Gå til innhold

Jonas Aarseth Henriksen drept

Nutz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

megda skrev (På 23.8.2023 den 10.28):

Jeg vet heller ikke om jeg tror på at avdøde bare spøkte med å betale en kompis 10-20K for sette fyr på en bil for at kompisen så følger opp neste dag. Kompisen må jo være stokk dum om det er tilfelle.

Jeg synes også dette er merkelig. At dette skal være opptakten til hele greia er bare for rart.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (23 minutter siden):

Jeg synes også dette er merkelig. At dette skal være opptakten til hele greia er bare for rart.

Mhm . Særlig fordi det var en brann før dette. Og han betalte de i etterkant og sa ikke noe til politi. Da ble bil nr tre en bil tent på og da gikk han til politiet . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (57 minutter siden):

Mhm . Særlig fordi det var en brann før dette. Og han betalte de i etterkant og sa ikke noe til politi. Da ble bil nr tre en bil tent på og da gikk han til politiet . 

Det er noe som skurrer med disse historiene . Mulig har de ingenting med drapet å gjøre engang . Uansett rart noen er villig til å true , trakkasere , banke og drepe et annet menneske for en/flere henlagte bilbrann-saker  . Noen måtte ha hatet han intenst . Tenker mer det er et kriminelt nettverk bak . Det er noe større enn selve brannene . 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hudorm1 skrev (14 timer siden):

To rettsmøter i Buskerud tingrett den siste uken. Antatte gjerningsmenn?

Skjermbilde 2023-08-30 165158.png

Skjermbilde 2023-08-30 165257.png

Hvor ser du dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville de ikke ha offentlig gjort at de har funnet drapsman/menn hvis de skulle til retten? Mtp at saken har fått en del oppmerksomhet? 

(Hvis ikke det er en grunn til at den holdes hemmelig) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diam0nd

Hørte på krimpodden og da var det krimteknikere observert på terrassen på hytta. Kan det hende at mer skjedde på hytta, enn at Jonas bare satt i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (16 timer siden):

https://www.nrk.no/norge/nytt-bilde-viser-bil-pa-funnstedet-klokken-12.26_-politiet-vet-hvor-og-nar-jonas-ble-drept-1.16535504 informasjon om satellittbilde av åstedet . Også hvilken bil Jonas kjørte dit og når. 

Jeg har fått med meg at det er blitt etterlyst tips, om noen har sett noe på veiene inn mot hytta. Når en ser på det sattelittbildet med bilen så lurer jeg på hvor lang tid det ville tatt å gå fra kysten (?) Der til venstre og inn mot hytta. Kan gjerningsmennene ha kommet med båt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hudorm1 skrev (1 time siden):

domstol.no

men eventuelle fengslinger i denne saken ville vel kommet opp i Ringerike, Asker og Bærum tingrett da denne også har sete på Hønefoss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SitronTre skrev (8 timer siden):

Ville de ikke ha offentlig gjort at de har funnet drapsman/menn hvis de skulle til retten? Mtp at saken har fått en del oppmerksomhet? 

(Hvis ikke det er en grunn til at den holdes hemmelig) 

Hvis politiet tror det er flere gjerningsmenn  og at de bare har tatt en eller to av flere involverte så kan det hende de ikke går ut med det ? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samfunnsdebatt skrev (På 30.8.2023 den 11.26):

Hvor lenge er det normalt å huske hvem man så på en dag / uke som man ikke har pratet med? 

Nå er beliggenheten hvor dette drapet skjedde litt spesielt.

Sagt på en annen måte:

Dersom en bil kjører forbi deg i byen så legger man ikke merke til den og kan huske detaljer som bilmodell, farge på bil og antall personer i bilen etc, årsaken til at ingen husker slik er fordi så mange kjører forbi i byer.

Der drapet skjedde er det trolig ikke mange biler som kjører, da vil de som gjør observasjonene huske flere detaljer lenger også, man kan si at jo mer grisegrendt en slik observasjon gjøres dess mer og lenger husker de som gjør observasjonen denne.

Det jeg vil frem til er at dersom noen har observert noe drapsdagen, da vil nok disse observasjonene være bedre enn dersom det samme ville vært tilfelle et sted der det skjer mer. Slik er jo også drapsstedet ideelt med tanke på potensielle observasjoner, får bare håpe så er tilfellet så vil denne saken kanskje oppklares enda raskere.

---

Tenker at de som står bak dette er tunge kriminelle, de har lavere terskel for å utøve vold og drap og de tar nok større sjanser enn hva andre ville når de først bestemmer seg for å drepe også.

Jeg har stor tro på en snarlig løsning her, men først må jo politiet få samle bitene i puslespillet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (48 minutter siden):

Nå er beliggenheten hvor dette drapet skjedde litt spesielt.

Sagt på en annen måte:

Dersom en bil kjører forbi deg i byen så legger man ikke merke til den og kan huske detaljer som bilmodell, farge på bil og antall personer i bilen etc, årsaken til at ingen husker slik er fordi så mange kjører forbi i byer.

Der drapet skjedde er det trolig ikke mange biler som kjører, da vil de som gjør observasjonene huske flere detaljer lenger også, man kan si at jo mer grisegrendt en slik observasjon gjøres dess mer og lenger husker de som gjør observasjonen denne.

Det jeg vil frem til er at dersom noen har observert noe drapsdagen, da vil nok disse observasjonene være bedre enn dersom det samme ville vært tilfelle et sted der det skjer mer. Slik er jo også drapsstedet ideelt med tanke på potensielle observasjoner, får bare håpe så er tilfellet så vil denne saken kanskje oppklares enda raskere.

---

Tenker at de som står bak dette er tunge kriminelle, de har lavere terskel for å utøve vold og drap og de tar nok større sjanser enn hva andre ville når de først bestemmer seg for å drepe også.

Jeg har stor tro på en snarlig løsning her, men først må jo politiet få samle bitene i puslespillet.

Tror noen har sneket seg igjennom skogen her. Planlagt drap lenge og bevegd seg i skjul. 

En eller flere som er besatt av Jonas, fra den hendelsen med penger for lastebilbrannen og sinne over at Jonas snakket med politiet om saken. 

Enten de ukjente som tente på, eller andre psykisk syke i nettverket rundt de som er blitt besatte av et hat mot Jonas for de hendelsene her. 

Det stemmer overens med alle brannene, herverket, volden, stalkingen, taggingen av «tyster Jonas», og sølingen av gul maling over hans bil som de fortalt om i slutten på podcast nr 2. Kastingen av denne malingen var kun 10 dager før Jonas ble drept. Så mye tull for å skremme vil ikke profesjonelle drapsmenn holde på med. Det stemmer bedre overens med psykisk syke / russkadde som er blitt besatte av Jonas fra den historien om lastebilbrannen. Håper publikum gir tips om hvem som har virket besatt av Jonas og denne hendelsen med lastebilbrannen.

Gul er kjent som judasfargen og står for svik, løgn, forræder om dere googler det. (Men gulfarge kan også vær tilfeldig.) Og at noen har fått for seg at Jonas skulle være en tyster, betyr ikke at han var det.

Endret av Samfunnsdebatt
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (På 31.8.2023 den 19.43):

Tror noen har sneket seg igjennom skogen her. Planlagt drap lenge og bevegd seg i skjul. 

En eller flere som er besatt av Jonas, fra den hendelsen med penger for lastebilbrannen og sinne over at Jonas snakket med politiet om saken. 

Enten de ukjente som tente på, eller andre psykisk syke i nettverket rundt de som er blitt besatte av et hat mot Jonas for de hendelsene her. 

Det stemmer overens med alle brannene, herverket, volden, stalkingen, taggingen av «tyster Jonas», og sølingen av gul maling over hans bil som de fortalt om i slutten på podcast nr 2. Kastingen av denne malingen var kun 10 dager før Jonas ble drept. Så mye tull for å skremme vil ikke profesjonelle drapsmenn holde på med. Det stemmer bedre overens med psykisk syke / russkadde som er blitt besatte av Jonas fra den historien om lastebilbrannen. Håper publikum gir tips om hvem som har virket besatt av Jonas og denne hendelsen med lastebilbrannen.

Gul er kjent som judasfargen og står for svik, løgn, forræder om dere googler det. (Men gulfarge kan også vær tilfeldig.) Og at noen har fått for seg at Jonas skulle være en tyster, betyr ikke at han var det.

Blir interessant å se hvordan dette utvikler seg . Syns virkelig synd på Jonas & familien 🥹. Veldig stille rundt saken nå syns jeg . 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Samfunnsdebatt skrev (På 31.8.2023 den 19.43):

Du setter ord på det jeg tenker også. Det virker personlig, hat. 
Gitt det er sammenheng mellom truslene og drapet. 
Jeg kjente ikke Jonas, og fulgte ham ikke på sosiale medier. Men folk som er veldig profilerte på SoMe kan være ekstra utsatt for gærne folk og trakassering osv. Bare å lese litt i en av trådene på Rampelyset for å observere fenomenet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg synes er rart, er at noen trakaserer en person over tid før de eventuelt dreper ham. Det er så lite gjennomtenkt. Samtidig som at jeg tror at det er det som har skjedd. Jeg tror politiet har løst saken. Når det gjelder Jonas, tror jeg han lyver mer enn han snakker sant. Jeg tror ikke på at han spøkte til en kompis om å sette fyr på en bil, og at kompisen umiddelbart la ut penger for en forbrytelse i løpet en natten. Det gir ikke mening. Jeg tror Jonas surret seg inn i trøbbel, tystet på noen, og fikk fiender. Jeg ser at mitt argument om at man ikke kan være så dum at man dreper noen etter å ha trakasert dem over tid, men jeg tror de er så dumme evt rusa. Jeg tror noen av de som hatet Jonas for å tyste, kommer til å tyste for å redde seg selv.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare noen underutviklede tapere, og plagingen tyder på det. Tipper man bare venter på bevis mot en av de som ble varetektsfengslet i første omgang for lastebilbrann. Politiet bruker alle triksene i boken nå mot disse personene, og venter nok bare på bevis. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Helene1982 said:

Det som jeg synes er rart, er at noen trakaserer en person over tid før de eventuelt dreper ham. Det er så lite gjennomtenkt. Samtidig som at jeg tror at det er det som har skjedd. Jeg tror politiet har løst saken. Når det gjelder Jonas, tror jeg han lyver mer enn han snakker sant. Jeg tror ikke på at han spøkte til en kompis om å sette fyr på en bil, og at kompisen umiddelbart la ut penger for en forbrytelse i løpet en natten. Det gir ikke mening. Jeg tror Jonas surret seg inn i trøbbel, tystet på noen, og fikk fiender. Jeg ser at mitt argument om at man ikke kan være så dum at man dreper noen etter å ha trakasert dem over tid, men jeg tror de er så dumme evt rusa. Jeg tror noen av de som hatet Jonas for å tyste, kommer til å tyste for å redde seg selv.

Jeg er helt enig med deg. Jeg hadde aldri hørt om Jonas før han ble drept, så hele mitt inntrykk av ham er formet utelukkende av det jeg har lest i avisen og hørt på podcaster. For meg fremstår han ikke troverdig. Jeg. tror han har vært borti et kriminelt miljø og led konsekvensen av dette.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...