Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg hadde sex med partneren i slutten av juli måneden, samme dag et par timer seinere fikk jeg mensen, på kvelden tok jeg en angrepille (Vi ønsker oss ikke barn enda), nesten 5 uker seinere fikk jeg mensen (vanlig mengde blod og 4 dagers varighet) to uker etter sist mensen tok jeg en graviditetstest, viste negativ, tre uker igjen etter sist graviditetstest tok jeg en ny test igjen, negativ denne å. Mensen skulle komme for 12 dager siden, men er ikke lommet enda. Er det mulig å bli gravid? 

Anonymkode: ef5ff...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg hadde sex med partneren i slutten av juli måneden, samme dag et par timer seinere fikk jeg mensen, på kvelden tok jeg en angrepille (Vi ønsker oss ikke barn enda), nesten 5 uker seinere fikk jeg mensen (vanlig mengde blod og 4 dagers varighet) to uker etter sist mensen tok jeg en graviditetstest, viste negativ, tre uker igjen etter sist graviditetstest tok jeg en ny test igjen, negativ denne å. Mensen skulle komme for 12 dager siden, men er ikke lommet enda. Er det mulig å bli gravid? 

Anonymkode: ef5ff...684

Sjansen er liten, og angrepiller kan klusse til syklusen. Min mens ble veldig uregelmessig en gang jeg tok angrepille husker jeg! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det endelig vår tur??  Etter 4 år og 5 mnd med prøving ser vi den første positive testen! :yvonne:Men vi har vanskelig for å virkelig tro det! Er det virkelig sant eller kan den være falsk? Er ikm i dag :) 12 dpo 

20171021_073456.jpg

Endret av magespiren
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, magespiren skrev:

Er det endelig vår tur??  Etter 4 år og 5 mnd med prøving ser vi den første positive testen! :yvonne:Men vi har vanskelig for å virkelig tro det! Er det virkelig sant eller kan den være falsk? Er ikm i dag :) 12 dpo 

20171021_073456.jpg

Du er veldig gravid 😊 gratulerer🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, skruf skrev:

Du er veldig gravid 😊 gratulerer🌺

Åh tusen tusen takk 😍 kan ikke tro at det er ekte!!! :alice::nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, magespiren skrev:

Åh tusen tusen takk 😍 kan ikke tro at det er ekte!!! :alice::nordvesta:

Det er alltid en utrolig følelse å stå med en positiv test når man ønsker å bli gravid, men etter mange år med iherdig prøving så er det helt fantastisk 🌸 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Er så utrolig mange "dyktige/erfarne" folk her inne, så jeg prøver meg og ser om dere har noen råd :-) 

Jeg hadde mensen sist 20.-24.sept. Gikk da på p.piller som jeg begynte på i mars. 

Den 30.sept sluttet jeg brått på p.pillene midt i et brett fordi meg og mannen bestemte oss for å prøve å bli gravide. 

Jeg prøvde å finne ut når jeg evt skulle få eggløsning (da dette er noe jeg faktisk hadde lite kunnskap om). Fra forum og "tester på nett" virket det som jeg skulle få eggløsning den 3.okt, men leste også mye om at når man gikk på p.p så får man ikke eggløsning og alt er usikkert osv. 

Vi hadde sex dagene før evt eggløsning (rosa hjerte på bildene). 

Hvis jeg skulle fulgt den vanlige syklusen min mens jeg gikk på p.p så skulle jeg hatt mensen igjen denne uken. 

Med et sterkt ønske om å være gravid har jeg vært ekstra hypokonder og virkelig trodd jeg var gravid. Ble derfor skuffet når testen idag var negativ. 

Ettersom jeg nettopp sluttet på p.pillene og ikke har hatt mensen siden, så aner jeg ikke hvordan jeg skal gå frem. Ønsket er å bli gravid før jul (pga timing knyttet til studier). 

Noen som har noen erfaringer knyttet til dette? 

Bildene er fra appen flo som er ganske genial hvis man har god tid 🙈 

Screenshot_20171021-122306.thumb.png.0db174818c5ac3d6b6da22bc902dbc93.png

Screenshot_20171021-122724.thumb.png.e977eff439147486b8f0b1e4ec0b12f6.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kaktus123 skrev:

Hei dere! Er så utrolig mange "dyktige/erfarne" folk her inne, så jeg prøver meg og ser om dere har noen råd :-) 

Jeg hadde mensen sist 20.-24.sept. Gikk da på p.piller som jeg begynte på i mars. 

Den 30.sept sluttet jeg brått på p.pillene midt i et brett fordi meg og mannen bestemte oss for å prøve å bli gravide. 

Jeg prøvde å finne ut når jeg evt skulle få eggløsning (da dette er noe jeg faktisk hadde lite kunnskap om). Fra forum og "tester på nett" virket det som jeg skulle få eggløsning den 3.okt, men leste også mye om at når man gikk på p.p så får man ikke eggløsning og alt er usikkert osv. 

Vi hadde sex dagene før evt eggløsning (rosa hjerte på bildene). 

Hvis jeg skulle fulgt den vanlige syklusen min mens jeg gikk på p.p så skulle jeg hatt mensen igjen denne uken. 

Med et sterkt ønske om å være gravid har jeg vært ekstra hypokonder og virkelig trodd jeg var gravid. Ble derfor skuffet når testen idag var negativ. 

Ettersom jeg nettopp sluttet på p.pillene og ikke har hatt mensen siden, så aner jeg ikke hvordan jeg skal gå frem. Ønsket er å bli gravid før jul (pga timing knyttet til studier). 

Noen som har noen erfaringer knyttet til dette? 

Bildene er fra appen flo som er ganske genial hvis man har god tid 🙈 

Screenshot_20171021-122306.thumb.png.0db174818c5ac3d6b6da22bc902dbc93.png

Screenshot_20171021-122724.thumb.png.e977eff439147486b8f0b1e4ec0b12f6.png

Hei! Først må du vente til du har fått menstrasjon og vente på neste menstrasjon for å vite hvor lang syklus du har etter ppilleslutt. Det er normalt å ha eggløsning 14 dager før første blødning, avhenger litt av hvor lang syklus du har. Det er umulig å vite når du har eggløsning rett etter p-pille slutt, kroppen min bruke 4 måneder på å normalisere seg etter prevensjon.😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cammm skrev:

Hei! Først må du vente til du har fått menstrasjon og vente på neste menstrasjon for å vite hvor lang syklus du har etter ppilleslutt. Det er normalt å ha eggløsning 14 dager før første blødning, avhenger litt av hvor lang syklus du har. Det er umulig å vite når du har eggløsning rett etter p-pille slutt, kroppen min bruke 4 måneder på å normalisere seg etter prevensjon.😊😊

Det som er så frustrerende 🙈 Må vel kanskje bare være tålmodig og la tiden gå sin gang og la kroppen bestemme. Skjønner jo nå at man ikke kan planlegge når man vil føde. Det skjer nok når man slutter å prøve/minst venter det.

Andre forslag og erfaringer tas imot med åpne armer 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kaktus123 skrev:

Det som er så frustrerende 🙈 Må vel kanskje bare være tålmodig og la tiden gå sin gang og la kroppen bestemme. Skjønner jo nå at man ikke kan planlegge når man vil føde. Det skjer nok når man slutter å prøve/minst venter det.

Ja skjønner det. Man skulle jo helst blitt gravid igår 😂 Ett annet tips er å kjøpe clearblue fertilitetsmonitor hvor å finne ut nøyaktig når du har eggløsning. Så slipper du å tenke på at du "må" ha sex hele tiden. Ble gravid bare etter en runde med monitoren jeg da :-) har en som jeg kan selge billigere om du vil ha 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kaktus123 skrev:

Hvis du er heldig kan du merke når du har eggløsning, det gjorde jeg. Da fikk jeg eggløsningsslim( googla det) om morgenen og hadde sex den kvelden, og nå er jeg 10 uker på vei. Jeg hadde gått på piller i 7 år og visste ikke hvordan syklusen min var så alt var bare flaks. Du kan iallefall være oppmerksom på det dersom du får skikkelig slim på papiret når du tørker deg:) 

Anonymkode: 88d58...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Jeg er 12 dpo i dag og har tatt denne testen. Jeg tok en på morgenurin med svak strek som ikke vistes på bilde og denne etter lunsj med en som vistes pittelitt bedre. Jeg kan skimte en strek men hva tror dere? Strimmelen er fra billigtester. Vi har prøvd i 4 mnd å håper så inderlig at dette er en spire<320171021_134521.thumb.jpg.58d368c547b347edcbefffb0ade307a2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Spirevippen skrev:

Hei dere!

Jeg er 12 dpo i dag og har tatt denne testen. Jeg tok en på morgenurin med svak strek som ikke vistes på bilde og denne etter lunsj med en som vistes pittelitt bedre. Jeg kan skimte en strek men hva tror dere? Strimmelen er fra billigtester. Vi har prøvd i 4 mnd å håper så inderlig at dette er en spire<320171021_134521.thumb.jpg.58d368c547b347edcbefffb0ade307a2.jpg

Ser ganske positiv ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Spirevippen skrev:

Hei dere!

Ser rosa strek :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Cammm skrev:

Ser ganske positiv ut :-)

15 minutter siden, Vin_fruen skrev:

Ser rosa strek :)

Fyy søren dette blir spennende! Må vell svi av noen tester i morgen også å se om de blir sterkere=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ikke akuratt til å sove så lenge i dag.. måtte jo opp å teste! Tok først med strimmel som fikk en svak strek og deretter brukte jeg min siste CB... Den er positiv! =D

Kom gråtende inn på soverommet til samboeren og han stakkar trodde marsvinene var døde! Ble mye latter å tårer her når han fikk se testen=)

20171022_084936.jpg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EA1E5BEC-98C5-417B-A800-D22BB5C7EFFB.thumb.jpeg.3b5f75338c3ad4f6cc1a2b4dd1259b21.jpeg

Disse er tatt 9 og 10 dpo

5342C884-805B-4A0F-8856-129C547A00A6.thumb.jpeg.1b4678f2a0246e4ced2e045537aa77d2.jpeg

Og disse i dag, 13 dpo. Øverste på morgenurin og den nederste nå på kvelden under to timer siden jeg tisset sist. Så tydeligvis har jeg høyere nivå HCG i urinen om kvelden. Men til spørsmålet. Er disse for svake for å være 13 dpo, og/eller er er stigningen for liten? Nå er det ikke samme testene, men de har samme følsomhet. Vet jo at dette er individuelt, men sist hadde jeg sterker test enn dette 13 dpo😬

Anonymkode: 2e90e...68e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mammapetra skrev:

Hei! Kan dette være en positiv test, eller er det bare skygge strek? 

så spennende :-) 

1508698697843532011681.jpg

20171022_170125.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...