Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Ønskergraviditet skrev:

Hvordan skal jeg tolke disse testene? 4/5 dager til ikm. Den grønne (eggløsningstesten) er også positiv?

image.jpg

image.jpg

Mine var også så svak for 1 uke siden, ta en ny om 2 dager så vil den være sterkere. Jeg har tatt ca annenhver dag til den ble kraftig 👍👏

Anonymkode: 12afd...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Ønskergraviditet skrev:

Jamen, er det ikke for tidlig? Kan de være positive, men at jeg likevel får mensen?

For tidlig? Hadde det vært for tidlig hadde ikke testene blitt positive selvsagt. Når de blir positive så er jo det et bevis for at det ikke er for tidlig. 

Ja, du kan få mensen, det kalles da en kjemisk graviditet, som betyr at du forsåvidt har vært gravid, men mister så tidlig at det blir som en vanlig mens. 

Anonymkode: 8ceaf...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en svak strek 12 dpo på billigtest, men testet negativ 14 dpo med CB. Jeg har fortsatt ikke fått mensen15 dpo.Hvor mye mer sensitiv er billigtesten enn en CB? Burde den doble seg på de 2 dagene? Jeg har ikke vært for sen med mensen en eneste gang i løpet av de 7 prøveperiodene vi har hatt bortsett fra denne gangen. Jeg har ikke flere tester i hus og kommer til p vente til helga før jeg eventuelt kjøper ny.

Anonymkode: 09392...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk en svak strek 12 dpo på billigtest, men testet negativ 14 dpo med CB. Jeg har fortsatt ikke fått mensen15 dpo.Hvor mye mer sensitiv er billigtesten enn en CB? Burde den doble seg på de 2 dagene? Jeg har ikke vært for sen med mensen en eneste gang i løpet av de 7 prøveperiodene vi har hatt bortsett fra denne gangen. Jeg har ikke flere tester i hus og kommer til p vente til helga før jeg eventuelt kjøper ny.

CB var for flere år siden den med dårligs følsomhet. Vet ikke hvordan det er nå. Kan også ha vært en kjemisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

CB var for flere år siden den med dårligs følsomhet. Vet ikke hvordan det er nå. Kan også ha vært en kjemisk. 

Takk for svar, men da burde vel mensen komt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, men da burde vel mensen komt?

Eh ja, eller det kan være en kjemisk. Altså, kroppen vår er ikke tidsinnstilt slik som klokker. Enten er du gravid, eller så har du vært gravid og kroppen bruker tid på å ordne opp, eller så kommer mensen når den kommer. Ingen kan bestemme at din mens burde kommet. Mest sannsynlig er du gravid, siden du har hatt en positiv. Kommer mensen har du hatt en kjemisk. Kanskje går det en uke, kanskje kommer den ikveld. Kanskje kommer den ikke, og bare testen til CB var dårlig. Ingen her er synske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 dager dpo, og tatt med kveldsurin. Positiv eller negativ?

image.jpg

Endret av Ønskergraviditet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser tydelig strek @Ønskergraviditet, men jeg vet ikke om streken er skyggestrek. Synes det er så vanskelig på de testene der, har sett flere her inne har hatt skyggestreker. Men at det er en strek der, det er det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser tydelig strek @Ønskergraviditet, men jeg vet ikke om streken er skyggestrek. Synes det er så vanskelig på de testene der, har sett flere her inne har hatt skyggestreker. Men at det er en strek der, det er det :) 

Tusen takk for svar:) La inn bilde her før i dag, men tror ikke så mange så de. Legger ved bilde, siden jeg hadde dette resulterer på morgenen:

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Ønskergraviditet skrev:

Tusen takk for svar:) La inn bilde her før i dag, men tror ikke så mange så de. Legger ved bilde, siden jeg hadde dette resulterer på morgenen:

image.jpg

syns da de ser ganske så positive ut jeg :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ønskergraviditet skrev:

image.jpg

Veldig positiv!:)

Anonymkode: 7c9d1...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.jpg

Positiv :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Ønskergraviditet skrev:

image.jpg

Positiv! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Ønskergraviditet skrev:

image.jpg

JEG svarte jo på de bildene! Og skrev at alle var positive. Men mitt svar var ikke godt nok kanskje? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JEG svarte jo på de bildene! Og skrev at alle var positive. Men mitt svar var ikke godt nok kanskje? 

Jo, jeg setter stor pris på at du tok deg tid til å svare! Ikke meningen å spamme siden her heller, men du vet sikkert selv hvor mye man lurer på/ funderer.. Jo flere som svarer at det ser positivt ut, jo mer tror man på det. Så ikke tro at det ikke er godt nok! Jeg setter som sagt stor pris på svaret fra deg! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg, ro deg ned!! Vi må da få lov til å svare vi som vil! Pass deg så du ikke blir rapportert. Du er jo direkte frekk

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Cammm skrev:

Unnskyld meg, ro deg ned!! Vi må da få lov til å svare vi som vil! Pass deg så du ikke blir rapportert. Du er jo direkte frekk

Jeg har ikke sagt noenting til deg. Ellers må du gjerne rapportere så mye du vil, jeg har ikke brutt noen forumregler. Brukeren jeg svarte tidligere idag la på nytt ut samme testene, fordi hun ikke hadde fått nok svar. Jeg brukte tid på å svare henne første gang. Uansett svarte hun hyggelig tilbake til meg, så jeg skjønner ikke hvorfor du skal ta så på vei for dette? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg setter stor pris på at du tok deg tid til å svare! Ikke meningen å spamme siden her heller, men du vet sikkert selv hvor mye man lurer på/ funderer.. Jo flere som svarer at det ser positivt ut, jo mer tror man på det. Så ikke tro at det ikke er godt nok! Jeg setter som sagt stor pris på svaret fra deg! <3

Takk. Ja, jeg skjønner at det er vanskelig å tro, men når det er en strek så er det en strek. Den siste du la ut kjenner jeg ikke til, men de første var tydelig positive som jeg skrev. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Ja, jeg skjønner at det er vanskelig å tro, men når det er en strek så er det en strek. Den siste du la ut kjenner jeg ikke til, men de første var tydelig positive som jeg skrev. :) 

Ja, og i dag fikk jeg det bekreftet hos legen! Har ikke gått opp for meg enda :) Takk for svar alle sammen:)<3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på rugedag 9. Fryseforsøk.. Tolker g testen som negativ. Men kom svak skygge test.. Tenker egentlig at håpet er ute.. Men må høre her også, for tok en el test også som er veldig sterk.. Hva synes du om el testen og skygge streken på graviditetstesten? Sksl jeg bare legge all håpet borte?? 

image.jpeg

image.jpeg

Anonymkode: 2acbf...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...