KaraThrace Skrevet 22. august 2023 #1 Skrevet 22. august 2023 Jeg har en 8 mnd gammel baby som elsker å bade (og det gjør forsåvidt vi også), men der vi bor er svømmebassenget stengt. Vi skal til Oslo nå neste uke og lurer på om det er noen svømmehaller folk vil anbefale for spedbarn? Er det en plass hvor de har terapibasseng/ varme plaskebasseng åpne utenom spesifikke babysvømmekurs? En stor fordel om det er lett å komme seg dit fra Oslo sentrum. Takk for svar! ❤️
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #2 Skrevet 22. august 2023 For vanlig svømming i varmt vann - dette er noe de fleste svømmehaller i Oslo-området har. Vi har testet Røa bad (dyrt men bra), Tøyenbadet (lang gåtur fra garderobe til barnebassenget, så pakk inn baby i håndklær), i Bærum, men lett med kollektivt: Hundsund bad (gjerne skoleklasser i eget område samtidig), og Nadderudhallen (her er også skoleklasser til tider, men tror du kan finne tider da de ikke er der). Sagene bad har jeg ikke personlig erfaring med, men kan sjekkes ut. Anonymkode: 1fb51...6d2 1
KaraThrace Skrevet 22. august 2023 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For vanlig svømming i varmt vann - dette er noe de fleste svømmehaller i Oslo-området har. Vi har testet Røa bad (dyrt men bra), Tøyenbadet (lang gåtur fra garderobe til barnebassenget, så pakk inn baby i håndklær), i Bærum, men lett med kollektivt: Hundsund bad (gjerne skoleklasser i eget område samtidig), og Nadderudhallen (her er også skoleklasser til tider, men tror du kan finne tider da de ikke er der). Sagene bad har jeg ikke personlig erfaring med, men kan sjekkes ut. Anonymkode: 1fb51...6d2 Tusen takk for et så informativt svar! Da føler jeg meg mer sikker på å bare satse på et som er nært 🤩🤩 Det er flere basseng her vi bor som kun er beregnet på mosjonssvømming, så jeg ble litt usikker på hva normen er i hovedstaden, hehe.
SoftKitty Skrevet 22. august 2023 #4 Skrevet 22. august 2023 Ville sjekket nettsidene, ikke alle har varmt basseng hver dag. Manglerud bad er ganske nytt og har 1 eller 2 barnebasseng/terapibasseng (se på nettsiden for tilgjengelighet) I Bærum er det svømmehall med barnebasseng på Hauger/Rud, kan ta tbane dit. Men er ofte stengt for skole osv sjekk kalender på nett
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #5 Skrevet 22. august 2023 Tøyenbadet er ikke åpent ennå (det gamle er revet de bygger nytt) Anonymkode: 6b3cd...d02
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #6 Skrevet 22. august 2023 Sagene bad er bare for skole- og kurssvømming, og er ikke åpent for allmennheten. Manglerud bad er bra for de små, særlig hvis du har mulighet til å dra på dagtid på hverdag. I helgene er det ganske fullt og masete der. Her er oversikt over kommunale basseng, hva slags basseng de har og når det er åpent for alle: https://www.oslo.kommune.no/natur-kultur-og-fritid/svommehaller-i-oslo/#gref I tillegg er Røa bad bra, men dyrt. Anonymkode: faba7...72c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #7 Skrevet 22. august 2023 Tøyenbadet er en byggeplass. Ellers vil jeg si at Oslo er en trist badeby på bassengfronten. Kapasiteten er sprengt, og det er mange bad som er slitt. Anonymkode: ebbc5...eae
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #8 Skrevet 22. august 2023 Kan også anbefale Hundsund bad på Fornebu, hvis det er åpent for publikum på dagtid hverdag. Fint og stort familiebasseng. Du kan ta 31-bussen dit. Anonymkode: faba7...72c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå