Gå til innhold

Sist sette film?

Anglofil

Anbefalte innlegg

Siste film jeg så var Shadows in the Sun med Joshua Jackson - 7/10. Søt film, likte den ganske godt egentlig. Romantisk og morsom. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Det ble Walk the Line med Joaquin Phoenix i går kveld... på DVD hjemme i stuen.

Siste kinofilm var Pirates of the Carribean på premierekvelden for et par-tre uker siden... eller når det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minority report på NRK1 ikveld.

Altfor nervepirrende etter min smak, siden jeg så lett blir revet med og er altfor lettskremt :ler: Men var jo en grei film da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så "21 grams" på DVD for etpar dager siden. Jeg synes den var dyster men bra. Jeg synes både Sean Penn og Benicio Del Toro er utrolig sexye på hver sin måte...

Skjønner ikke at Madonna dumpa Sean Penn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nettopp "Grave of the Fireflies". De som advarte meg mot at den var veldig trist (i Studio Ghibli-tråden min for noen uker siden), hadde helt rett.

Glad jeg så den alene ;)

Endret av soleil~noir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pride & Prejudice (2005) - 7/10

Kan aldri måle seg med BBC-serien fra 1995, men dog, filmen er ikke så verst. Synes Matthew Macfadyen er ganske så kjekk, selv om han aldri kan måle seg opp mot Colin Firths Mr. Darcy. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Folk flest bor i Kina - 9/10

Herregud som jeg lo av denne filmen! Fantastisk morsom beskrivelse av de ulike partiene i Norge. Er man politisk interessert så burde denne filmen være en noe for deg, men med den forutsetning at man selv har en god dose selvironi.

All That Heaven Allows (Criterion Collection) - 8/10

En vakker og modig film! Filmen er fra 1955 og er i technicolor (for de som lurte på det). Det handler om en enke som som forelsker seg i sin 15 år yngre gartner, Rock Hudson. Filmen er modig fordi dette ikke er et vanlig tema, ihvertfall ikke den gangen, kvinner som gifter seg med en yngre mann. Og i tillegg skulle ikke enker på den tiden opptre på en slik måte at det kunne sette den avdøde ektemannen i dårlig lys. Og det gjør det ikke bedre at hun er rik. For han er gartner, lever et enkelt liv og er tilfreds med det, men uten penger. Slikt blir det snakk av, og det blir dermed snakk om Hudson bare er ute etter pengene hennes. Og som ikke det er nok så har Hudson vært gartner for familien før enkens mann døde. Og slikt blir det rykter av. Det blir en tøff kamp for de to mot samfunnet og mot enkens egne barn.

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nynnes dagbok - 8/10

Herlig og morsom komedie. Bridget Jones på dansk - enkelt og greit. :ler:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finding Neverland - 9/10

Jeg kan bare beskrive denne filmen som vakker. Jeg har aldri vært spesielt glad i Johnny Depp, han har aldri vært noen favoritt hos meg, men i denne filmen imponerte han selv meg. Sammen med Kate Winslet og alle de andre barna, skapes et fantastisk sammensurium av fantasi og virkelighet. For at jeg skal like en film må den røre noe i meg. Det gjorde denne på så mange personlige plan det går ann. Da jeg så denne filmen tenkte jeg med en gang på min favorittfilm Shadowlands. Dette er en ekte og real film. Og fordi den spilte ubevisst på alle mine strenger, føltes ikke filmen overfladisk. Den forteller en historie slik den er, slik den oppleves både av barn og voksne, og derfor appellerer filmen så til de grader hos meg.

Must Love Dogs - 7/10

En søt og romantisk komedie. Aldri i klasse med Da han møtte henne, men dog god underholdning for oss med et romantisk hjerte og som søker ekte kjærlighet.

Pride & Prejudice (1985) - 5/10

Skuffelse er vel hva jeg kan si om denne mini-serien fra 1985. Laget av BBC riktignok, så det er ikke udyktige skuespillere eller et dårlig manus det står på. BBC har alltid vært dyktige i det de lager, men ingenting kan måles mot den ekstasen jeg opplevde første gang jeg så BBCs mini-serie fra 1995. For ingen annen film eller mini-serie kan måle seg mot mini-serien fra 1995. Når man går rundt med et bilde av hvordan ting skal være, blir det helt feil å se andre mini-serier, hvor skuespillerene ikke passer inn i de satte rollene jeg selv har hatt i hodet. Mr. Darcy i denne mini-serien blir for meg helt og holdent feil. Ingen kan overgå Colin Firth i rollen som Mr. Darcy. I denne mini-serien fra 1985 blir Mr. Darcy en blek kopi av Mr. Darcy fra 1995. Gjennom hele serien mislikte jeg Mr. Darcy, og da ble hele filmopplevelsen ødelagt for min del. For både i boka og i mini-serien fra 1995 klarer man ikke å la være å like ham, det var ikke tilfelle her. Så jeg ble naturlignok skuffet. Det ble bare feil - dessverre.

Titanic - 7/10

Okay, man kan si hva man vil om denne filmen, jeg er uansett ikke redd for å si at jeg liker filmen, selv om den har fått både gode og dårlige kritikker. Jeg vet ikke hvorfor jeg gjør det, jeg bare gjør det. Jeg liker historien og jeg liker mystikken rundt Titanic, derfor synes jeg også filmen er spennende.

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...