Gå til innhold

Ice eller happybytes? Erfaring? Har Telenor nå

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er dekningen? Har kun 4G nett, ikke 5G her jeg bor på landet. 
er det oversiktelig app? 

kan det bestilles ekstra data om man går tom, eller må man bytte abbonement? ( leste noe om happybytes der )

Anonymkode: 9c9c7...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har Ice nå. Byttet for å teste pga pris. Tror det var 299kr for 40gb data. Så kan en kjøpe datafrihet (opptil 1000gb ekstra) hvis en benytter Ice+ dekningen. Hastigheten settes da ned til 10mbps. Dekningen er elendig i forhold til det jeg hadde tidligere. Kommer til å bytte og har selv vurdert happybytes.

Anonymkode: 0550b...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.8.2023 den 18.45):

Har Ice nå. Byttet for å teste pga pris. Tror det var 299kr for 40gb data. Så kan en kjøpe datafrihet (opptil 1000gb ekstra) hvis en benytter Ice+ dekningen. Hastigheten settes da ned til 10mbps. Dekningen er elendig i forhold til det jeg hadde tidligere. Kommer til å bytte og har selv vurdert happybytes.

Ekspander  

Takk for svar. Bruker ikke ice, Telenor dekning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telenor-nett er det eneste som duger på landet. Jeg har Telia via jobben, og det er ubrukelig i utkantstrøk. TS bør sjekke ut PlussMobil.

Anonymkode: f4531...368

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.8.2023 den 18.53):

Telenor-nett er det eneste som duger på landet. Jeg har Telia via jobben, og det er ubrukelig i utkantstrøk. TS bør sjekke ut PlussMobil.

Anonymkode: f4531...368

Ekspander  

Bruker ikke telia også Telenor nett? 
takk for tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.8.2023 den 18.27):

er det oversiktelig app? 

kan det bestilles ekstra data om man går tom, eller må man bytte abbonement? ( leste noe om happybytes der )

Ekspander  

Har ice, gikk fra Telenor. Er kjempefornøyd og nå betaler jeg mindre tilsammen for to voksne og to barn enn det jeg gjorde bare for meg hos Telenor. 

Anonymkode: d4170...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det oversiktelig app? 

Ekspander  

Ice for best dekning. Ice bruker sitt eget nett, men de har også avtale med Telia og bruker Telia sitt nett der Ice ikke har dekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreaJohan skrev (På 22.8.2023 den 19.17):

Ice for best dekning. Ice bruker sitt eget nett, men de har også avtale med Telia og bruker Telia sitt nett der Ice ikke har dekning.

Ekspander  

Å? Her hakker altså samtalene. Det er utrolig dårlig. Ice er ikke for best dekning. Hadde Telia tidligere og hadde ikke problemer med samtalene. Som tidligere nevnt så er Telenor best på dekning. At Ice bruker sitt eget nett er her altså ingen fordel. Kan være enkelte plasser, men hjelper det?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det oversiktelig app? 

Ekspander  

Jeg byttet fra ice til Nice. Samme nett,men billigere. Får 5 gb til mindre enn 1 gb

Anonymkode: 8f085...b26

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.8.2023 den 18.45):

Ekspander  

Nei, hastigheten er 25 mb/s på ICE Frihet.

Anonymkode: 9a38b...4b7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2023 den 0.34):

Nei, hastigheten er 25 mb/s på ICE Frihet.

Ekspander  

Det stemmer, ser det nå. De har satt den opp ser jeg 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fra fjordkraft (den gang på telenor nett) til Ice, og det fungerte ikke i det hele tatt, elendig dekning og vi bor ganske sentralt. Har nå byttet tilbake til fjordkraft (nå med teliadekning) og var god dekning igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.8.2023 den 7.37):

Det stemmer, ser det nå. De har satt den opp ser jeg 😀

Ekspander  

Ja. Med dette trenger man intet annet abb. Veldig bra for 298 i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har happybytes, ikke problemer med dekning noe sted. Kan også aktivere ekstra data utover det man har inkludert, trenger ikke bytte 

Anonymkode: 6af98...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2023 den 10.35):

Ja. Med dette trenger man intet annet abb. Veldig bra for 298 i mnd.

Ekspander  

Nei, det er jo ikke bra hvis en sliter med å snakke i tlf pga veldig dårlig dekning. Da hjelper prisen veldig lite. Oppholder seg der hvor dekningen er så er det sikkert veldig bra det.

En annen ting. Kona har ringt vår sønn gjentatte ganger. På sønnens telefon var det intet antydning til at noen hadde ringt overhodet. Blir en ikke noe skeptisk til kvalitet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  AnonymBruker skrev (På 23.8.2023 den 11.47):

Nei, det er jo ikke bra hvis en sliter med å snakke i tlf pga veldig dårlig dekning. Da hjelper prisen veldig lite. Oppholder seg der hvor dekningen er så er det sikkert veldig bra det.

En annen ting. Kona har ringt vår sønn gjentatte ganger. På sønnens telefon var det intet antydning til at noen hadde ringt overhodet. Blir en ikke noe skeptisk til kvalitet her?

Ekspander  

Jeg har dette selv, aldri opplevd noe sliting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2023 den 11.50):

Jeg har dette selv, aldri opplevd noe sliting.

Ekspander  

Nei, du nei. Ingen som har sagt det heller. Men de har helt klart dårligere dekning og kvalitet enn andre. Slik er det nå bare. Vi har forresten 5 abb hos Ice.  Vi har opplevd dårligere dekning med Ice når vi har vært på norgesferie også. 

Jeg har ingenting å tjene på å snakke ned mitt eget mobilabb. Hvis du tror jeg driver med usannheter så får nå så det være. Telenor er bedre enn Telia. Ice er igjen dårligere enn Telia. En kan selvsagt forsøke flere og se hvem en finner tilfredsstillende 😀 Starte med den rimeligste, er en ikke fornøyd så beveger en seg oppover på stigen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2023 den 12.03):

Nei, du nei. Ingen som har sagt det heller. Men de har helt klart dårligere dekning og kvalitet enn andre. Slik er det nå bare. Vi har forresten 5 abb hos Ice.  Vi har opplevd dårligere dekning med Ice når vi har vært på norgesferie også. 

Jeg har ingenting å tjene på å snakke ned mitt eget mobilabb. Hvis du tror jeg driver med usannheter så får nå så det være. Telenor er bedre enn Telia. Ice er igjen dårligere enn Telia. En kan selvsagt forsøke flere og se hvem en finner tilfredsstillende 😀 Starte med den rimeligste, er en ikke fornøyd så beveger en seg oppover på stigen

Ekspander  

Ice kan umulig være dårligere enn Telia, da de benytter både Telia sitt nett og sitt eget, ICE+.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2023 den 12.43):

Ice kan umulig være dårligere enn Telia, da de benytter både Telia sitt nett og sitt eget, ICE+.

Ekspander  

Jo, de kan det. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...