Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fire tester som ser helt like ut. Men jeg lurer på om jeg ser noe som ikke er der...

20230810_104725.jpg

20230810_104749.jpg

Anonymkode: 776d8...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har nå fire tester som ser helt like ut. Men jeg lurer på om jeg ser noe som ikke er der...

20230810_104725.jpg

20230810_104749.jpg

Ser noe, men vet ikke om det er en skyggestrek. Hvilken dag er dette ift eggløsning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som ser noe? Jeg føler jeg ser en ultrasvak strek, men mulig det er feil altså... Rart hvordan det er når man har SÅ lyst. Tror dette er typ dag 9 / 10 dpo, denne er tatt med en Tidligtest. 

IMG_20230810_115503.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (2 minutter siden):

Noen som ser noe? Jeg føler jeg ser en ultrasvak strek, men mulig det er feil altså... Rart hvordan det er når man har SÅ lyst. Tror dette er typ dag 9 / 10 dpo, denne er tatt med en Tidligtest. 

IMG_20230810_115503.jpg

Denne var vanskelig. Syns jeg ser noe, men zoomer jeg inn ser jeg ingenting. Ta en ny og legg ut! 🙏

Anonymkode: ebeda...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Denne var vanskelig. Syns jeg ser noe, men zoomer jeg inn ser jeg ingenting. Ta en ny og legg ut! 🙏

Både ny test og nytt bilde av dagens test 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (8 minutter siden):

Ser noe, men vet ikke om det er en skyggestrek. Hvilken dag er dette ift eggløsning? 

De vistes alle innen 3 minutter men supersvakt. Jeg tror jeg er 7 eller 8 dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De vistes alle innen 3 minutter men supersvakt. Jeg tror jeg er 7 eller 8 dpo.

Da tenker jeg det er håp 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (12 minutter siden):

IMG_20230810_115503.jpg

Ser antydning til strek😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du går ut ifra 4+0, det er slik leger og sykehuset regner 😊

Anonymkode: 9c906...d15

Tusen takk for svar🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forklare litt mer:

Graviditet regnes alltid fra to uker dør befruktning, rett og slett fordi de færreste vet eksakt når de ble befruktet, men de fleste vet når de hadde mensen sist. Så da er det lettere å anslå hvor langt man er på vei. For de med regelmessig mens av normal lengde vil første dag i siste menstruasjon være ca 14 dager før befruktning, og man starter dermed å regne herfra.

For de av oss med veldig uregelmessig mens og/eller lange sykluser blir denne regnemåten veldig feil, men vi må likevel telle på samme måte - rett og slett for at alle skal telle på samme måte.

Jeg hadde 45 dager syklus da jeg ble gravid (visste også dette pga eggløsningstest), jeg har da oppgitt dette på alle kontroller  "Jeg hadde siste mens xx.xx, men jeg antar jeg er mye kortere på vei, da jeg fikk positiv eggløsningstest yy.yy" og så forklare hvorfor det virker fornuftig, i ditt tilfelle kan nok spiralen forklare noe! Ingen stusset over dette, og jeg ble aldri notert som lengre på vei enn jeg var, men det hjalp nok at jeg tok ultralyd privat i uke 6+2 (altså da fosteret var litt over 4 uker) for å bekrefte hvor langt/kort jeg var på vei, og både den og senere ultralyder stemte på dagen med når jeg fikk positiv eggløsningstest :)

Anonymkode: 24669...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hatt festeblødning før her? Er 10 dpo, og fikk kun denne mengden med blod som er på papiret idag. Er det en mulighet for at det kan være det, eller er dette en begynnelse på mensen? Den pleier ikke å komme før dagen etter 14dpo.

(unnskyld for ekkelt bilde!)

BE5E2898-7C48-44E2-ABB6-A6FE7DFD4D4D.thumb.jpeg.8f6efa5589a689a1e2d8c998a466ed69.jpeg

Anonymkode: edac9...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (På 10.8.2023 den 11.58):

IMG_20230810_115503.jpg

Skygge. / negativ. Testen er en tidligtest som lett fåe skugger og du har skrudd opp kontrast godt på bildet. 

Anonymkode: 5cfa6...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Noen som har hatt festeblødning før her? Er 10 dpo, og fikk kun denne mengden med blod som er på papiret idag. Er det en mulighet for at det kan være det, eller er dette en begynnelse på mensen? Den pleier ikke å komme før dagen etter 14dpo.

(unnskyld for ekkelt bilde!)

BE5E2898-7C48-44E2-ABB6-A6FE7DFD4D4D.thumb.jpeg.8f6efa5589a689a1e2d8c998a466ed69.jpeg

Nei , begynnelse av mens tenker jeg.:( Nok litt lave verdier med progesteron denne gang .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! 
Hva betyr rød sytrå på graviditetstest? Veldig tynn trå.. Er den ugyldig da?

Anonymkode: 81799...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei:) 

Hvordan vil dere tolke denne testen? 

IMG_3421.jpeg

Ser litt rar ut, ta ny . Mulig det bare er etter den er tørket ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
xxhmj skrev (1 minutt siden):

Ser litt rar ut, ta ny . Mulig det bare er etter den er tørket ut?

Jaa! Den er litt rar, men den ble sånn her med engang (med engang var den tynne streken rød), derfor jeg ble i tvil:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 21.52):

Nei , begynnelse av mens tenker jeg.:( Nok litt lave verdier med progesteron denne gang .

Det kom ikke noe mere blod, venter ikke mensen før på Onsdag🤔 Kan det fortsatt være lav progestron da når jeg alltid har hatt regelmessig mensen?

Tok blodprøver for 4 måneder siden, og ikke noe galt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den positiv? Eller er det for svakt for å si? Tidligtest dagen før forventet mens

20230813_091952.jpg

Anonymkode: ff79d...fb2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er den positiv? Eller er det for svakt for å si? Tidligtest dagen før forventet mens

20230813_091952.jpg

Anonymkode: ff79d...fb2

Helt klart positiv ! Gratulerer ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...