Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Førstegangsprøver her! Mens forsinket med 3 dager, tok test i morges med Makesure tidlig test. Jeg tolker denne som positiv, enig? ☺️🤞

IMG_1371.jpeg

Anonymkode: d37cc...47c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Førstegangsprøver her! Mens forsinket med 3 dager, tok test i morges med Makesure tidlig test. Jeg tolker denne som positiv, enig? ☺️🤞

IMG_1371.jpeg

Hvis ikke denne er positiv så har det skjedd noe rart! Gratulerer så mye!

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

IMG_1371.jpeg

Ingen tvil 😂 gratulerer!! 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tatt  clear blue test. Den sier ikke gravid. Men tatt to sånne uke gravid tester (tror de er ganske nye tester) begge de slo ut. Forstår ingenting. De viser bare at jeg er 1-2 uker gravid da. Kan dette ha betydning for clear blue testen? Tatt også vanlig strimmel test. Alt blir negativt 

Anonymkode: 536c1...ae1

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på hcg måling på tester 

Vent noen dager til å ta ny test 

Anonymkode: 44c5b...2fa

Skrevet

Definitivt negativ

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har testøyne, ser til og med streker når andre ikke ser noe. Dessverre ser jeg ingen strek her

Anonymkode: 66e92...cd0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Okei. Digital sier fortsatt 1-2, men jeg har jo en del symptomer… så prøver å berolige meg med det

Anonymkode: 1bf0f...458

Du er jo fremdeles 1-2? Eller såvidt i overgangen. Dette ser helt fint ut 

Anonymkode: 96cfd...2ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nå spurte jeg om erfaringer da, og du har med andre ord ingen:)

Anonymkode: 1bf0f...458

Joda, det har jeg. Men det har ingen betydning når du ikke har tatt blodprøver. 

Jeg har et barn fra et svangerskap med stigning de sa aldri kom til å gå bra. Og to spontanaborter der stigningen også var dårlig. 

Anonymkode: 3ebf5...22f

AnonymBruker
Skrevet

Takk dere, vi gleder oss veldig! 4 uker på vei ifølge appen ☺️ 

AnonymBruker
Skrevet

Ser du noe her?👀

IMG_3082.jpeg

Anonymkode: 7697a...1ca

Skrevet

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg og det har gått bra :)  Jeg var dødsnervøs over at streken ikke ble tydeligere, men så var alt i orden likevel.

En forklaring på variasjon kan være at mengde hCG i urin kan variere betydelig avhengig av kroppens hydreringsgrad. Ved høy væskeinntak blir urinen mer fortynnet og konsentrasjonen av hCG blir lavere i urin. Ved lavt væskeinntak (konsentrert urin), vil ha høyere innhold. Dette er en av årsakene til at serum-hCG er langt bedre :)  Den digitale testen var veldig unøyaktig for min del; den viste at jeg var 1-2 uker på vei selv om jeg var 2-3 og 3-4. hCG-nivåer varierer enormt fra kvinne til kvinne, så det er veldig normalt. Synes testene dine ser veldig lovende ut!

AnonymBruker
Skrevet

Du må ta blodprøver for å kunne si om det er faktisk stigning av hcg eller ikke. Så personen du anklagde for å ikke ha erfaring her, har rett. Jeg hadde selv negativ strimmel og positiv digital 12-14 dpo, og skulle jeg bare sett på strimler for å vurdere stigning av hcg hadde jeg blitt gal, for det fungerer ikke sånn. Bestill time hos legen du:) 

Anonymkode: 7582c...90f

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser du noe her?👀

IMG_3082.jpeg

Anonymkode: 7697a...1ca

Jeg ser ingenting her, dessverre. Hvor mange DPO er du?

Anonymkode: 52c07...323

AnonymBruker
Skrevet

Fargestoffene i tester har minket de siste tre årene, mest sannsynlig for å spare penger. Derfor virker det som at mange har sakte stigning. 

Men spør heller på babyverdenforumet, der tester de stigningen slik som dette konstant 

Anonymkode: 5c431...880

AnonymBruker
Skrevet

Legg ut de som slo ut?

Anonymkode: 907df...8e3

AnonymBruker
Skrevet

Hcg dobler seg hver 48t frem til 1200, etter det saktere. Strekene har utvikling. De kan ikke si noe om konkret stigning i hcg. Testene kan inneholde ulik mengde fargestoff, kan være forskjell i hvor utvannet urinen er etc. 

Min erfaring er å stoppe testing, fordi det drev meg til vanvidd å tolke noe som ikke er ment til å tolkes. Samt at jeg hadde mye sterkere tester på kvelden enn morningen. 

Anonymkode: 583c7...64d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tatt med 1 dags mellomrom mellom hver. Første er tatt ca. ved IKM midt på dagen 😊

IMG_5880.jpeg

Anonymkode: 857d5...eb9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tatt med 1 dags mellomrom mellom hver. Første er tatt ca. ved IKM midt på dagen 😊

IMG_5880.jpeg

Makesure- tester, forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...