Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Testene ka. Være positive opptil 4 uker etter en abort. Hvor langt var du på vei? 

Anonymkode: 6a399...f7d

Ja, de har vært positive hele veien. Tenkte mer på om andre så en mulig stigning her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søtpotet skrev (1 minutt siden):

Ja, de har vært positive hele veien. Tenkte mer på om andre så en mulig stigning her?

Den er litt sterkere, men det kan du ikke stole på. Spesielt ikke med en dags mellomrom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den er litt sterkere, men det kan du ikke stole på. Spesielt ikke med en dags mellomrom. 

Takk for svar😊 Synes du det er noe forskjell på den øverste og nederste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtpotet skrev (På 7.2.2025 den 19.46):

Tror dere jeg kan være gravid igjen? Synes streken ser litt sterkere ut, men det kan jo være vanlig variasjon også… Vil ikke få falske forhåpninger, så vær strenge.

Legger til: Testene har aldri vært negative etter aborten. Lurer på om det kan være en stigning her.

IMG_0593.jpeg

IMG_0594.jpeg

Siden du vil vi skal være strenge, så heller jeg mer mot at du ikke er gravid, enn at du er gravid.

Streken på den nederste testen ser litt sterkere ut, men sammenligner man den opp mot kontrollstreken, som er sterkere enn på de andre testene, så er den ikke så sterk som den ser ut til. Og jeg tror ikke det er noen stigning der.

Men vanskelig å si altså! Kroppen holder fortsatt på å kvitte seg med hcg fra aborten, og kan kamuflere hcg fra en tidlig graviditet.

Tror du får svaret ditt om et par dager, da burde du få en tydelig stigning dersom du er gravid. :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet selvfølgelig at det eneste man kan gjøre er å ta tiden til hjelp for å få tydeligere tester eller mensen. Det er rart hva man kan klare å se når man plutselig får det for seg at det hadde vært kjekt med en baby 🙈

Screenshot_20250211-145835_FF App.jpg

Anonymkode: ce925...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oaVuMBU.jpegthG0mEK.jpegHei! Kan dere se to streker her? Jeg føler jeg kan se en svak strek, men trenger noen flere til å se for meg. Tenker å ta en test om et par dager igjen på morgen for å være helt sikker

Endret av maska35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
maska35 skrev (2 minutter siden):

oaVuMBU.jpegthG0mEK.jpegHei! Kan dere se to streker her? Jeg føler jeg kan se en svak strek, men trenger noen flere til å se for meg. Tenker å ta en test om et par dager igjen på morgen for å være helt sikker

Ja, ser noe ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, ser noe ❤️

Jeg har prøvd en stund så jeg er så redd for at det bare skal være noe feil, eller at det er en fordampningslinje. Men hadde det vært det ville den jo vært mer grå🙈🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maska35 skrev (2 timer siden):

Jeg har prøvd en stund så jeg er så redd for at det bare skal være noe feil, eller at det er en fordampningslinje. Men hadde det vært det ville den jo vært mer grå🙈🥰

Clearblue er veldig kjent for å gi falsk positiv og skyggestrek foresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slik så dagens test ut etter 5 minutter. Det er makesure, og etter noen ekstra minutter så den "tørket" ut. 

Noen som har opplevd lignende? Er den defekt kanskje?

IMG_20250211_162213.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk ikke lagt inn bilde, håper link funker..
De to nederste er to ulike tidligtester fra i går kveld, 11dpo, den nederste fra i i natt kl 4, men drakk en del ila natta så kanskje ikke så konsentrert som den kunne vært.
 Det er noen svake streker der eller? Innsett blastocyst i ferskforsøk 5. feb.

Syns det er veeeeldig svakt, ser det ut som kjemisk? Vi hadde kjemisk også i forrige/første forsøk. Syns testen på 12 dpo var litt sterkere da, så blir jo litt bekymret..

https://imgur.com/a/27Y98QUE

Anonymkode: 1bf4f...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

De to nederste er to ulike tidligtester fra i går kveld, 11dpo, den nederste fra i i natt kl 4, men drakk en del ila natta så kanskje ikke så konsentrert som den kunne vært.

Syns det er veeeeldig svakt, ser det ut som kjemisk? Vi hadde kjemisk også i forrige/første forsøk. Syns testen på 12 dpo var litt sterkere da, så blir jo litt bekymret..

Jeg ser strekene, men de er svake. Krysser alt for at det er babystrek denne gangen! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har hatt sånne streker uten det har vært noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...