Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Spiralhefte01 skrev (10 minutter siden):

Jeg ser en skyggestrek. Har du tatt en til? Hadde ventet til i morgen tidlig 🙂 

IMG_9152.thumb.jpeg.d68e8b3adff88c3d50bbc1544d682084.jpeg

Skrevet

Ser en svak strek, men andre bilde litt mer utydelig. Kommer nok mer i morgen 😁

AnonymBruker
Skrevet
Hjertefisk skrev (12 timer siden):

Er dette en vanlig 25miu/ml test? Hvis du er helt sikker på at du er på 6 dpo, så ville jeg tenkt at det er ekstremt tvilsomt at det du ser er noe annet enn en skygge. Implantasjon skjer tidligst ved dag 6 (men er sjeldent, som regel skjer det på dag 8-9) og hcg rekker ikke nå 25miu/ml så kjapt heller. :)

Det har du selvfølgelig helt rett i, dette er 25 fra makesure, er nok latterlig usannsynlig ja. 

Er ikke helt sikker på el nei, har ikke tempet denne syklusen, men el-slim og hvordan kroppen bruker å være. 

Implantasjon kan vel skje 3-5 dager etter befruktning. Så må hcg få tid til å produseres.

Jeg får ta en rfsu tidlig i morgen. Var ikke annet å oppdrive på butikken i området her dessverre.

Har du tipps til god tidligtest kanskje?

Anonymkode: ce925...057

Skrevet

Er dette en svakt positiv test? 🤞🥹
IMG_9243.thumb.jpeg.6dfd1f25a3f44197e44a80683c42eb70.jpeg

Skrevet

Tok en test i dag med morgenurin, og streken kom med engang! Er 7 dpo i dag. Ser dere streken?

B91AF417-2183-480A-B96F-489319912E0E.thumb.jpeg.3f6ce8b37939c5790b33722a35191d43.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Det er 48 t mellom disse to. Er det nærliggende å tenke at dette er en kjemisk graviditet? Øverste bilde er fra torsdag morgen, siste er fra i dag.

har hatt sikkert ti tester i mellomtiden som viser samme strek.

IMG_6837.jpeg

IMG_6910.jpeg

Anonymkode: d3ad6...6b4

AnonymBruker
Skrevet

Det skulle vært tydeligere forskjell på testene, så det ser dessverre slik ut.

Anonymkode: 5fab4...c27

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det skulle vært tydeligere forskjell på testene, så det ser dessverre slik ut.

Anonymkode: 5fab4...c27

Det er jo egentlig helt i orden. Det her er jo ikke planlagt, så jeg er egentlig mest lettet hvis det blir det

Anonymkode: d3ad6...6b4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe særlig erfaring med rfsu tidlig test, kjent for skygger?

IMG_20250510_094009.jpg

IMG_20250510_093942.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Ja 🥰

Anonymkode: e0440...157

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er 12 dpo i dag og har testet positivt på strimmel siden 9 dpo og monitor siden i går 11 dpo. 
Jeg har så mange tester liggende at jeg tenkte det ville være gøy å se stigningen. Men hele dette opplegget gjør meg jo mer nervøs. Skulle tro at en positiv test gjorde meg mer avslappet, men det har ikke skjedd. Synes metode og make sure er blitt svakere, men ikke monitortesten. IMG_4349.thumb.jpeg.53b5c979de8f42bbc37390320537ce33.jpegIMG_4350.thumb.jpeg.e77164f0af8f174af816448b2b20ca19.jpeg
Legger med bilder. 

IMG_4351.jpeg

Anonymkode: c9964...cb8

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
jeg tok en rsfu test fredag kveld får skyggestrek. Tok en ny idag på morgenurin og samme type strek. Dro derfor på apoteket og kjøpte en cb digital ultra tidlig den var negativ samme med cb vanlig. 

har to tester igjen og skal teste på morgenurin. 

men er det vits i å teste? Jeg har hormonspiral på 5.året.. men skal til gynekolog torsdag for å fjerne den. 
har stikkinger høyre side fra tid til annen i livmoderen. 

IMG_9036.jpeg

Anonymkode: 8a5a3...ae8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Jeg er 12 dpo i dag og har testet positivt på strimmel siden 9 dpo og monitor siden i går 11 dpo. 
Jeg har så mange tester liggende at jeg tenkte det ville være gøy å se stigningen. Men hele dette opplegget gjør meg jo mer nervøs. Skulle tro at en positiv test gjorde meg mer avslappet, men det har ikke skjedd. Synes metode og make sure er blitt svakere, men ikke monitortesten. 

Alle disse er positive - du kan og burde ikke bruke tester til å fastslå stigning i hcg nivå, siden alt mulig kan variere (konsentrasjon i urin, fargemengde i testen, etc), pluss at du ikke burde sammenligne tørkede tester - kun tester som er lest av innen gitt vindu (varierer fra test til test) er "gyldige". 

Nå har du jo fått bekreftet at du er gravid - hvis du er såpass usikker, så dra til fastlegen (eller privat lege, eller direkte til blodprøvetaking) og ta en beta hcg test. Det er det eneste som kan vise stigning.

Men selv da er det ingen garanti at det går bra - sånn er det dessverre i livet.

Beste du kan høre er å slappe av, glede deg og så ta det en dag om gangen.

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 4ca91...d5d

AnonymBruker
Skrevet
HeleneHS skrev (1 time siden):

Alle disse er positive - du kan og burde ikke bruke tester til å fastslå stigning i hcg nivå, siden alt mulig kan variere (konsentrasjon i urin, fargemengde i testen, etc), pluss at du ikke burde sammenligne tørkede tester - kun tester som er lest av innen gitt vindu (varierer fra test til test) er "gyldige". 

Nå har du jo fått bekreftet at du er gravid - hvis du er såpass usikker, så dra til fastlegen (eller privat lege, eller direkte til blodprøvetaking) og ta en beta hcg test. Det er det eneste som kan vise stigning.

Men selv da er det ingen garanti at det går bra - sånn er det dessverre i livet.

Beste du kan høre er å slappe av, glede deg og så ta det en dag om gangen.

Tusen takk for en god og rasjonell tilbakemelding. Jeg trodde ikke at jeg skulle bli så usikker. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er positive. Jeg er nå 18 uker på vei og hadde spiral. Bestil time til lege!

Anonymkode: 18a98...f3c

AnonymBruker
Skrevet

Bestilt time til gyn på torsdag. Men usikker siden kun rsfu viser strek. Men får svar på torsdag da. 

Anonymkode: 460cc...d53

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Bestilt time til gyn på torsdag. Men usikker siden kun rsfu viser strek. Men får svar på torsdag da. 

Anonymkode: 460cc...d53

Hva skal du gjøre hos gyn? Tror ikke de kan se stort så tidlig.. 🫣 jeg har hatt svake streker men også utslag på digital ved kjemisk. 

men du kan ringe legekontoret for å få målt hcg med et par dagers mellomrom. 

Anonymkode: f026b...c66

AnonymBruker
Skrevet

48 timer mellom. Er det noen som ser noe på de? Den ene er helt hvit tror jeg. 

IMG_5456.jpeg

Anonymkode: 6d60f...178

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

48 timer mellom. Er det noen som ser noe på de? Den ene er helt hvit tror jeg. 

IMG_5456.jpeg

Anonymkode: 6d60f...178

Dessverre.. ser ut som mine makesure... og de har det ikke blitt barn av enda iallefall..

Hvor mange dpo er du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...