Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en positiv babyplan igår (igår var IKM), blenda hvit idag. Så jeg stoler ikke på babyplan sine tester...🤔

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skygge? Kanskje ikke en skygge engang, bare strekøyne?…

9B09EE52-80D0-4283-9120-2B496B5EEF4A.jpeg

Anonymkode: 1c9ee...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skygge? Kanskje ikke en skygge engang, bare strekøyne?…

9B09EE52-80D0-4283-9120-2B496B5EEF4A.jpeg

Anonymkode: 1c9ee...cce

Ser dessverre ingenting 😕

Anonymkode: edf72...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg håper jeg kan spørre her selv om jeg alt er gravid i uke 21. 

I første svangerskap testet jeg positivt 10 dpo med babyplan tidlig strimmeltester. Disse har jeg brukt før og aldri fått skygge, de har vært blendahvite når jeg ikke har vært gravid. Teststreken ble streker slik en forventer.  Samme med digital. 

Dette svangerskapet testet jeg positivt med babyplan tidlig strimmel  med svaaak strek 9 dpo. Testet kvelden da var den sterkere. Så 10 dpo var den nesten borte på morgenen og var bittelitt sterkere på kvelden. Tenkte det var testen det var snakk om at var dårlige og da jeg også testet nærmest usynlig på kvelden, kjøpte jeg rfsu test tidlig på butikken da det var det eneste som var åpent. Den var super svak lest av innenfor tidsfristen og da det hadde gått litt mer tid var strekene like sterke. Andre tester ga samme utslag svake -sånn se med lupe svake -og sterkere om hverandre. Fram til etter 14 dpo. Digital slo også ut på 2+3 senere enn det som sto den skulle i pakningsvedlegget. Jeg var sikker på det måtte være exu eller noe. Nå er alt i orden i uke 21 så er jo ikke redd nå, men jeg lurer på om andre har opplevd lignende?  Første svangerskap var IVF 2 dagers fersk forsøk denne gangen fryst todagers. Kan det ha noe å si? 

Noen med samme opplevelse? 

Anonymkode: ebeda...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg håper jeg kan spørre her selv om jeg alt er gravid i uke 21. 

I første svangerskap testet jeg positivt 10 dpo med babyplan tidlig strimmeltester. Disse har jeg brukt før og aldri fått skygge, de har vært blendahvite når jeg ikke har vært gravid. Teststreken ble streker slik en forventer.  Samme med digital. 

Dette svangerskapet testet jeg positivt med babyplan tidlig strimmel  med svaaak strek 9 dpo. Testet kvelden da var den sterkere. Så 10 dpo var den nesten borte på morgenen og var bittelitt sterkere på kvelden. Tenkte det var testen det var snakk om at var dårlige og da jeg også testet nærmest usynlig på kvelden, kjøpte jeg rfsu test tidlig på butikken da det var det eneste som var åpent. Den var super svak lest av innenfor tidsfristen og da det hadde gått litt mer tid var strekene like sterke. Andre tester ga samme utslag svake -sånn se med lupe svake -og sterkere om hverandre. Fram til etter 14 dpo. Digital slo også ut på 2+3 senere enn det som sto den skulle i pakningsvedlegget. Jeg var sikker på det måtte være exu eller noe. Nå er alt i orden i uke 21 så er jo ikke redd nå, men jeg lurer på om andre har opplevd lignende?  Første svangerskap var IVF 2 dagers fersk forsøk denne gangen fryst todagers. Kan det ha noe å si? 

Noen med samme opplevelse? 

Altså streken på rfsu testen var like sterk som teststreken etter tidsfristen og nærmest usynlig før det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei! Jeg er i dag 12 dpo og har fått positiv digital graviditetstest, men jeg klarer ikke å slippe gleden løs da progresjonen i styrke på babyplantestene ikke ser ut til å ha økt. På bildet er testen øverst 11 dpo og nederste er 12 dpo. Jeg er på ferie og kan ikke teste mer med babyplan for å sjekke progresjon framover 😩 Noen som har noen tanker?

IMG_6119.jpeg

Anonymkode: 0a5dc...875

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei! Jeg er i dag 12 dpo og har fått positiv digital graviditetstest, men jeg klarer ikke å slippe gleden løs da progresjonen i styrke på babyplantestene ikke ser ut til å ha økt. På bildet er testen øverst 11 dpo og nederste er 12 dpo. Jeg er på ferie og kan ikke teste mer med babyplan for å sjekke progresjon framover 😩 Noen som har noen tanker?

IMG_6119.jpeg

Mine så dessverre slik ut da jeg hadde kjemisk i fjor. Hadde også fått utslag på digital. Om du har anledning til å gå på apotek på ferie å ta en ny test om noen dager, ville jeg absolutt ha gjort det. Masse lykke til, håper det er en spire som klamrer seg fast❤️🤞🙏

Anonymkode: 09313...e4a

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

IMG_6119.jpeg

Det øker bare annahver dag så du må hvertfall gi det en dag til 

Anonymkode: a6ab1...fee

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

IMG_6119.jpeg

Det er ikke anbefalt å måle progresjon med slike tester. De er ikke laget for det. Når det er sagt så gjorde jeg det samme 12 og 13 dpo. Fikk betydelig svakere teststrek 13 dpo enn 12 (begge på morgenurin), så var sikker på at det var en kjemisk. Det var absolutt ikke en kjemisk😅 Fargestoff i testene, ulik urinkonsentrasjon og det faktum at HCG dobles hver 48-72 time kan alt spille inn. Det å teste på den måten der skaper gjerne unødvendig stress og uro. 

Anonymkode: 08758...055

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

10/11 dpo and think I can see soooomething but not sure? Unfortunately I didn't use first morning urine. 

Snapchat-205648196.jpg

Snapchat-97986892.jpg

Anonymkode: 776d8...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker said:

10/11 dpo and think I can see soooomething but not sure? Unfortunately I didn't use first morning urine. 

Snapchat-205648196.jpg

Snapchat-97986892.jpg

Anonymkode: 776d8...bd9

Im pretty sure I see something there too!! 

Screenshot_20230718_161545_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: ac1ad...0fd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

IMG_6119.jpeg

Jeg får positiv på digital før babyplan sine.. Babyplan sine viste ingenting da clearblue viste gravid 2-3.. 🤔😳 Har vært borti det samme med alle mine 3 barn.

Anonymkode: e879d...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg får positiv på digital før babyplan sine.. Babyplan sine viste ingenting da clearblue viste gravid 2-3.. 🤔😳 Har vært borti det samme med alle mine 3 barn.

Anonymkode: e879d...253

Så merkelig. Jeg har to barn fra før av, og da har babyplan sine fungert. Håper det samme stemmer for meg slik det gjorde for deg 🤞🏻 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det øker bare annahver dag så du må hvertfall gi det en dag til 

Anonymkode: a6ab1...fee

Det øker hver dag, men de sier det dobler seg annenhver dag som et bilde på stigningen. 

Anonymkode: 309d3...88b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skygge eller kanskje starten på noe? Opplevde SA i uke 8 i juni💔 og har hatt mye el slim av og på de siste 2 ukene. Hadde blenda graviditetstest på søndag, for å utelukke rester av forrige svangerskap. Håper noen har tid til å vurdere testen😇

5CD71495-3293-47C4-BD19-50467D3B8DF3.jpeg

Anonymkode: 8d101...353

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 7.15):

IMG_6119.jpeg

Hei! I tilfelle noen lurte på hvordan det gikk så dro jeg inn til apoteket og fikk kjøpt nye graviditetstester, klarte ikke lavære å teste meg igjen 🙈 Håååper det er et godt tegn at testen er sterkere i dag 🤞🏻🤞🏻 Øverste er 12 dpo, nederste i dag 13 dpo. Håperhåperhåper!

IMG_6147.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei! I tilfelle noen lurte på hvordan det gikk så dro jeg inn til apoteket og fikk kjøpt nye graviditetstester, klarte ikke lavære å teste meg igjen 🙈 Håååper det er et godt tegn at testen er sterkere i dag 🤞🏻🤞🏻 Øverste er 12 dpo, nederste i dag 13 dpo. Håperhåperhåper!

IMG_6147.jpeg

Åå, gratulerer! Den nederste ser jo veldig positiv ut! 

Anonymkode: ac1ad...0fd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen andre enn bare meg som ser en kjempesvak strek? Det ene er original og det andre er redigert. 

IMG_3171.jpeg

IMG_3169.jpeg

Anonymkode: 81799...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen andre enn bare meg som ser en kjempesvak strek? Det ene er original og det andre er redigert. 

IMG_3171.jpeg

IMG_3169.jpeg

Anonymkode: 81799...f9f

Kan være skyggestrek. Vanskelig å se, og ser grå ut. Hvor mange dpo?

Anonymkode: ef5b9...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...