Gå til innhold

Jonas Aarseth Henriksen drept

Nutz

Anbefalte innlegg

Atheena skrev (På 2.1.2024 den 17.58):

Ja bare ref. hun som ble drept av eksen i Elverum. 

Jeg vet ikke så mye om bakmannen, men han er tydeligvis en av disse gærningene som ikke gir seg. 

Ekspander  

Å hun som ble drept i Øygarden , Bergen . Der hadde eksen hatt 4 kontaktforbud . Det første rundt 2010. Så ingen tvil om at hevntanker ofte varer og eskalerer over tid 😔

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Atheena
  NiceOrNothing skrev (På 16.1.2024 den 19.56):

Å hun som ble drept i Øygarden , Bergen . Der hadde eksen hatt 4 kontaktforbud . Det første rundt 2010. Så ingen tvil om at hevntanker ofte varer og eskalerer over tid 😔

Ekspander  

Ja det er grusomt. Så derfor er ikke motivet helt fair out, bortsett fra at i slike saker så vil det ofte gå utover eksen og ikke en som har hatt et forhold med eksen. Men kvinner som er redd for tidligere ekser tør jo ofte heller ikke å gå inn i nye forhold fordi de vet at da kan situasjonen eskalere veldig. 

Hun i Øygarden hadde barn å ta hensyn til også, selv om man opplever trusler osv så er det ikke slik at BV automatisk tar parti med mor, de mener ofte at barnefar må få ha samvær med barna sine og det gjør slike saker veldig komplekse for den voldsutsatte kvinnen. Som må forholde seg til en slik eks og ofte må holde fienden "nær" for å ikke eskalere eller skape situasjoner som trigger. Hun hadde trukket tilbake besøksforbudet også og det gjør ofte kvinner i disse situasjonene fordi det gjør de mer utrygge enn trygge å ha et høyt konfliktnivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
  Dude1996 skrev (På 11.2.2024 den 22.06):

Veldig dumt at politiet ikke trodde på Jonas. Det hadde hjulpet mye i saken. 

Ekspander  

Enig. Jeg venter fortsatt i spenning på hva som skjedde i denne saken. Hvorfor er det ingen av de som er tiltalt som vil si noe? Hvorfor drepte de Jonas? Bør jo være enkelt å svare på. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Nye epiosoder om jonas på avhørt nå. 

Syntes fortsatt bakmannen er merkelig. Og de rundt han som er med å plage jonas over tid. 

Rareste sjalusidrama jeg har hørt om. Mye vi ikke har fått vite ennå. Men jeg klarer fortsatt ikke helt henge dette på sjalusiknagg alene. Mulig en kombinasjon med noe annet. Og skylder på sjalusi for å ikke avsløre annet

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Gjest tøttaa
  Krokenguri skrev (På 15.6.2024 den 8.16):

Nye epiosoder om jonas på avhørt nå. 

Syntes fortsatt bakmannen er merkelig. Og de rundt han som er med å plage jonas over tid. 

Rareste sjalusidrama jeg har hørt om. Mye vi ikke har fått vite ennå. Men jeg klarer fortsatt ikke helt henge dette på sjalusiknagg alene. Mulig en kombinasjon med noe annet. Og skylder på sjalusi for å ikke avsløre annet

Ekspander  

Tja, hvis du har vokst opp i Hønefoss så er nok ikke dette så rart dessverre. Spesielt den generasjonen der har holdt på med mye rart i mange år. Er redd sjalusi blandet med psykopati er akkurat hva det handler om. Dop gjør deg til et sjukt menneske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Det er helt ufattelig at sjalusi mot en hun hadde et kortvarig forhold til FØR, hun er grunn nok til å skade noen til å bli ufør🤯.

Hun er fortsatt sammen med han som står bak dette den dag i dag...Kan bli mørkredd av mindre. Enten er det traumebånd eller så er dama totalt blåst....

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (På 25.2.2025 den 11.48):

Hun er fortsatt sammen med han som står bak dette den dag i dag...Kan bli mørkredd av mindre. Enten er det traumebånd eller så er dama totalt blåst....

Ekspander  

Eller så tør hun ikke noe annet ... Fordi han helt tydelig er veldig farlig. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (På 25.2.2025 den 13.19):

Eller så tør hun ikke noe annet ... Fordi han helt tydelig er veldig farlig. 

Ekspander  

Nå får han mest sannsynlig en veldig lang fengselsstraff da.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (På 25.2.2025 den 11.48):

Det er helt ufattelig at sjalusi mot en hun hadde et kortvarig forhold til FØR, hun er grunn nok til å skade noen til å bli ufør🤯.

Ekspander  

Hvor står det om henne/dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bakmannen virker helt sjuk. Historikk med grov vold mot kvinner tidligere. Samboeren har også mistet hørsel på et øre etter vold. 

I dette tilfelle har han forfulgt Jonas og terrorisert han uten at han engang skjønte hvem som sto bak. Lurer på hvilken grusom skjebne samboeren hadde fått om hun hadde gått fra denne mannen. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bålkaffe skrev (På 6.10.2023 den 18.30):

Det er det inntrykket jeg sitter med.

Ekspander  

Da fikk jeg jo ganske rett i inntrykket jeg satt med.

Det her går så innmari inn på meg, å lese detaljer om at Jonas ikke døde med en gang, han må ha vært så innmari redd, fy faen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilleville skrev (På 26.2.2025 den 7.43):

Hvor står det om henne/dette?

Ekspander  

Det kommer fram i media at de fortsatt omtaler henne som samboer til hovedmannen og at hun er vitne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Who is she skrev (På 26.2.2025 den 9.10):

Denne bakmannen virker helt sjuk. Historikk med grov vold mot kvinner tidligere. Samboeren har også mistet hørsel på et øre etter vold. 

I dette tilfelle har han forfulgt Jonas og terrorisert han uten at han engang skjønte hvem som sto bak. Lurer på hvilken grusom skjebne samboeren hadde fått om hun hadde gått fra denne mannen. 

Ekspander  

Ja, det er jo et godt poeng.  Men hvordan klarer man å fortsette å være med en som har gjort noe sånn...Men på en annen side, når man ser hva han er i stand til, så tørr hun vel ikke annet. Lite hjelp å få av politiet,  det er jo Jonas sin sjebne et vitne på.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Who is she skrev (På 26.2.2025 den 9.10):

Ekspander  

No vert ho iverfall kvitt han

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har undret meg over hva som er starten på saken: hvorfor har noen holdt på så mye så lenge? Mener NRK i dag tidlig skrev om sjalusi for lenge siden. Det høres underlig ut..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (På 25.2.2025 den 20.29):

Nå får han mest sannsynlig en veldig lang fengselsstraff da.

Ekspander  

Tydeligvis har han ikke problemer med å skaffe seg løpegutter.

Ikke rart dama er redd han, dersom hun er det. Hvis hun ikke er redd så fortjener hun det hun får.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (På 26.2.2025 den 10.34):

Ja, det er jo et godt poeng.  Men hvordan klarer man å fortsette å være med en som har gjort noe sånn...Men på en annen side, når man ser hva han er i stand til, så tørr hun vel ikke annet. Lite hjelp å få av politiet,  det er jo Jonas sin sjebne et vitne på.

Ekspander  

Det er jo ikke noe nytt dette her. Det er mange kvinner som lever i stor frykt og dessverre har vi det siste året sett så mange saker hvor dette har endt med drap og hvor politiet i grunn ikke gjør så mye og heller ikke tar det veldig på alvor i forkant. Forskjellen er bare at i dette tilfellet gjelder det en mann. Forøvrig er bakteppe ganske likt. Møter du på en gærning som stalker deg så er man mer eller mindre sjanseløs.

Tenk på alle de sakene som ikke ender i drap og derfor ikke i media hvor kvinner og sikkert menn også lever i terrorisering og frykt. 

Så at motivet handler om sjalusi er jeg i grunn ikke så forundret over. Det er jo ett av de vanligste motivene. Men noen og spesielt podcaster om denne saken har vell muligens spekulert mye mer rundt st det var dop, kriminalitet og litt mer spenstig motiv. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...