt mer enn 3 prosent menn som flaskemater babyene sine. Tabellen er for øvrig KUN enkelte eksempler for å illustrere. Ikke hele bildet. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rosalilje84 said:

Amming: https://sml.snl.no/amming Amming ER fra pupp til munn. Å gi tappet melk på flaske, er flaskemating. Tallene stemmer jo heller ikke da, siden det er nok langt mer enn 3 prosent menn som flaskemater babyene sine. Tabellen er for øvrig KUN enkelte eksempler for å illustrere. Ikke hele bildet. 

Det er sikkert teknisk korrekt, men vet mennene i undersøkelsen/appen det?

Det blir å spekulere selvsagt - godt mulig at menn er lurendreiere som overdriver og lyger på undersøkelsen som du sier, eller at menn ser på å mate ungen med tappet morsmelk på flaske som amming 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

At, men ikke hvorfor. Kvinner gjør jo mer fordi kvinner trives med det. Så hvorfor er de misfornøyde med det?

Anonymkode: 8190d...9a1

Nei. Husarbeid gjøres ikke fordi en trives med det, man gjør det fordi alternativet er verre. Husarbeid er møkkakjedelig! Hva i alle dager får deg til å tro at kvinner trives med det??? Det er klart vi blir midfornøyde når mannen, partneren, tilfører ekstraarbeid! En partner skal gjøre livet lettere og bedre for begge!

Anonymkode: aa44e...36d

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det hadde vært interessant å vite i hvor stor grad de som er gift med slike menn er de samme som krever at mannen spanderer når de er ute.

Anonymkode: 5aa25...452

🙄

Anonymkode: aa44e...36d

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Menn trives med forhold der det er lite likestilling. Hvorfor trives ikke kvinner med det samme?

Anonymkode: 8190d...9a1

Se der. Nok en påstand som liksom skal bekrefte at jeg tydeligvis ikke er mann. For jeg trives i likestilte forhold, og ville mistrivdes sterkt med å leve i et parforhold jeg ikke bidrar i og rundt. Herregud så stresset jeg hadde blitt av et ulikestilt forhold. Både med tanke på å legge oppgaver og ansvar på henne, men kanskje aller mest stresset over meg selv fordi jeg var så tafatt og lat. 

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel aldri likestilt så lenge en mann kan nøye seg med ei uten jobb eller karriere mens damen må ha en hunk som tjener en million i året og kan dra på ferie halve året?

 

Anonymkode: acc31...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sett, som man, hadde jeg valget mellom å jobbe åtte timer dagen i fem dager eller bli hjemme og holde huset clean mens kona bringer in nok penger til at vi begge trives, så vet jeg akkurat hvor støvsugeren står.

Anonymkode: acc31...3fc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/25/2023 at 10:05 AM, Rosalilje84 said:

Fra nyere tid har vi forskning på koronavaksiner, munnbind, long covid og aspartam. Det er sprikende meninger om alle disse tre tingene i forskningsmiljøer. Du finner fortsatt flere forskere som påstår at aspartam er ufarlig, mens andre igjen påstår at det er kreftfremkallende. Du finner norske forskere som påstår at munnbind nesten ikke har noe effekt, mens andre mener det har stor effekt. Osv. Vinklingen er viktig. Hvis du for eksempel får i oppgave å finne ut om x forårsaker y, prøver du jo ikke å gjøre masse eksperimenter for å bevise at x IKKE forårsaker y.

Man skal jo det, ref. Poppers vitenskapsteori om falsifisering. For å være et fullgodt paper, må man finne svakheten i egen teori (bruker ordet "teori slik det forstås i normalspråk), og deretter finne ut hva som skal til for å velte teorien (falsifiseringskriteriet), for deretter å teste ut om så er tilfellet. "Forskningen" du viser til høres mer ut som forskning som er finansiert av noen med en økonomisk interesse av resultatet, og ikke uavhengig forskning. Legger man opp studien med alle biasene du viser til, skal det en del til for å få publisert i gode tidsskrift. Det er nemlig slett fagarbeid.

Anonymkode: bb2e0...6b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/25/2023 at 9:14 AM, Pippi Lotta said:

Hvorfor trives ikke kvinner med uretferdig mye arbeid? Sier ikke det seg selv? De som får mindre arbeid, trives bedre en de som får mer…

Det blir jo et spørsmål om hva som ses på som urettferdig. Mange likestillings "paradokser" uti verden hvor kvinner gjør mer hjemme enn norske kvinner og er mer fornøyd med det enn norske kvinner er, fordi de ikke har fått prentet i seg fra tidlig alder at de er undertrykte hvis de gjør mer hjemme enn mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 9.00):

Menn trives med forhold der det er lite likestilling. Hvorfor trives ikke kvinner med det samme?

Anonymkode: 8190d...9a1

Fordi kvinner er lei av å ta seg hus, barn og mann og jobb alene. Kvinner trenger ikke å gjøre det lenger, så hvorfor selvutslette seg selv når man ikke må det.

 

AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 9.37):

At, men ikke hvorfor. Kvinner gjør jo mer fordi kvinner trives med det. Så hvorfor er de misfornøyde med det?

Anonymkode: 8190d...9a1

Nei. Kvinner trives ikke med det.

Anonymkode: aa44e...36d

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 9.48):

 

Tror de aller fleste kvinner gjør mer fordi noen må ivareta  barn/big, og det faller på dem når mannen ikke gjør sin del.  Det er en klassisk grunn for skilsmisse, og mange damer ender opp sykmeldte pga overbelastning, det tyder ikke akkurat på at damer trives med det. 

Anonymkode: 81bec...72d

Kvinner gjør mer hjemme også fordi de er mest hjemme. For noen uker siden var det en annen bruker som linket til en undersøkelse som viste at menn jobber mer utenfor hjemmet (flere timer betalt arbeid). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (På 25.8.2023 den 16.51):

Se der. Nok en påstand som liksom skal bekrefte at jeg tydeligvis ikke er mann. For jeg trives i likestilte forhold, og ville mistrivdes sterkt med å leve i et parforhold jeg ikke bidrar i og rundt. Herregud så stresset jeg hadde blitt av et ulikestilt forhold. Både med tanke på å legge oppgaver og ansvar på henne, men kanskje aller mest stresset over meg selv fordi jeg var så tafatt og lat. 

Dette er personlig, men er ikke overasket om du har en svermer av kvinner etter deg, du virker som en oppriktig fin mann.

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (13 minutter siden):

Det blir jo et spørsmål om hva som ses på som urettferdig. Mange likestillings "paradokser" uti verden hvor kvinner gjør mer hjemme enn norske kvinner og er mer fornøyd med det enn norske kvinner er, fordi de ikke har fått prentet i seg fra tidlig alder at de er undertrykte hvis de gjør mer hjemme enn mannen.

De er ikke fornøyd bare fordi de ikke har økonomisk mulighet til å klare seg uten en mann

 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 10.06):

Hvorfor alenemødre og ikke alenefedre? Har du en viss fordom basert på kjønn her? Tror du menn ikke bruker mer tid på oppfølging og rengjøring når de må ta seg av både arbeid og husstell alene? Hvem tror du tar seg mest av snekring og husvedlikehold av alenemødre og alenefedre, du som har fordommer baser på kjønn?

Anonymkode: 8190d...9a1

De alenefedrene har gjerne hjelp av sin første kone, sin mor.

Anonymkode: acc82...c5b

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (20 minutter siden):

Det blir jo et spørsmål om hva som ses på som urettferdig. Mange likestillings "paradokser" uti verden hvor kvinner gjør mer hjemme enn norske kvinner og er mer fornøyd med det enn norske kvinner er, fordi de ikke har fått prentet i seg fra tidlig alder at de er undertrykte hvis de gjør mer hjemme enn mannen.

LOL. Hadde de hatt samme rettigheter som her , hadde de vært akkurat som norske damer. Se rundt deg ,det er mange damer som ikke er etnisk norske som er vokst opp i Norge. De er akkurat som etnisk norske damer , fordi de har lov.

Anonymkode: a7dce...899

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

LOL. Hadde de hatt samme rettigheter som her , hadde de vært akkurat som norske damer. Se rundt deg ,det er mange damer som ikke er etnisk norske som er vokst opp i Norge. De er akkurat som etnisk norske damer , fordi de har lov.

Anonymkode: a7dce...899

De har det, refererer til Spania 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (54 minutter siden):

Dette er personlig, men er ikke overasket om du har en svermer av kvinner etter deg, du virker som en oppriktig fin mann.

Oy, se der. Det var hyggelig skrevet, @Rosakatt! Takk ☺️

Men kan ikke si at jeg har svermer av kvinner etter meg. Isåfall ser jeg dem ikke 😁

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...