Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja jeg ser strek!

Anonymkode: 5d79f...e59

Ser ut som det kan bli to tette🙈 takk for svar!

Anonymkode: 9e775...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Hjertefisk skrev (På 13.1.2025 den 17.50):

Hmm usikker...! Kanskje, hvis jeg myser og legger godvilja til. Har du noen bilder i bedre belysning?

Ny i dag 🙊

IMG_0931.jpeg

IMG_0930.jpeg

Anonymkode: 35135...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jenta98 skrev (1 minutt siden):

Jeg føler jeg ser andytning… men jeg vet ikke…

IMG_8017.png

IMG_8016.jpeg

IMG_8015.jpeg

Ser strek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skygge eller strek? Tipper omtrent 10 dpo.

IMG_1199.jpeg

Anonymkode: 8a95c...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er denne positiv tror dere? 

IMG_6620.jpeg

Anonymkode: d0440...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ser en strek her men den blir ikke sterkere.  8-9-10 dpo og den har sett slik ut:S kjemisk?

20250113_131829.jpg

Anonymkode: 1ae16...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ny i dag 🙊

IMG_0931.jpeg

IMG_0930.jpeg

Anonymkode: 35135...9ba

Njaaaa synes fortsatt jeg kan se et eller annet der. Vanskelig å si hva det er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser en strek her men den blir ikke sterkere.  8-9-10 dpo og den har sett slik ut:S kjemisk?

20250113_131829.jpg

Anonymkode: 1ae16...9d8

Der er det en strek ja, men testen ser dårlig ut. Streken skal jo ikke være kutta av på toppen. Jo dårligere tester, jo vanskeligere er det å lese noe form for hcg stigning. Du er fortsatt veldig tidlig, og da trenger den nok noen dager på seg før streken blir sterkere. :)

Endret av Hjertefisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

HJELP? Ser dere noe? 

Tok 2 tester da den første viste en KJEMPE svak strek, men ble fort borte. Trodde jeg innbilte meg så jeg tok en ny, den ser sånn ut. Også den forsvant fort.

20250116_071858.jpg

Anonymkode: 4dfe1...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

HJELP? Ser dere noe? 

Tok 2 tester da den første viste en KJEMPE svak strek, men ble fort borte. Trodde jeg innbilte meg så jeg tok en ny, den ser sånn ut. Også den forsvant fort.

20250116_071858.jpg

Det er noe der ihvertfall! På langt hold ser den ut som en strek men på nært hold var den litt mer grumsete.

Hva mener du med at streken forsvant? De skal vel egentlig ikke forsvinne selv om de blir tørre. Var det som en slags blødning? Har opplevd mange hcg tester få en slags pigmentblødning. Fargestoff som glir oppover testen etterhvert som urinen fanges opp, for så å forsvinne. Da har man antageligvis dyppet den for lenge i urin. Da kan det lett se ut som en strek som beveger seg oppover testen. Da bør man egentlig ta en ny en, siden resultatet ikke er helt til å stole på. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hjertefisk skrev (42 minutter siden):

Det er noe der ihvertfall! På langt hold ser den ut som en strek men på nært hold var den litt mer grumsete.

Hva mener du med at streken forsvant? De skal vel egentlig ikke forsvinne selv om de blir tørre. Var det som en slags blødning? Har opplevd mange hcg tester få en slags pigmentblødning. Fargestoff som glir oppover testen etterhvert som urinen fanges opp, for så å forsvinne. Da har man antageligvis dyppet den for lenge i urin. Da kan det lett se ut som en strek som beveger seg oppover testen. Da bør man egentlig ta en ny en, siden resultatet ikke er helt til å stole på. :)

Uff det er det jeg er redd for. Jeg tok tiden på tlf. 15 sek også så jeg en strek, som forsvant innen 5 min. 

Med min første fikk jeg ikke positiv test hjemme, tok bare en gang. Men hos fastlegen slo den ut positiv. Med min andre fikk jeg ganske lik den denne, mulig pitte litt sterkere, men da testet jeg også 6 dager senere enn nå. 

Mulig jeg ikke tar disse testene riktig? Eller at jeg har lave hcg-verdier tidlig?

Redigert bilde.

20250116_071858.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som skjer? Kan det være skygge på alle sammen? Hvorfor blir de ikke sterkere…

tror mensen kommer på søndag/mandag

IMG_2733.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Uff det er det jeg er redd for. Jeg tok tiden på tlf. 15 sek også så jeg en strek, som forsvant innen 5 min. 

Med min første fikk jeg ikke positiv test hjemme, tok bare en gang. Men hos fastlegen slo den ut positiv. Med min andre fikk jeg ganske lik den denne, mulig pitte litt sterkere, men da testet jeg også 6 dager senere enn nå. 

Mulig jeg ikke tar disse testene riktig? Eller at jeg har lave hcg-verdier tidlig?

Redigert bilde.

20250116_071858.jpg

Jeg vet ikke hva jeg skal si, men synes det er merkelig at streken skal forsvinne. Er det helt hvitt liksom, når den er tørr?

Men har lest slike historier som dine før. Om kvinner som bare ikke får noe spesielt utslag på hcg tester, selv om de er gravide. Vanskelig å si hvorfor.

Jeg ville prøvd et annet merke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som skjer? Kan det være skygge på alle sammen? Hvorfor blir de ikke sterkere…

IMG_2733.jpeg

Da er du på dag 10 eller 11 dpo kanskje? Det er fortsatt kjempetidlig. Veldig vanskelig å se noe stigning helt i starten. Det beste er å teste annenhver dag. Men det er jo en liten strek der, så får tiden vise hva det er. :)

Anonymkode: 3cf4f...867

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

IMG_2733.jpeg

Hei, de der er ikke ment for å være tidlige tester. Ville kjøpt noe annet dersom du skal teste så tidlig. Er selv gravid og fikk ikke positiv på de der så tidlig. De skal egt tas dagen etter forventa mens.

Anonymkode: 6fc71...cf6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Hjertefisk skrev (2 timer siden):

Jeg vet ikke hva jeg skal si, men synes det er merkelig at streken skal forsvinne. Er det helt hvitt liksom, når den er tørr?

Men har lest slike historier som dine før. Om kvinner som bare ikke får noe spesielt utslag på hcg tester, selv om de er gravide. Vanskelig å si hvorfor.

Jeg ville prøvd et annet merke. 

Helt enig, det er merkelig. Blir faktisk helt, helt hvitt. Men jeg ser at det er NOE på det bildet jeg tok. Testet 2 ganger, men tok bilde av bare en av dem.  Jeg vet med sikkerhet at det har skjedd meg før. Spesielt med min første, og da testet jeg etter ventet mens. 

Jeg skal prøve en gang til (har 4 gjen av RFSU sine, så kan like gjerne bruke de opp) men, ja burde bruke annet også. Liker ikke CB sine da den svikta meg med min første. Hvilken merke anbefaler du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

IMG_2733.jpeg

Jeg ser NOE på den tredje, men ingenting på de andre.

Og som nevnte her, ikke bruk disse som tidlig-test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, det er merkelig. Blir faktisk helt, helt hvitt. Men jeg ser at det er NOE på det bildet jeg tok. Testet 2 ganger, men tok bilde av bare en av dem.  Jeg vet med sikkerhet at det har skjedd meg før. Spesielt med min første, og da testet jeg etter ventet mens. 

Jeg skal prøve en gang til (har 4 gjen av RFSU sine, så kan like gjerne bruke de opp) men, ja burde bruke annet også. Liker ikke CB sine da den svikta meg med min første. Hvilken merke anbefaler du? 

Hmm høres ut som en pigmentblødning egentlig, jeg opplever det stadig vekk med alle typer tester (jeg har prøvd å bli gravid lenge som du sikkert forstår :p).

Men de gangene jeg har vært gravid, og opplevd pigmentblødninger, så har det allikevel vært igjen en strek til slutt, når testen har tørket. 

Opplever mindre sånne blødninger når jeg ikke dypper den så lenge i urin, og lar den ligge helt i ro på et på et flatt sted etterpå. Jo mer jeg snur og stirrer på testen, jo mer kan testen begynne å "blø".

Jeg synes Babyplan sine 10iu strimmel tester er fine. De fanger opp hcg tidlig og er tydelige, men de blør dessverre de også av og til. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...