Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min første måned med dobbel dose letrozol, 14 dpo idag og ingen mensen foreløpig (har tidligere hatt lutealfase på 9-12 dager). Jeg lurer på om jeg har opplevd en såkalt kjemisk graviditet, og lurer på om noen vil hjelpe meg å tolke om disse kan regnes som positive eller skygge på alle?

Den sterkeste babyplan-testen er tatt bilde av når den var tørket, men den så ut omtrent som den andre det er bilde av før, en tydelig strek som ble tydeligere ved tørking. Tenker om jeg har hatt en kjemisk er det nok derfor mensen ikke er kommet enda, hvis det kan påvirke? 

Testene er forøvrig negative nå. Har tenkt helt til idag at alt har vært skygger, men så kommer ikke mensen og jeg så gjennom bildene av testene.. 

Uansett, legger ved 4 bilder. På forhånd takk❤️ jeg håper jo litt på en kjemisk, bare for å vite at vi kan bli gravide. Skjønner at dere ikke har fasiten, men har ingen andre å sparre med så da spør jeg her inne 😁

BD6D5186-B356-4459-9B7E-19FB21593014.jpeg

A4542AFA-7F1A-499E-BAE6-1A2ED0744924.jpeg

F2EE74E5-7FD4-4DC5-B220-65F0AF6ED612.jpeg

523C6ED8-A918-4674-ACEA-C1723AC4E5A8.jpeg

Anonymkode: 7e3ef...cbf

Synes de ser positive ut. Kan tipse om Babyverden sitt forum, der er det en god del mer respons å få enn på KG. Uansett, lykke til♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Det er 9 dager siden jeg skulle fått mensen, og tok test (makesure) i går etter å ha opplevd samme symptom som forrige graviditet i rundt en uke  (trøtt (!), murring i mage, må tisse hele tiden, vondt bekken). Testen viste positiv etter 3 minutt, men fadet ut gradvis, jeg syns også streken hadde flyttet seg litt mot venstre. Etter to timer tok jeg ny test som var negativ. Tok ny på morgenruin i dag som også var negativ. Fins det erfaringer med dette? Skal jeg fortsette å teste, eller har første testen vist feil? 

Endret av Spørsmålsteikn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Spørsmålsteikn skrev (4 timer siden):

Heisann! Det er 9 dager siden jeg skulle fått mensen, og tok test (makesure) i går etter å ha opplevd samme symptom som forrige graviditet i rundt en uke  (trøtt (!), murring i mage, må tisse hele tiden, vondt bekken). Testen viste positiv etter 3 minutt, men fadet ut gradvis, jeg syns også streken hadde flyttet seg litt mot venstre. Etter to timer tok jeg ny test som var negativ. Tok ny på morgenruin i dag som også var negativ. Fins det erfaringer med dette? Skal jeg fortsette å teste, eller har første testen vist feil? 

Ville tatt blodprøve til legen jeg🤔

Anonymkode: 46c25...73a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Spørsmålsteikn skrev (4 timer siden):

Jeg hadde fortsatt å teste og kontaktet lege så fort som mulig 😊

Anonymkode: ebeda...93e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålsteikn skrev (12 timer siden):

Det kan ha vært en positiv test, kan ha vært en skyggestrek altså falsk positiv. Dersom du har full kontroll på syklusen din ville jeg ha tatt en ny test på 2. urin. Dersom du har mulighet for å ta blodprøve som de andre over her nevner, ville jeg ha gjort det. Har du hatt forsinket mens før? Har du vært mye stresset eller syk den siste mnd, trener du mye spiser du sover du bra? Jeg hadde f.eks. perioder i ungdomsårene mine der jeg ikke hadde mens fordi jeg trente veldig mye og kroppen fikk sjokk og hoppet over en syklus innimellom

Endret av t0nje
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ser dere noe på denne?

CAD7D7B8-E806-4AD2-B78F-FF63D2DDEE28.jpeg

Anonymkode: 8d101...353

Ja ser en svak strek ☺️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er dette en skyggestrek? 
tatt i går… dpo 9-11 et sted… 

IMG_5666.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Er dette en skyggestrek? 

IMG_5666.jpeg

Den ser positiv ut for meg. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den ser positiv ut for meg. 

Gjør den?😱 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er dette en skyggestrek? 

IMG_5666.jpeg

Jeg ser også strek ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
t0nje skrev (20 minutter siden):

Jeg ser også strek ☺️

Men jeg skjønner ikke, jeg har sånn lys lyyys blødning idag, og i går, som så vidt vises på papiret… og test i kveld var helt blenda. Kroppen min tuller med meg tror jeg😞 

Men ser også streken! Så da er det kanskje et ørlite håp…? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Men jeg skjønner ikke, jeg har sånn lys lyyys blødning idag, og i går, som så vidt vises på papiret… og test i kveld var helt blenda. Kroppen min tuller med meg tror jeg😞 

Men ser også streken! Så da er det kanskje et ørlite håp…? 

Det kan være festeblødning, en tvilling eller mellomblødning for å nevne noe. Blødninger er normalt og spesielt da lyst og i små mengder. Enkelte har også blødninger i større mengder uten at det er noen fare. Når har du IKM? Har du testet i flere dager og er testene i såfall stigende i styrke eller er de like/ blir svakere?

Mine tester var positive i 5 dager men det endte i biokjemisk i går ettermiddag. Startet med litt blod, men det var ikke lys blødning som du beskriver. For min del startet det med det små mengder friskt/mørkerødt også har jeg blødd som en gal det siste døgnet, så jeg hadde ikke vært bekymret inntil det motsatte er bevist. Jeg hadde gitt det noen dager til spesielt om ikke IKM er passert ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
t0nje skrev (8 timer siden):

Det kan være festeblødning, en tvilling eller mellomblødning for å nevne noe. Blødninger er normalt og spesielt da lyst og i små mengder. Enkelte har også blødninger i større mengder uten at det er noen fare. Når har du IKM? Har du testet i flere dager og er testene i såfall stigende i styrke eller er de like/ blir svakere?

Mine tester var positive i 5 dager men det endte i biokjemisk i går ettermiddag. Startet med litt blod, men det var ikke lys blødning som du beskriver. For min del startet det med det små mengder friskt/mørkerødt også har jeg blødd som en gal det siste døgnet, så jeg hadde ikke vært bekymret inntil det motsatte er bevist. Jeg hadde gitt det noen dager til spesielt om ikke IKM er passert ☺️

IKM i morgen etter mine beregninger🤔 så venter til i morgen før jeg evt tar ny test… tok en i går kveld, den var blenda. Så godt mulig st det bare er «starten» på TR. Men jeg har som regel aldri vært i tvil når TR kommer, bruker å blø en del og ser jo at dette ikke er vanlig mens🤷🏼‍♀️  

avventer til imårra, så blir det som det blir. Om det ikke går så tenker jeg at da blir det ikke fler her hos meg. Da har vi gjort så godt som vi kan😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Meg igjen som la ut igår, er denne blenda? 

335CE085-F57D-40AE-BDDE-BB83B8E1E576.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

På min telefon ser det ut som en indent line. Dessverre.

Anonymkode: 3b0f1...42e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tanker her?

2D37BA92-1D60-433A-A2C4-608F955DEA37.jpeg

Anonymkode: b4b01...279

Jeg ser en svak strek, men klarer ikke se om den er farget eller skugge🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ser blendet ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tanker her?

2D37BA92-1D60-433A-A2C4-608F955DEA37.jpeg

Anonymkode: b4b01...279

Ser ut som skygge. Hadde ventet en dag eller to og tatt en ny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...