Fame Skrevet 20. april 2023 #28081 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du forskning som sier dette? For jeg finner kun forskning på det motsatte. Anonymkode: b31c4...8c3 Forskning sier at de har funnet at kvinner kan ha tegn til at kroppen modner flere egg, men ikke at de faktisk slipper. Hvis man googler så står det at det ikke er mulig med to eggløsninger i én syklus, men at kvinner kan slippe flere egg i samme runde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #28082 Del Skrevet 20. april 2023 Fame skrev (2 minutter siden): Forskning sier at de har funnet at kvinner kan ha tegn til at kroppen modner flere egg, men ikke at de faktisk slipper. Hvis man googler så står det at det ikke er mulig med to eggløsninger i én syklus, men at kvinner kan slippe flere egg i samme runde "De fleste hadde kun én eggløsning, mens noen av kvinnene hadde flere eggløsninger i løpet av måneden - også rett etter menstruasjonen." Flere eggløsningen nevnes jo i flere artikler ? Anonymkode: b31c4...8c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 20. april 2023 #28083 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): "De fleste hadde kun én eggløsning, mens noen av kvinnene hadde flere eggløsninger i løpet av måneden - også rett etter menstruasjonen." Flere eggløsningen nevnes jo i flere artikler ? Anonymkode: b31c4...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #28084 Del Skrevet 20. april 2023 Fame skrev (1 minutt siden): Kanskje opprette egen tråd for denne diskusjonen?…. Anonymkode: 3a669...173 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 20. april 2023 #28085 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje opprette egen tråd for denne diskusjonen?…. Anonymkode: 3a669...173 Hvorfor siterer du meg? Det var AB som så bastant spurte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 20. april 2023 #28086 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): https://www.aftenposten.no/norge/i/o3B5B/farlig-aa-satse-paa-sikre-perioder Ikke nødvendigvis. Kvinner kan faktisk bli gravid gjennom hele syklusen. Anonymkode: b31c4...8c3 Ja - fordi folikkelfasen varierer i lengde. Ikke fordi man har flere enn en eggløsning. 🤦🏼♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 20. april 2023 #28087 Del Skrevet 20. april 2023 Ut i fra kunnskapsnivået til enkelte i denne tråden, er det tydelig at fertilitetsforståelse er mangelvare. Kanskje ikke så rart at mange ikke klarer å bli gravide uten legehjelp… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #28088 Del Skrevet 21. april 2023 Lorieen skrev (15 timer siden): Ut i fra kunnskapsnivået til enkelte i denne tråden, er det tydelig at fertilitetsforståelse er mangelvare. Kanskje ikke så rart at mange ikke klarer å bli gravide uten legehjelp… Forskning. Nesten alle hadde flere bølger med modne egg og de fleste en eggløsning ja, men noen hadde el flere ganger i en syklus Anonymkode: 064fc...96e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #28089 Del Skrevet 21. april 2023 Hvis en har regelmessige menstruasjoner er det en eggløsning og skulle det forekomme to er det svært sjeldent og ikke noe som mest sannsynlig har skjedd. Anonymkode: ebeda...93e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 21. april 2023 #28090 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Fullt mulig å ha eggløsning to ganger på en måned også. Kalles spontan eggløsning Anonymkode: b31c4...8c3 Nope det kan du ikke. Etter en eggløsning vil kroppen produsere progesteron for å kunne gjøre kroppen klar for et befruktet egg og kunne holde på en graviditet. Når kroppen produserer progesteron vil du ikke kunne modne fler egg. Et ubefruktet egg vil gå til grunne og man vil få mensen ca 2 uker etter en eggløsning du ikke blir gravid på. Det sier seg selv, at skulle kroppen få en rekke eggløsninger «i øst og vest» ville man aldri kunne bli gravid fordi man ville manglet hormonene som skal sørge for å bevare graviditeten. Man ville også fått mensen «i øst og vest» i tillegg (for hver gang du var ca 2 uker etter en eggløsning) som igjen ville støtet ut et evt befruktet egg, mao ville man aldri kunne reprodusere seg dersom man kunne få en rekke eggløsninger i tide og utide. Da ville menneskeheten endt sine dager for lengs. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 21. april 2023 #28091 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forskning. Nesten alle hadde flere bølger med modne egg og de fleste en eggløsning ja, men noen hadde el flere ganger i en syklus Anonymkode: 064fc...96e Flere bølger med nesten modne egg som ikke slippes og kroppen prøver igjen skjer dessverre. Slippes fler egg i en syklus skjer dette ila 24 timer og før kroppen begynner produsere progesteron. Dvs man kan få toeggede tvillinger. Da slippes eggene ca samtidig. Dessuten må du ikke tro på alt media oversetter og skriver, veldig mye er rett og slett tull og tøv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #28092 Del Skrevet 21. april 2023 Kanskje dette pratet om én eller flere eggløsninger er mulig i samme syklus kan tas i en annen tråd enn tolketråden for graviditetstester? Anonymkode: 3b0f1...42e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #28093 Del Skrevet 21. april 2023 Ser dere noe her? Eller bare skygge? Anonymkode: 8d101...353 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #28094 Del Skrevet 21. april 2023 julie08 skrev (På 20.4.2023 den 12.04): Hei, Er det noen som vet hvorfor jeg får positiv eggløsningstest og negativ graviditetstest? Hadde eggløsning 10 april🤔 Har magesmerter, men kan jo være PMS også. Syns jeg ser en strek på Babyplan testen! Kanskje du bare tester litt for tidlig? Anonymkode: a6b58...140 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #28095 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ser dere noe her? Eller bare skygge? Anonymkode: 8d101...353 Ser noe svakt der ja! Vanskelig å si om det er skygge eller en svak strek, du må nok punge ut med en til test Anonymkode: a6b58...140 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #28096 Del Skrevet 21. april 2023 Ser dere noe på denne? Anonymkode: afc40...e44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
julie08 Skrevet 22. april 2023 #28097 Del Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Syns jeg ser en strek på Babyplan testen! Kanskje du bare tester litt for tidlig? Anonymkode: a6b58...140 Det kan hende. Jeg tok en clearblue tidlig og den viste minustegn så det kan jo hende jeg ikke er gravid denne gangen heller😕 skal ha mensen til uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #28098 Del Skrevet 22. april 2023 julie08 skrev (2 timer siden): Det kan hende. Jeg tok en clearblue tidlig og den viste minustegn så det kan jo hende jeg ikke er gravid denne gangen heller😕 skal ha mensen til uka. Jeg opplever at clear blue tidlig ikke er så sensitiv som babyplan, så du kan absolutt være gravid! Krysser fingrene 🤞🏼 Anonymkode: e2412...62a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
julie08 Skrevet 22. april 2023 #28099 Del Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg opplever at clear blue tidlig ikke er så sensitiv som babyplan, så du kan absolutt være gravid! Krysser fingrene 🤞🏼 Anonymkode: e2412...62a Takk for det🌸 skal noen dager med å teste og håpe på det beste🤞🏻 gir ikke opp før mensen kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
G1994 Skrevet 22. april 2023 #28100 Del Skrevet 22. april 2023 (endret) Hei! Jeg «hører til» IVF-forumet da vi har vært prøvere i to år, med en kjemisk og to mislykkede IVF-forsøk. Jeg hadde en uvanlig lang syklus etter sist forsøk (antagelig grunnet alle hormonene). I går var jeg på syklusdag 57. 12 dager før merket jeg imidlertid EL-symptomer. Tok en G-test i går morges som til min store overraskelse var positiv!! Men, med en kjemisk før tør jeg ikke håpe. Og idag tidlig var det en litt svakere test.. Hva tenker dere prøvetolkere? Øverste bilde med sterkest strek er fra 21.04 morgenurin og nederste med svakere strek er 22.04 morgenurin. 🤞🏼😌 Endret 22. april 2023 av G1994 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå