Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oppdatering: Fikk en litt tydeligere strek på 11 dpo, men i dag på 12 dpo er streken nesten usynlig. Enda en kjemisk! Nr 10. :sinna:

20250410_101428.thumb.jpg.8c892384a018118354fd0f5ba5c79598.jpg

20250410_101547.thumb.jpg.beb329bee8389bba6f1aea9e443220ff.jpg

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva tenker dere om disse? Tatt i rekkefølge fra igår til idag. De to nederste idag. Tror jeg er 9dpo, snart 4 dager til mensen sånn ca.

IMG_9882.jpeg

Endret av Shaloow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shaloow skrev (1 time siden):

Hva tenker dere om disse? Tatt i rekkefølge fra igår til idag. De to nederste idag. Tror jeg er 9dpo, snart 4 dager til mensen sånn ca.

IMG_9882.jpeg

Positiv ❤️

Anonymkode: ce925...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Positiv ❤️

Tror du det?❤️Sikker på at det ikke er såkalte skyggestreker? Aner ikke hvordan skyggestrek funker men😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shaloow skrev (6 minutter siden):

Tror du det?❤️Sikker på at det ikke er såkalte skyggestreker? Aner ikke hvordan skyggestrek funker men😅

Jeg tenker også positiv! Tror egentlig ingen vet hva en skyggestrek er. Ser bare at den betegnelsen blir kastet rundt løst og fast når streken er svak. 😛 så lenge du følger bruksanvisningen, og testen leses av innenfor tiden angitt i bruksanvisningen, så er selv en svak strek en positiv test. :) skyggestreker oppstår når testen har tørket, holder på å tørke, fargepigment som ikke ble sugd opp riktig, et lite hakk som får skygge i en viss belysning, eller for mye urin som skaper større blødninger på testen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefisk skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker også positiv! Tror egentlig ingen vet hva en skyggestrek er. Ser bare at den betegnelsen blir kastet rundt løst og fast når streken er svak. 😛 så lenge du følger bruksanvisningen, og testen leses av innenfor tiden angitt i bruksanvisningen, så er selv en svak strek en positiv test. :) skyggestreker oppstår når testen har tørket, holder på å tørke, fargepigment som ikke ble sugd opp riktig, et lite hakk som får skygge i en viss belysning, eller for mye urin som skaper større blødninger på testen. 

Skjønner, ja har aldri helt skjønt dette med skyggestrek🤭Men lest flere steder at metode sine tidligtester ikke er så bra og viser svakt. Så hvis den er så tydelig på 9dpo, så lover vel det godt for positivt. Skal få tak i no annet imorgen å se om det er noen forskjell😅😌De er jo rosafarget disse strekene ser det ut som, så får se imorgen. Man blir så utålmodig på å finne ut å😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shaloow skrev (54 minutter siden):

Jeg ser iallefall tydelig progresjon. Og da er det ikke snakk om skygge 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Shaloow skrev (17 timer siden):

Jeg fikk lyserosa utflod inatt, samt ganske mye mensenmurringer. Så var nok festeblødning det da.

image.jpg

Hvis det du kjente i natt var festeblødning så hadde du ikke fått positiv test i dag, det tar noen dager for cellene å dele seg slik at du får merkbar mengde hcg i blodet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvis det du kjente i natt var festeblødning så hadde du ikke fått positiv test i dag, det tar noen dager for cellene å dele seg slik at du får merkbar mengde hcg i blodet.

Ser jo klart å tydelig at testen er positiv? 

Anonymkode: 6209f...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ser jo klart å tydelig at testen er positiv? 

Anonymkode: 6209f...49f

Ja, og derfor har egget festet seg tidligere enn i natt.

Anonymkode: 99d43...9a4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men da har det kanskje vært tidligere da ja, gir jo mening det🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...