Roci Skrevet 24. august 2023 #1 Del Skrevet 24. august 2023 Av flere årsaker har jeg nok en gang bestemt meg for å forsøke å spare til langt hår. Utgangspunktet var en kort pixie-frisyre, det har nå vokst ut til en slags kort bob, omtrent slik: Men med bob-nakke: Håret mitt er naturlig grått/hvitt med blonde striper, en del lysere enn på bildet over. Dessverre så har jeg en del hverver og fall i håret som gjør at jeg er avhengig av varmestyling til håret har vokst seg langt nok til at tyngdekraften gjør sitt, og håret mitt vokser ganske sakte. Samtidig sliter jo varmestyling på håret. Vurderer å spørre frisøren om muligheten for keratinbehandling, noen som har erfaring med det? Jeg har jo ikke så lyst til å være stygg på håret i 2 år 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 24. august 2023 #2 Del Skrevet 24. august 2023 Hvorfor ikke heller omfavne bølgene og ha i produkter som fremhever krøllene enn å varmestyle håret slik at det slites?Da sparer du håret mye mer. Skal du ha blondt, ikke helbleke men stripe. Kur og olje mye. Bruk god naturbørste. Føhninh sliter mindre på håret enn at det går vått i lengre tid, håret er mest sårbart vått. Sov med sateng-putevar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #3 Del Skrevet 24. august 2023 Jeg hadde lugg jeg ønsket å spare ut. Den ble jo ikke så fin når den vokste og ikke passet ansiktsformen. Men jeg tvinnet luggen på hver side av skillene og festet bak med fliseklemmer. Det kledde jeg bedre. Kan du gjøre noe lignende? Da blir det kanskje mindre volum foran hvis du ikke liker det. Jeg ville gått til en frisør og spurt om råd. Kanskje det er mulig å stusse litt her og der slik frisyren vil bli penere når den vokser ut? Og samtidig få råd om produkter. Jeg ville non forsøkt å la håret være mest mulig naturlig. Det er jo sunnest for håret og kanskje det vokser raskere da? Anonymkode: 84a8e...966 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 24. august 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 24. august 2023 Motelvibes skrev (3 minutter siden): Hvorfor ikke heller omfavne bølgene og ha i produkter som fremhever krøllene enn å varmestyle håret slik at det slites?Da sparer du håret mye mer. Skal du ha blondt, ikke helbleke men stripe. Kur og olje mye. Bruk god naturbørste. Føhninh sliter mindre på håret enn at det går vått i lengre tid, håret er mest sårbart vått. Sov med sateng-putevar. Jeg har ikke bølger når håret er så kort som det er nå, bare uregjerlig fall i nederste halvdel av håret, så det ser bare ustelt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 24. august 2023 #5 Del Skrevet 24. august 2023 Roci skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke bølger når håret er så kort som det er nå, bare uregjerlig fall i nederste halvdel av håret, så det ser bare ustelt ut. Du kan jo velge da, ødelegge det så det ikke vokser langt, eller å bite tennene sammen i to til fire måneder. Jeg ville absolutt ha valgt sistnevnte enn å brenne håret og ha slitt hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 24. august 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde lugg jeg ønsket å spare ut. Den ble jo ikke så fin når den vokste og ikke passet ansiktsformen. Men jeg tvinnet luggen på hver side av skillene og festet bak med fliseklemmer. Det kledde jeg bedre. Kan du gjøre noe lignende? Da blir det kanskje mindre volum foran hvis du ikke liker det. Jeg ville gått til en frisør og spurt om råd. Kanskje det er mulig å stusse litt her og der slik frisyren vil bli penere når den vokser ut? Og samtidig få råd om produkter. Jeg ville non forsøkt å la håret være mest mulig naturlig. Det er jo sunnest for håret og kanskje det vokser raskere da? Anonymkode: 84a8e...966 Ja, jeg har jo en slags sveis nå og går til frisøren jevnlig for å stusse spisser og nakke til håret bak på hodet har vokst seg langt nok. Men problemet er altså at jeg må varmestyle for at det skal se bra ut. Det er egentlig ikke luggen som er "problemet", men resten av håret Men takk for tips🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 24. august 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 24. august 2023 Motelvibes skrev (Akkurat nå): Du kan jo velge da, ødelegge det så det ikke vokser langt, eller å bite tennene sammen i to til fire måneder. Jeg ville absolutt ha valgt sistnevnte enn å brenne håret og ha slitt hår. Håret mitt vokser veldig sakte, så det vil ta 12-18 mnd før det er langt nok til at tyngdekraften løser problemet Det er jo det som er saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet 24. august 2023 #8 Del Skrevet 24. august 2023 Keratin er jo bare bra for håret. Jeg har tatt det et par ganger i forsøk på å temme mitt, og det hjelper litt. Uansett et pluss om du vil gro det langt, selv om det ikke skulle hjelpe mye på fallet:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 24. august 2023 #9 Del Skrevet 24. august 2023 Roci skrev (1 minutt siden): Håret mitt vokser veldig sakte, så det vil ta 12-18 mnd før det er langt nok til at tyngdekraften løser problemet Det er jo det som er saken. Ok, begynn med å ta vitaminer. Skal jo vokse en cm i måneden. Har gitt mine råd, mulig du kan ha i skum som får det mer regjerlig, men det tørker ut håret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #10 Del Skrevet 24. august 2023 Jeg brukte mye hårklyper i ulike varianter frem til bølgene la seg litt bedre! Eller så klemte jeg opp håret med skum, slik at resten også ble "uregjerlig" For øvrig så begynte håret mitt vokse dobbelt så raskt når jeg startet med b-vitaminer med ølgjær i Hadde også hår det tok år og dag før man kunne se forskjell på lengden på, nå stusser jeg håret ofte, og har hår til midja! Anonymkode: c9bda...db5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 24. august 2023 Forfatter #11 Del Skrevet 24. august 2023 Motelvibes skrev (Akkurat nå): Ok, begynn med å ta vitaminer. Skal jo vokse en cm i måneden. Har gitt mine råd, mulig du kan ha i skum som får det mer regjerlig, men det tørker ut håret. Takk for tips Håret mitt er faktisk skikkelig vanskelig, det er tykt med ganske kraftige hårstrå, noen håpløst plasserte hverver og som sagt uregjerlig fall som kun lar seg "temme" med varmestyling. Det ser best ut og er mest lettstelt når det enten er helt kort, eller ganske langt (minimum skulderlengde). En av årsakene til at jeg vil forsøke å få langt hår igjen, er at frisøren min har lagt ned, og den andre frisøren på stedet er ikke på langt nær like dyktig, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 24. august 2023 Forfatter #12 Del Skrevet 24. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg brukte mye hårklyper i ulike varianter frem til bølgene la seg litt bedre! Eller så klemte jeg opp håret med skum, slik at resten også ble "uregjerlig" For øvrig så begynte håret mitt vokse dobbelt så raskt når jeg startet med b-vitaminer med ølgjær i Hadde også hår det tok år og dag før man kunne se forskjell på lengden på, nå stusser jeg håret ofte, og har hår til midja! Anonymkode: c9bda...db5 B-vitaminer med ølgjær skal jeg definitivt gi et forsøk, tusen takk🥰 Hvilket merke brukte du? Endret 24. august 2023 av Roci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #13 Del Skrevet 24. august 2023 Roci skrev (13 minutter siden): B-vitaminer med ølgjær skal jeg definitivt gi et forsøk, tusen takk🥰 Hvilket merke brukte du? disse B-Pluss 240 tabl | Apotera.no Jeg bestiller enten fra apotek, eller kjøper på sunkost Jeg testet det, fordi jeg hadde sett effekt av ølgjær på hest faktisk! Hesten jeg hadde tidligere ble barbert, og pelsen vokste veldig sakte ut igjen, så vi begynte gi henne ølgjær etter anbefaling fra veterinær, og det var enorm endring i pelsveksten før/etter ølgjær! Anonymkode: c9bda...db5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 24. august 2023 #14 Del Skrevet 24. august 2023 Roci skrev (48 minutter siden): Av flere årsaker har jeg nok en gang bestemt meg for å forsøke å spare til langt hår. Utgangspunktet var en kort pixie-frisyre, det har nå vokst ut til en slags kort bob, omtrent slik: Men med bob-nakke: Håret mitt er naturlig grått/hvitt med blonde striper, en del lysere enn på bildet over. Dessverre så har jeg en del hverver og fall i håret som gjør at jeg er avhengig av varmestyling til håret har vokst seg langt nok til at tyngdekraften gjør sitt, og håret mitt vokser ganske sakte. Samtidig sliter jo varmestyling på håret. Vurderer å spørre frisøren om muligheten for keratinbehandling, noen som har erfaring med det? Jeg har jo ikke så lyst til å være stygg på håret i 2 år Kjære deg,jeg tror neppe du er stygg på håret,langt derifra🤍 Har desverre ingen konkrete tips,da jeg selv har et hår som vokser som ugress🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 24. august 2023 Forfatter #15 Del Skrevet 24. august 2023 flusa skrev (7 minutter siden): Kjære deg,jeg tror neppe du er stygg på håret,langt derifra🤍 Har desverre ingen konkrete tips,da jeg selv har et hår som vokser som ugress🙄 Hehe, tusen takk, nei håret ser ok ut så lenge jeg styler det, men varmestylingen sliter på håret og er en ulempe når jeg skal spare det ut 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 24. august 2023 Forfatter #16 Del Skrevet 24. august 2023 anonymLala skrev (35 minutter siden): Keratin er jo bare bra for håret. Jeg har tatt det et par ganger i forsøk på å temme mitt, og det hjelper litt. Uansett et pluss om du vil gro det langt, selv om det ikke skulle hjelpe mye på fallet:) Tusen takk, det var bra å høre 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Opal Skrevet 24. august 2023 #17 Del Skrevet 24. august 2023 Jeg har samme lengde som deg og holder også på å spare. Jeg har tynne hårstrå, og det kan se bra ut om jeg klemmer det opp med styling i for å fremheve fall/krøller, men straks jeg kommer ut i vind eller dagen etter at jeg har vasket det, så ser det bare ustylet/bustet ut. Min frisør anbefaler å føne det 70-80 % tørt uten å bruke hårbørste, for så å bruke en rundbørste for å slette det ut. Det fungerer greit hos meg, også legger jeg det bak ørene. Følger med om du får flere gode tips her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #18 Del Skrevet 24. august 2023 Det eneste med keratin er at håret kan føles litt "tungt" når fallen forsvinner, men det høres jo egentlig ut som det er det du ønsker. Det vil kun hjelpe på fall, ikke selve verven fordi verven er bare hår som har en annen vekstretning. Mulig det hjelper å slette håret i motsatt retning av vekstretningen når keratinet smeltes inn i håret, litt slik de brukte rotpermanent den gang det var populært. Har kun brukt det på veldig langt hår. Anonymkode: 6ff4f...3a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 24. august 2023 Forfatter #19 Del Skrevet 24. august 2023 Opal skrev (42 minutter siden): Jeg har samme lengde som deg og holder også på å spare. Jeg har tynne hårstrå, og det kan se bra ut om jeg klemmer det opp med styling i for å fremheve fall/krøller, men straks jeg kommer ut i vind eller dagen etter at jeg har vasket det, så ser det bare ustylet/bustet ut. Min frisør anbefaler å føne det 70-80 % tørt uten å bruke hårbørste, for så å bruke en rundbørste for å slette det ut. Det fungerer greit hos meg, også legger jeg det bak ørene. Følger med om du får flere gode tips her Har ikke fått det til med rundbørste tidligere, men kanskje jeg skal gi det et nytt forsøk Takk for tips🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 24. august 2023 Forfatter #20 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det eneste med keratin er at håret kan føles litt "tungt" når fallen forsvinner, men det høres jo egentlig ut som det er det du ønsker. Det vil kun hjelpe på fall, ikke selve verven fordi verven er bare hår som har en annen vekstretning. Mulig det hjelper å slette håret i motsatt retning av vekstretningen når keratinet smeltes inn i håret, litt slik de brukte rotpermanent den gang det var populært. Har kun brukt det på veldig langt hår. Anonymkode: 6ff4f...3a0 De verste vervene er heldigivis i nakken, så undercut'en løser det problemet Jeg ønsker litt tyngde i håret mens det vokser ut, det stemmer. Høres ut som om keratinbehandling definitivt er verd å forsøke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå