AnonymBruker Skrevet 31. oktober #35241 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): ...eller bare ta livet med ro og la det gå sin gang? Jeg syns det er veldig rart at fastlegene som er så overarbeidet tydeligvis tar i mot en hver som er nervøs for spontanabort (er vi ikke alle det?) for å ta blodprøver og bruke masse tid og ressurser på det. Anonymkode: cba66...5b3 Det har sin funksjon - jeg gikk til legen i uke 6 fordi jeg hadde en liten blødning og ble nervøs (dette hadde ikke med teststrimler å gjøre, jeg testet én gang, fikk positiv og skjønte at jeg var gravid. Testene er binære og sier kun gravid/ikke gravid). Dette er et ikke helt uvanlig tegn på flerlinger. Hun tok blodprøve, og den viste skyhøye nivåer av hcg. Jeg ble da henvist til tidlig ul på sykehuset, og de kunne bekrefte flerlingsvangerskap. Dette er viktig å få vite om på tidlig tidspunkt, da det er et risikosvangerskap, og også fordi det kun er tidlig i svangerskapet man kan fastsette type tvillinger/flerlinger med sikkerhet. Sistnevnte påvirker sterkt risikograden i svangerskapet og for fødselen, og hvordan svangerskapsoppfølgingen skal være. Man kan også i sjeldne tilfeller oppdage blæremorula og svulster ved å undersøke særlig høye hcg-nivåer. Jeg synes derfor det bare er god og fornuftig helsehjelp, og ikke penger ut vinduet å sjekke hcg-nivåer hos gravide som føler at noe er galt. Anonymkode: 71e75...77c 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #35242 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): Positive eller skyggestrek? Den med rosa er babyplan (dessverre gått ut på dato med noen mnd så jeg), og den hvite er rfsu early. Anonymkode: a417f...a0b Kan jeg spørre hvor mange dpo du er? 🥰 Anonymkode: 8544b...6e8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #35243 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): ...eller bare ta livet med ro og la det gå sin gang? Jeg syns det er veldig rart at fastlegene som er så overarbeidet tydeligvis tar i mot en hver som er nervøs for spontanabort (er vi ikke alle det?) for å ta blodprøver og bruke masse tid og ressurser på det. Anonymkode: cba66...5b3 Fastlegene tar ikke imot hver og en i slike situasjoner. Svært mange legekontor sier nei til slike forespørsler. Men det betyr ikke at det skader å forespørre slikt dersom man har grunn til bekymring. Mange vil få nei til svar. Anonymkode: 583c7...64d
Fizzypo Skrevet 31. oktober #35244 Skrevet 31. oktober NettMeg skrev (4 timer siden): Er denne testen positiv eller negativ? Jeg og samboeren mener at vi ser en svak strek, men lurer på om det bare er innbilning? Syns den ser positiv ut.😊 Oppdater gjerne når du får tatt ny test.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #35245 Skrevet 31. oktober Er det normalt at testen ser sånn ut i seks dager? Anonymkode: 5df6a...ed4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #35246 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det normalt at testen ser sånn ut i seks dager? Anonymkode: 5df6a...ed4 Ja! Kan ikke stole på mengde fargestoff i testene. Anonymkode: d5111...7e8
AnonymBruker Skrevet 1. november #35248 Skrevet 1. november Jeg ser ingenting.. Anonymkode: 9e5b3...a1e
AnonymBruker Skrevet 1. november #35249 Skrevet 1. november Og alle er enige?? Anonymkode: 6852f...c9f
AnonymBruker Skrevet 1. november #35250 Skrevet 1. november Er en skygge der. Ta ny i morgen på morgenurin. Anonymkode: 99b59...b0d 3
AnonymBruker Skrevet 2. november #35251 Skrevet 2. november Ser noe, men vanskelig å si om den har farge eller ikke. Anonymkode: dc090...cfe
AnonymBruker Skrevet 2. november #35252 Skrevet 2. november Sitter og venter på svar på test med morgenurin nå Anonymkode: 6852f...c9f
AnonymBruker Skrevet 2. november #35254 Skrevet 2. november Den er positiv, men det finnes en egen samletråd for dette du skal bruke. Anonymkode: 91a20...826 3
AnonymBruker Skrevet 2. november #35255 Skrevet 2. november Jeg finner den ikke :s Anonymkode: 6852f...c9f
AnonymBruker Skrevet 2. november #35256 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Sitter og venter på svar på test med morgenurin nå Anonymkode: 6852f...c9f Den ligger under prøvere og ufrivillig barnløse-emnet, tråden er festet helt øverst. Anonymkode: 91a20...826
AnonymBruker Skrevet 2. november #35257 Skrevet 2. november Ok takk! Hvordan sletter jeg denne? Anonymkode: 6852f...c9f
AnonymBruker Skrevet 2. november #35258 Skrevet 2. november Positiv eller negativ? Anonymkode: 1e34f...584
AnonymBruker Skrevet 2. november #35259 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Positiv eller negativ? Anonymkode: 1e34f...584 Svak positivt det der. Anonymkode: 5fda5...036
AnonymBruker Skrevet 2. november #35260 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Svak positivt det der. Anonymkode: 5fda5...036 Det er bare en uke siden sex og jeg har mild menstruasjon. Veldig merkelig. Er det mulig?! Anonymkode: 1e34f...584
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå