Gå til innhold

Samlivsbrudd - overta fars kvote

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei, ts her, igjen.

Nå har han signert flyttemelding,  mot at han skal slippe å betale bidrag og vil ikke se barna. Den avtalen er null verdt mtå innkreving,  men samtidig...Føler jeg at hvis jeg krever inn bidrag så har jeg lyvet og ødelegger alt fremtidig samarbeid..

Så har jeg begynt å flytte ut ting. I stad prøvde han å prate med meg, og det var bare drit, anklager og trusler. Han truet med barnevernet! Han sa han skulle ta de fra meg. Han sa blant annet" jeg blir så redd jeg, når du griner sånn. Da må du være psykisk syk. Hvordan kan du ta deg av ungene da? " osv. Jeg blir jo opprørt og lei meg når han trykker meg ned slik.

...men er det noen som vet om barnevernet kan gjennomskue hvis folk melder pga hevn? Jeg ble så redd! 

Anonymkode: 24e42...c03

Det er nok bare tomme trusler. Men anbefaler deg å ha med deg noen når du skal flytte tingene dine og sove et annet sted i mellomtiden. Evt. ha på opptak på telefonen hele tiden mens du er i nærheten av han. Barnevernet gjennomskuer han. Du kan med god samvittighet søke nav om å fastsette barnebidrag. Det er barnas penger og de har rett på dem.

Anonymkode: 21824...f82

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får helt vondt av å lese om situasjonen du står i. Jeg er enig i det andre skriver her. Ikke la han true deg til noe som helst, ta opptak av det han sier, ta vare på evt. meldinger, ha med deg noen som kan hjelpe deg å flytte. Og flytt fortest mulig. Dra til et krisesenter dersom du ikke har noen annen mulighet. Alt er bedre enn å utsette deg selv og barna for en sånn syk drittsekk ett minutt til. Og hold oss oppdatert på hvordan det går med dere ❤️
Stor klem!

Anonymkode: 0d576...30a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei, ts her, igjen.

Nå har han signert flyttemelding,  mot at han skal slippe å betale bidrag og vil ikke se barna. Den avtalen er null verdt mtå innkreving,  men samtidig...Føler jeg at hvis jeg krever inn bidrag så har jeg lyvet og ødelegger alt fremtidig samarbeid..

Så har jeg begynt å flytte ut ting. I stad prøvde han å prate med meg, og det var bare drit, anklager og trusler. Han truet med barnevernet! Han sa han skulle ta de fra meg. Han sa blant annet" jeg blir så redd jeg, når du griner sånn. Da må du være psykisk syk. Hvordan kan du ta deg av ungene da? " osv. Jeg blir jo opprørt og lei meg når han trykker meg ned slik.

...men er det noen som vet om barnevernet kan gjennomskue hvis folk melder pga hevn? Jeg ble så redd! 

Anonymkode: 24e42...c03

Skriv ned alle hendelser, så detaljert som mulig. 

Om mulig, ta opp samtalene. Du har lov til å gjøre dette da du er en del av samtalen. 

Kontakt nav for barnebidrag etter møte på fvk. Dette er obligatorisk. Til den tid er dere kanskje også helt ute av huset? Og når han begynner å bitche om det, da svarer du at det nå han ta med Nav. Også sier du ikke mer. 

Det er hans ansvar å forsørge barna sine, og trøbbel vil han lage uansett ser det ut som. Det er bare snakk om hva han skal lage trøbbel om. 

Dersom han fortsetter å true med barnevernet, da kontakter du de først og spør om råd og veiledning. Denne turing om bv er dessverre veldig vanlig. Bf her har også meldt meg til bv, flere ganger. Det har gått helt fint. Bv har vært på observasjoner, men sak ble henlagt veldig fort. 

Anonymkode: 64b97...839

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 27.8.2023 den 6.58):

Det er nok bare tomme trusler. Men anbefaler deg å ha med deg noen når du skal flytte tingene dine og sove et annet sted i mellomtiden. Evt. ha på opptak på telefonen hele tiden mens du er i nærheten av han. Barnevernet gjennomskuer han. Du kan med god samvittighet søke nav om å fastsette barnebidrag. Det er barnas penger og de har rett på dem.

Anonymkode: 21824...f82

Eh, nei, det gjør de ikke nødvendigvis. 

Endret av Dianah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...