Gå til innhold

Billige matvarer


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ikke på min dialekt.   ;)

Norge har to skriftspråk, uavhengig av hva slags dialekt man snakker.. Men dette har jo ingenting med temaet å gøre. ;)

Endret av Milah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting som er verdt å sjekke er prisene på varer du handler ofte og finne ut hvor det er billigst. Et eksempel er at jeg skulle kjøpe en pose med Sumbrero her om dagen, en pose kostet 24.90 på ICA Nær, 22.00 på ICA Supermarket og 19.00 på Kiwi. Ved å gå på Kiwi i stedet for ICA Nær sparte jeg 6 kroner. Alle monner drar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har to skriftsråk, uavhengig av hva slags dialekt man snakker.. Men dette har jo ingenting med temaet å gøre.  ;)

Ikke for å avspore tråden ytterligere, men jeg bare må skrive under på det du sier der, Milah :Nikke: De fleste av oss har en eller annen form for dialekt, men reglene for skriftspråkene våre gjelder oss alle... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat
Man kjøper da ikke ferdigmat hvis man har skarpa kasse.

Kjøttdeig er billig om dagen, kjøp det, ei pakke med lasagneplater, hermetiserte tomater, melk, gulost og løk.  Lag lasagne, porsjoner og frys ned.  Da får du billig og god middag.

kjøttdeig: 20-25,-

ost (ferdig skivet first price er billigst) : 11,-

...og da var man opp i 30 kr.

eller man kan kjøpe halvfabrikata:

lasagne: 20,-

Kjøttdeig: 20-25,-

...og før man får kjøpt ost er man over 30kr, og ikke er det en kg heller.

så sant man ikke har endel ting fra før (som ost, kjøttdeig og tomater), er det billigere å kjøpe den ferdigmaten.

knekkebrød er billig, ishavskaviarmix, nudler og spaghetti (om du handler i sverige; kjøp pasta der, jeg har kjøpt en DIGER pose med makaroni og skruer til mellom 3 og 9kr), fiskeboller, ris (ikke hurtigris).

europris har ofte tilbud på hermetikk: hakkede tomater til 90øre/boksen, mais til samme pris osv.

rema er billigst, men noen ganger lønner det seg med kiwi pga first price.

frys ned mat som er til overs, eller spis det til lunsj dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

Alle butikkjedene har egne billigmerker, og First Price til Kiwi/Joker/Meny har mye bra, samme med Coop-produktene du får på Prix/Mega/Obs. Varierer hvem som liker hvilke av disse, så det må man nesten bare prøve selv.

Utover det anbefaler jeg at en bruker litt tid på å lese de tilbudsblekkene butikkene sender ut hver uke, og skriver handleliste hjemme. De fleste butikker har noen få veldig gode tilbud hver uke, og da får man billig mat. Tørrvarer, hermetikk og ting som kan fryses ned kan man også kjøpe i større kvanta, når de er på tilbud.

Bruk tid i butikken på å kikke på prisene i butikken, og sammenlign priser fra kjede til kjede på de varene du bruker mest. Selv om det bare er snakk om 1-5 kroner på hver vare blir det penger av det dersom du gjennomfører det på alt du kjøper.

Vær også oppmerksom på spesielle tilbud i butikken, der jeg handler har feks en egen disk med varer som nærmer seg utløpsdato til halv pris. På Kiwi har du jo også den holdbarhetsgarantien, så der kan du finne gratis mat, dersom du følger med på datostemplingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabellas

Pasta, makaroni, hakk tomater selv og krydre godt for å lage pastasaus.

Nudler.

Kjøp en hel kylling og bruk gjerne med ris eller pasta og nudler fordelt over dager.

Suppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pasta, makaroni, hakk tomater selv og krydre godt for å lage pastasaus.

Nudler.

Kjøp en hel kylling og bruk gjerne med ris eller pasta og nudler fordelt over dager.

Suppe.

Det kan umulig lønne seg å hakke tomater selv når en boks hakkede tomater koster ca 5 kroner?!?

Ellers kan høne være billig mat. Ser de selger høne på 900 gram for 10 kroner på Rema 1000. Hvis du koker den kan du fort få noen middager ut av den, f. eks. hønsesuppe av kraften, hønsefikassé og/eller høns i karrisaus av kjøttet.

Ellers syns jeg Varg-Menja hadde mange gode forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabellas
Det kan umulig lønne seg å hakke tomater selv når en boks hakkede tomater koster ca 5 kroner?!?

Ok, hvis du sier det så... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...