Cid Skrevet 7. november 2023 Forfatter #881 Del Skrevet 7. november 2023 Blåttvann skrev (1 minutt siden): Skjønner det godt så fælt det virker å være der under Kathrines vrede. Hadde ikke Kathrine vært der så hadde de nok hatt det mye hyggeligere og gøyere. Hadde vært bedre om Bård, Sebastian, Charlotte og Bent Inge var der. De hadde ikke latt seg kuet med. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 7. november 2023 #882 Del Skrevet 7. november 2023 5 minutter siden, Cid said: Hadde vært bedre om Bård, Sebastian, Charlotte og Bent Inge var der. De hadde ikke latt seg kuet med. Å jeg hadde elsket Charlotte og Bent Inge var der nå! Charlotte var en av få jeg virkelig hadde sansen for dette året. Jeg vet ærlig talt hvem jeg ønsker skal vinne i år, for jeg syns de færreste er "gode bønder". 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 7. november 2023 Forfatter #883 Del Skrevet 7. november 2023 Nusket skrev (3 minutter siden): Å jeg hadde elsket Charlotte og Bent Inge var der nå! Charlotte var en av få jeg virkelig hadde sansen for dette året. Jeg vet ærlig talt hvem jeg ønsker skal vinne i år, for jeg syns de færreste er "gode bønder". Charlotte trakk virkelig det korteste strået der gitt 😕 hun kunne ha kommet seg ganske langt om hun ikke valgte å dra sammen med Bent Inge. Jeg håper at Arvid, Björk eller Yassin vinner. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 7. november 2023 #884 Del Skrevet 7. november 2023 1 minutt siden, Cid said: Charlotte trakk virkelig det korteste strået der gitt 😕 hun kunne ha kommet seg ganske langt om hun ikke valgte å dra sammen med Bent Inge. Jeg håper at Arvid, Björk eller Yassin vinner. Ja jeg har fått mer sansen for Arvid etterhvert, først syns jeg han var litt teit Jeg syns ikke Bjørk har utmerket seg noe særlig, og blir helt matt av at hun ber om unnskyldning til Kathrine - for Kathrine sin oppførsel. Jeg liker folk med tæl. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 7. november 2023 Forfatter #885 Del Skrevet 7. november 2023 Nusket skrev (2 minutter siden): Ja jeg har fått mer sansen for Arvid etterhvert, først syns jeg han var litt teit Jeg syns ikke Bjørk har utmerket seg noe særlig, og blir helt matt av at hun ber om unnskyldning til Kathrine - for Kathrine sin oppførsel. Jeg liker folk med tæl. Det var vel fordi hun ville ha en ok tone mellom dem uten å være venner. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissy33 Skrevet 7. november 2023 #886 Del Skrevet 7. november 2023 Centimeteren skrev (27 minutter siden): Kan ikke huske at det har vært så mye hjemlengsel tidligere som i årets sesong. Diana ville hjem på dag 1, PG tryglet om å bli valgt til førstekjempe og det som verre var, Erika, Björk, Kathrine, Maria ville alle hjem på et tidspunkt.. Arvid vil heller være alene på Torpet enn på Farmen. Er Bent Inge den eneste av de 14 opprinnelige deltakerne som er ute av konkurransen den eneste av dem som ikke har trukket seg på noe som helst vis? Diana, Charlotte, PG (?) trakk seg fra torpet, første runde, Kornelia og Erika fra torpet, andre runde, Sebastian og Bård måtte trekke seg grunnet sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 7. november 2023 #887 Del Skrevet 7. november 2023 29 minutter siden, Cid said: Det var vel fordi hun ville ha en ok tone mellom dem uten å være venner. Joda, men det er måten hun ynker seg på. Man kan rekke ut en hånd og be om en god tone, og fortsatt stå rakt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Budsom Skrevet 7. november 2023 #888 Del Skrevet 7. november 2023 Det plager meg hvor ekstremt Kathrine går i offerrollen nå. Hun har vært krass og konfronterende mot flere av deltakerne, men når hun blir konfrontert, surmuler hun alene og vurderer å reise hjem. 28 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selbu Skrevet 7. november 2023 #889 Del Skrevet 7. november 2023 Budsom skrev (6 minutter siden): Det plager meg hvor ekstremt Kathrine går i offerrollen nå. Hun har vært krass og konfronterende mot flere av deltakerne, men når hun blir konfrontert, surmuler hun alene og vurderer å reise hjem. Dette. En voksen dame på 40 + som bedriver silent treatment og som gjør alle de tingene (stjeler, manipulerer, baksnakker, skaper dårlig stemning) som hun beskylder andre for å gjøre. Det er faktisk helt vilt hvor blind hun er for egen oppførsel. 