Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Anonym006 skrev (4 minutter siden):

Har fått vite at jeg har litt lavere østrogennivå enn normalt

(syklus på under 21 dager regnes som unormalt)

Lavt østrogen i ung alder.. Hvordan er det med eggreserver? Har noen i familien hatt tidlig overgangsalder? 

Anonymkode: 50db5...14e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mommyaka skrev (23 minutter siden):

Har du pcos?

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Lavt østrogen i ung alder.. Hvordan er det med eggreserver? Har noen i familien hatt tidlig overgangsalder? 

Alt så fint ut når jeg var hos gynekologen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefisk skrev (7 timer siden):

Ser dette ok ut til å være 6dp5dt (11DPO?) Og er det flere som har opplevd å få bedre strek på de vanlige babyplan testene enn de sensitive testene? Den er bare tatt 2-3 timer etter den sensitive så synes det var rart.

Har kun hatt kjemiske. 5 stk. Dette er mitt andre innsett. Det forrige endte i en tidlig spontanabort og da testet jeg ikke før test-dagen. 

1000013556.jpg

Disse er kjempe fine! Mine var også sånn 11 dpo ☺️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym006 skrev (31 minutter siden):

Alt så fint ut når jeg var hos gynekologen

Har du lavt østrogen før 30 ville jeg undersøkt det her videre altså. Blødningene kan ha sammenheng med det også. Hyppige blødninger er jo også vanlig i perimenopause, og da svinger østrogen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk denne testen i dag 9/10 dpo.  tidlig test fra baby plan. Fikk negativ digital . 

Jeg fikk positiv el test på kvelden 27 februar ( negativ el test morning 27 feb) så har derfor regnet el 2 dager etterpå altså 1mars.  Er det riktig sånn at jeg er 9 dpo i dag eller ville dere tenkt 10 dpo?

IMG_6507.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Prøver1995 skrev (2 timer siden):

Fikk denne testen i dag 9/10 dpo.  tidlig test fra baby plan. Fikk negativ digital . 

Jeg fikk positiv el test på kvelden 27 februar ( negativ el test morning 27 feb) så har derfor regnet el 2 dager etterpå altså 1mars.  Er det riktig sånn at jeg er 9 dpo i dag eller ville dere tenkt 10 dpo?

IMG_6507.jpeg

Jeg fikk maksimal på min clearblue monitor 27 og 28 februar. Og i følge alle apper jeg har så skjedde eggeløsningen 1.mars. Så jeg har gått ut i fra at jeg er 9DPO, så antar du også er det kanskje? :) 

Anonymkode: 6209f...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg fikk maksimal på min clearblue monitor 27 og 28 februar. Og i følge alle apper jeg har så skjedde eggeløsningen 1.mars. Så jeg har gått ut i fra at jeg er 9DPO, så antar du også er det kanskje? :) 

Ja jeg fikk smilefjes på min 27 mars kveld og morning 28 mars . Da regner jeg også 9 dpo i dag . Jeg er redd streken er for svak for 9dpo. Dette er en tidlig test.  Har dessverre opplevd en kjemisk der strekene ikke ble noe særlig sterkere og er redd for at det samme skal skje igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Prøver1995 skrev (8 minutter siden):

Ja jeg fikk smilefjes på min 27 mars kveld og morning 28 mars . Da regner jeg også 9 dpo i dag . Jeg er redd streken er for svak for 9dpo. Dette er en tidlig test.  Har dessverre opplevd en kjemisk der strekene ikke ble noe særlig sterkere og er redd for at det samme skal skje igjen. 

Jeg har hatt en vellykket graviditet der jeg testet negativt både 9 og 10 dpo, så jeg synes streken ser veldig fin ut. Jeg nevnte over her at tidligtestene til babyplan har hatt svakere strek enn de vanlige testene hos meg, så kanskje får du en like god strek på de vanlige testene. 

Anonymkode: 99d43...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har hatt en vellykket graviditet der jeg testet negativt både 9 og 10 dpo, så jeg synes streken ser veldig fin ut. Jeg nevnte over her at tidligtestene til babyplan har hatt svakere strek enn de vanlige testene hos meg, så kanskje får du en like god strek på de vanlige testene. 

Anonymkode: 99d43...9a4

Takk for svar ! Jeg har alltid fått positiv digital 10 dpo ( 2 ganger ) . Fikk negativ digital i dag  ( 9dpo) men håper jeg får en positiv i morgen . Testen til baby plan er jo åpenbart positiv selvom streken er svak . 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Prøver1995 skrev (48 minutter siden):

Din strek var i alle fall mye tydeligere enn min idag.. føler meg SÅ gravid :) aldri hatt det slik før en eventuell mensen, så håper så inderlig jeg er gravid. Men testene idag tidlig var negative.

IMG_0764.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Din strek var i alle fall mye tydeligere enn min idag.. føler meg SÅ gravid :) aldri hatt det slik før en eventuell mensen, så håper så inderlig jeg er gravid. Men testene idag tidlig var negative.

IMG_0764.jpeg

Hvor mange dpo er du ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Prøver1995 skrev (3 minutter siden):

Hvor mange dpo er du ? 

9 DPO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 6.41):

Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro altså. Noen med erfaring når det gjelder rfsu tidligtest? IKM i dag, sånn egentlig. Mener den er blitt litt sterkere, men ikke nok. Skal til nærmeste by i morgen og skal da kjøpe meg CB på apoteket. 

20250304_063846.jpg

Anonymkode: 1e6ac...9c7

Noen med erfaring på rfsu tidligtest?  Ble litt bekymret igjen nå. Streken har blitt sterkere, men man skulle jo tru at den ble veldig sterk med tanke på at de testen over er 7 og 6 dager gamle? Venter cb digital i posten (har onsdag forrige uke fått 1-2 på dn) og håper den kan vise meg at det har økt. Har googlet litt og sett at disse testene her noen gang kan ha dårlig med fargestoff i seg. Trenger bare at noen kan roe meg litt ned 🙈

Screenshot_20250310_134539_Gallery.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen med erfaring på rfsu tidligtest?  Ble litt bekymret igjen nå. Streken har blitt sterkere, men man skulle jo tru at den ble veldig sterk med tanke på at de testen over er 7 og 6 dager gamle? Venter cb digital i posten (har onsdag forrige uke fått 1-2 på dn) og håper den kan vise meg at det har økt. Har googlet litt og sett at disse testene her noen gang kan ha dårlig med fargestoff i seg. Trenger bare at noen kan roe meg litt ned 🙈

Hvor mange dpo er du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Hjertefisk skrev (21 minutter siden):

Hvor mange dpo er du? :)

Etter appen å bedømme er jeg 5+0 idag. Altså rundt 19 dpo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den er jo helt klart tydelig positiv? 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den er jo helt klart tydelig positiv? 😃

Joda, men synes den er så svak. Ifølge appen skal jeg være 5+0 idag 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Etter appen å bedømme er jeg 5+0 idag. Altså rundt 19 dpo. 

Her er fra min første graviditet. Som dessverre ble en kjemisk. 🥲

Den grønne er en RFSU test, som jeg har tatt ut av plasten. Den ble tatt på dag 15 DPO. Det var en dritt-test, og hadde den ikke blødd så tipper jeg den hadde sett mye svakere ut - men antageligvis ikke så veldig langt unna metode og babyplan testene. På dag 16 dpo gikk det nedenom og hjem med den graviditeten. 😛

Jeg er selv en teste-nazi og ville kanskje tenkt at streken burde sett litt sterkere ut på 19 dpo. Men så er det så mye som spiller inn også. Noen kvinner får aldri bra streker, uten at noenting er galt. Det viktigste er at det er en strek der og at den blir sterkere. Da er du gravid og da går det rette veien!

Beklager at jeg ikke kan betrygge deg noe mer. Jeg sitter selv med svak strek og frykter det værste. Vi kan egentlig kke gjøre så mye mer enn å vente å se og krysse både fingre og tær. ❤️ 

Screenshot_20250310_160710_Gallery.jpg

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...