Gå til innhold

Spill p bærbar PC?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er litt grønn på data så jeg har noen dumme spørsmål jeg håper dere kan svare på..

Spiller endel The Sims 2 (bare første pakka foreløpig). Har lyst å kunne gjøre dette på en bærbar PC, men er usikker på om de har kapasitet nok? Kan man få de så "store" man vil? Spillet går allerede treigt på den vanlige PCen..

Noen med erfaringer og tips til gode (og selvfølgelig helst rimellige..)maskiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Javist kan man spille spill på en bærbar pc!

Hvis pcen du har er noen år tipper jeg vel at alt som er på markedet av bærbare pcer har større kapasitet enn den stasjonære du har. Dessuten er vel ikke Sims et spill som krever så mye heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Dessuten er vel ikke Sims et spill som krever så mye heller

Obs! Dette er ikke helt riktig. Sims 2 krevet ett meget bra skjermkort med MYE ram for å gå flytende, ellers vil det gå hakkete og treigt. Sims er ett spill som suger resurser fra pc'n, og det går faktisk litt treigt på min maskin

(XP2600+, 1Gb ram og Geforce 6600GT skjermkort (128mb ram) ).

.

Endret av Gobi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De nyeste bærbare har kapasitet nok, men ikke regn med å spille de beste spillene om ett år eller to om du kjøper en OK bærbar i dag. Ulempen med bærbar er også at de er vanskelig å oppgradere. Man kan ikke bare bytte ut skjermkort, slik man kan med stasjonær f. eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, lenge siden jeg har prøvd meg på Sims forstår jeg. *ler*

Men jeg er fortsatt overbevist om at det er mange andre spill som krever mye mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøllefrøet

Det er mange spill som krever mye mer, ja, men det krever fortsatt en del.. Du må HVERTFALL ha en bærbar pc som har 512mb ram.. Aller helst 1gb.. De aller rimeligste bærbare har vanligvis 256mb ram, og da bare hakker det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...