18 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 7. november 2023 #890 Del Skrevet 7. november 2023 18 minutter siden, Budsom said: Det plager meg hvor ekstremt Kathrine går i offerrollen nå. Hun har vært krass og konfronterende mot flere av deltakerne, men når hun blir konfrontert, surmuler hun alene og vurderer å reise hjem. Husk - ingen spoiler, episoden har ikke gått på tv enda. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peggy-Lovise Skrevet 7. november 2023 #891 Del Skrevet 7. november 2023 Cid skrev (7 timer siden): Tipper at Kathrine, om hun ikke vinner dukker opp på Torpet neste år. Hadde vært sykt da hvis det ble det året jeg endelig fikk være med på Farmen 😅 Lurer på om jeg skal sende inn en søknad også 😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 7. november 2023 Forfatter #892 Del Skrevet 7. november 2023 Peggy-Lovise skrev (1 minutt siden): Lurer på om jeg skal sende inn en søknad også 😆 Kommer inn ditt og skal vise hvordan en ordentlig sunnmøring er 🤪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 7. november 2023 #893 Del Skrevet 7. november 2023 Nusket skrev (5 timer siden): Ja jeg har fått mer sansen for Arvid etterhvert, først syns jeg han var litt teit Jeg syns ikke Bjørk har utmerket seg noe særlig, og blir helt matt av at hun ber om unnskyldning til Kathrine - for Kathrine sin oppførsel. Jeg liker folk med tæl. Bjørk🥰Det er sånn voksne folk ordner opp, førstemann sier unnskyld, fordi jeg har gjort sånn og sånn, så sier andremann, jeg har gjort litt feil jeg også, burde gjort sånn og sånn. Så er det klem og klapp på ryggen, og gode venner etterpå. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 7. november 2023 #894 Del Skrevet 7. november 2023 Budsom skrev (2 timer siden): Det plager meg hvor ekstremt Kathrine går i offerrollen nå. Hun har vært krass og konfronterende mot flere av deltakerne, men når hun blir konfrontert, surmuler hun alene og vurderer å reise hjem. Spoiler Helt enig! Snakk om å ha mangel på selvinnsikt og ikke være i stand til å se egne feil! Jeg blir helt oppgitt. 41 år og oppfører seg som en trassig fjortis. Er alle de andre det er noe galt med og hun selv er helt perfekt. Hadde hun klart å innrømme egne feil og lagt seg flat og sagt unnskyld er jeg sikker på at alle hadde tilgitt henne. Samtidig var det litt fint å se henne fra en litt sårbar side, selv om jeg ikke syns synd på henne. Bare så synd hun ikke klarer å se at hun har stelt i stand det vonde og vanskelige selv. Glad Anders ble storbonde, han er virkelig en fin fyr! ♥️ Godt han ikke inviterte Kathrine opp på storbondeloftet. Håper han kan få Carla til å åpne seg litt også. Tror hun kan ha godt av å være litt skilt fra Kathrine. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 7. november 2023 #895 Del Skrevet 7. november 2023 Dagens episode: Spoiler Storbonde blir Anders. Og Carla og Mattis ble hjelpere, så Kathrine må dele huset med Maria, Martin og Bjørk. Blir kos det Kathrine skal i ene øyeblikk være så brautende og brå der hun ber andre "ta seg en pille" og nekter å godta folks unnskyldninger (som de ikke engang trengte å unnskylde seg for), men i neste øyeblikk kler hun på seg offerkappe og skal være så lei seg for at folk går imot henne. Rar kombinasjon. Dramaet hun opplever har hun selv skapt, og hun har selv avstått fra å få det ut av verden. Når det er slik at en hel gruppe sier ifra om at hun må skjerpe seg, så er det ikke gruppa det er feil med. At hun ikke evner å se denne logiske konklusjonen sier mye om hvordan hun er som menneske. Og når gruppa attpåtil strekker ut en hånd, en hånd hun burde ha strukket ut først, så må hun jo ta den! Hun kan gråte til krampa tar henne, men dette er krokkodilletårer. Kathrine reagerer på at gruppa gikk imot henne i plenum uten at hun fikk noe forvarsel om det og uten at hun fikk noe støtte fra andre, og så sutrer hun over det. Vel, der fikk hun smake sin egen medisin i måten hun tok for seg Erika på! Siste to dagene har alle sagt unnskyld, folk har kommet til henne for å snakke, folk har gitt henne klemmer og folk har tatt hensyn, på tross for at Kathrine har hersket med de andre i flere uker, der det er Kathrine som trekker seg unna og bedriver silent treatment. Likevel mener Kathrine at hun står alene. Ironisk nok, denne surkingen hennes påvirker hele stemningen på gården, som var poenget til de andre som turte å snakke til henne. Hennes humør og væremåte drar alle ned. Både når hun er kvass, og når hun er lei seg. Men fortsatt alle andre det er feil med. 🙃 Det at hun går rundt å spiller offerspill, surker og bedriver silent treatment i dagesvis er faktisk en hersketeknikk. Det er et oppmerksomhets- og sympatispill for å få de andre til å underkaste seg, gå på tå hev og "ta lærdom". Anders er en god mann å ha som storbonde denne uken. Tålmodig, inkluderende, snill og glad. Og han klarte å få engasjert Kathrine i syingen til slutt. Skulle brått bare mangle når sying er noe hun kan veldig bra, og hun må da delta hun også! Førstekjempevalg i morgen. Anders har nok sikkert lyst til å velge Kathrine til det, men det kommer han ikke til å gjøre. Det tør han vel ikke, for da blir det drama, surking og konflikter på nytt igjen, og han ender opp med å bli hennes nye "fiende". Det er medaljen med å ha herskete væremåte og bedrive silent treatment. Så jeg antar at det blir Maria, Mattis eller Bjørk i morgen. Mest sannsynlig Maria. Så er det å håpe på at Kathrine blir andrekjempe, og at hun ryker slik at hun får møte Yassin på Torpet neste uke 12 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 7. november 2023 #896 Del Skrevet 7. november 2023 26 minutter siden, Apis said: Bjørk🥰Det er sånn voksne folk ordner opp, førstemann sier unnskyld, fordi jeg har gjort sånn og sånn, så sier andremann, jeg har gjort litt feil jeg også, burde gjort sånn og sånn. Så er det klem og klapp på ryggen, og gode venner etterpå. Så du mener at voksne folk skal krype og be om unnskyldning for noe de ikke har gjort galt? Jeg er all for husfred og begrave stridsøks, men å strekke ut ei hånd, bli avvist, og fortsette å krype og be om unnskyldning, det syns jeg er teit. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 7. november 2023 Forfatter #897 Del Skrevet 7. november 2023 (endret) Nusket skrev (2 minutter siden): Så du mener at voksne folk skal krype og be om unnskyldning for noe de ikke har gjort galt? Jeg er all for husfred og begrave stridsøks, men å strekke ut ei hånd, bli avvist, og fortsette å krype og be om unnskyldning, det syns jeg er teit. Ville vel bare at de skulle kunne ha en levelig tone mellom seg. De skal jo leve sammen der i flere uker til så hvis de begge skal gå rundt og være forbanna og ryke i tottene på hverandre så hadde det blitt uutholdelig. Endret 7. november 2023 av Cid 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 7. november 2023 #898 Del Skrevet 7. november 2023 Nusket skrev (6 minutter siden): Så du mener at voksne folk skal krype og be om unnskyldning for noe de ikke har gjort galt? Jeg er all for husfred og begrave stridsøks, men å strekke ut ei hånd, bli avvist, og fortsette å krype og be om unnskyldning, det syns jeg er teit. Det som er teit, er å oppføre seg som Kathrine. Alle normalt fungerende ville ikke oppført seg slik, men tatt i mot den unnskyldningen. 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 7. november 2023 Forfatter #899 Del Skrevet 7. november 2023 Apis skrev (Akkurat nå): Det som er teit, er å oppføre seg som Kathrine. Alle normalt fungerende ville ikke oppført seg slik, men tatt i mot den unnskyldningen. Enig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 7. november 2023 #900 Del Skrevet 7. november 2023 Nusket skrev (14 minutter siden): Så du mener at voksne folk skal krype og be om unnskyldning for noe de ikke har gjort galt? Jeg er all for husfred og begrave stridsøks, men å strekke ut ei hånd, bli avvist, og fortsette å krype og be om unnskyldning, det syns jeg er teit. Reagerer på det samme Du skal ikke be om unnskyldning når du ikke har gjort noe galt. Iallefall ikke krype og smiske. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå