JulieWilhelmine Skrevet 22. august 2023 #21 Skrevet 22. august 2023 Anonymus Notarius skrev (4 minutter siden): 2,6 km er da helt innafor for en 13-åring? Mine unger på samme alder har 2 km, det har aldri falt meg inn at vi skal kjøre dem. La ham velge selv om han vil gå eller sykle - hvorfor er du så opptatt av å bestemme det? Bare det jeg er ute etter å høre - har man ingen erfaringer selv eller kjenner noen i samme situasjon tenker jeg det bør være innafor å innhente andres tanker for å få perspektiv på det 😊 Han velger det selv - er ikke opptatt av å bestemme det. Vet bare at når han klager på at han vil sove lengre, at det tar en evighet å gå osv hadde det gått mye raskere om han syklet selvfølgelig. Men igjen, han styrer det selv.
Arkana Skrevet 22. august 2023 #22 Skrevet 22. august 2023 Hvis han hadde halvparten så lang vei ville han fått 10-15 minutter ekstra søvn, ikke noe som hadde gjort noen som helst forskjell. Hvis han er trøtt om morgenen er jo løsningen å legge seg tidligere, ikke å mase om å bli kjørt. Jeg skjønner godt at du vil kalibrere litt, det er ikke så lett å vite hva som er vanlig å gjøre og man vil jo gjerne legge seg på en fornuftig linje og hvis det viser seg at de aller fleste kjører vil det også være vanskeligere å argumentere for å gå/sykle til barnet selv. 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #23 Skrevet 22. august 2023 Mine barn har 5 km til ungdomsskolen. De sykler fra mars/april til november. På vinteren tar de buss, men da må de reise 40 min tidligere enn med sykkel, så de velger å ikke ta den sommerstid. 2,6 km er bare fin hverdagsaktivitet, rådene sier at barn skal ha ganske mye fysisk aktivitet i løpet av en uke! Anonymkode: cc60c...599 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå