Gå til innhold

Sist sette film?

Anglofil

Anbefalte innlegg

Charade med Audrey Hepburn og Cary Grant. Trodde det skulle være en musikal siden Svt2 sendte et program om han som laget filmen før den begynte, og han hadde vært med på mange musikaler bl.a Singin' in the Rain. Men det var en krim med romantiske elementer og det var litt artig i grunnen. Skulle likt å se en remake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest MorÅse

Ble Troy istedet. NB: Directors Cut.

En svær Holywood film basert på Iliaden, vel, noe kunstneriske friheter tar man seg :-)

Mye blodige slagscener, og mye sex (som vanlig fra den kanten?)

Ikke helt etter Homers fortellinger, men jeg lærte en del ikveld om de gamle grekere,

fikk frisket opp gammel viten.

Scenen hvor Paris dreper Achilles var "ekte" som beskrevet i de gamle mytene (i tempelhagen i Troya), hesten likeens.

Har noen vært i Troya?

Jeg har jo vært på andre sida av sjøen (Aten), litt ergelig at Malta var location for filmen, men det er vel ikke enkelt å få tillatelse overalt?

Nå har jeg lest meg opp bl.a wikipedia og imbd.

Jasså, den Tyrkiske regjeringen kontaktet faktisk produsent etter at det var kunngjort at denne filmen skulle lages, de ville også sponse den.

Tyrkerne ville også at de skulle filme den på stranda i Canakkale, ikke langt unna der det foregikk i legendene. Men filmprodusenten avslo, dermed ble det Malta.

Men nå har jeg bestemt meg, det blir ferietur til Tyrkia! Canakkale! Den trojanske hesten som ble brukt i filmen er gitt i gave til byen, litt har da tyrkerne fått ...

Dere som har vært i Altes museum (Berlin) vet mye om gresk kunstgjenstander fra den tiden, tyske arkeologer tok med seg det kunne ;-)

Endret av MorÅse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

The darkest hour (3D). Eneste positive med filmen var at jeg så den med kjæresten. Ellers var det noen veldig bortkasta penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også sett the darkest hour 3D i kveld, og må si det var en skikkelig møkkafilm! Ikke verdt en eneste krone:P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...