Gå til innhold

Sist sette film?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

MissStiles skrev (9 timer siden):

Past Lives. Likte den! 

Så du den til halv pris? 😊 Flott film. Så stille og lavmælt. Milevis unna Hollywood klisjeene. Veldig bra og realistisk slutt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DeLorean skrev (1 time siden):

Så du den til halv pris? 😊 Flott film. Så stille og lavmælt. Milevis unna Hollywood klisjeene. Veldig bra og realistisk slutt!

Jeg så den gratis på førpremiere for en måned siden. Det var en god film som jeg nok ikke hadde sett om den ikke var gratis

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Marvels. Mye bedre enn forventet etter det som skrives på nett. Veldig rart at den lokale kinoens fleste visninger var så sent på kvelden at de som måtte tidlig opp dagen etter for å gå på skole bare kunne glemme det. Det var bare en håndfull halvgamle folk i salen når jeg var der.

Anonymkode: 2234c...58d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (På 11.11.2023 den 0.03):

The Ghost (Writer) (Britisk/USA osv tittel) - Ewan McGregor og Pierce Brosnan i gode roller, thrilleraktig

Good one.

Så nylig Women Talking. God og sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke så mye film nå vs tidligere.De siste jeg har sett er nyeste Mission Impossible og Indiana Jones….begge ok,ikke noe mere.Og Oppenheimer som jeg synes var den klart beste av nevnte filmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (På 19.11.2023 den 0.32):

The Killer. Veeeldig treig oppbygging til noe skjer. Men er jo fengende.Helt grei Netflix film!

Herlig den slåsskampen i Miami 😄 Kunne vært en del bedre, men fin guttafilm 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nomadland - blir mye julefilmer fremover, for jeg begynner denne uken:juletre2:Dessuten går alle Justice League-relaterte filmer på tv denne uken, så må få med meg de jeg ikke har sett. Sjekk her om dere i det hele tatt har lineær-tv.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjelp, det er juleferie! - Årets første julefilm og faktisk også første gang jeg ser denne. Helt ok, ser hvorfor den er en tradisjonell film, men taper ingenting på å ikke se den flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhandleren- god gammel actionthriller på Netflix

Danny Roman jobber som gisselforhandler og er den beste i bransjen. Men en dag etter en kveldsjobb skjer det et mord og Danny kommer først på pletten. Men når resten av politiet straks kommer på pletten blir Danny den siktede. Det blir plantet beviser for at han har utført mordet og Danny frykter at livet hans er ødelagt. Nå er gode råd dyre og Danny tar en helomvending og tar gisler for å forsøke å lirke frem sannheten om hva som egentlig forgår og hvem som er de råtne eplene i politiets egne rekker, og hva som egentlig her dekkes over.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en "litt lang film" bestående av fire episoder og den het "Obsession"...og jeg sier ikke mer. :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Napoeleon-filmen. Var OK. Men Joaquin Phoenix virket for gammel. Det ødelegger deler av filmen for Napoleon skal jo være en som gjorde lynkarriere og ble general i en alder av 24  og keiser i en alder av 35.  Det gjøres heller ingen forsøk på å få Phoenix til å se yngre ut enn han er.  Han er en 49 åring som spiller en karakter som skal være halvparten så gammel. 

I tillegg så er det også typisk Hollywood at Vanessa Kirby som spiller kona til Napoleon er 12 år yngre enn Phoenix selv om Napoleon giftet seg med en dame som var 6 år eldre enn han. Ikke bare er det historisk ukorrekt. Men filmen handler om at kona ikke kan gi Napoleon en arving. Og grunnen til at hun ikke kunne gi han arving var fordi hun var for gammel for å få barn. Hun hadde gitt barn til mannen hun var gift med før hun giftet seg med Napoleon. 

I filmen har også kona til Napoleon yngre elskere. I filmen kan det virke som hun har dem fordi hun ikke tenner på sin gamle mann. Men i virkeligheten hadde hun jo en yngre ektemann.

Dette med skuespillere i historiske dramaer som har feil alder blir litt som skuespillere som har feil hudfarge. Det ødelegger deler av filmen. I tillegg er det rart at Hollywood som skal være ekstremt inkluderende når det kommer til folk med svart hudfarge nekter å gi kvinnelige skuespillere over 40 hovedrollen/den kvinnelige hovedrollen også i tilfellene der karakteren skal være over 40. 

Anonymkode: b5e9d...a57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...