tvertimot Skrevet 6. oktober 2023 #421 Del Skrevet 6. oktober 2023 Bålkaffe skrev (11 timer siden): De siktedes interesser er ikke like i saken og dermed måtte de si ifra seg forsvarer-oppdraget for en av dem. Det kan tyde på at en av dem har snakket med politiet og forklart hva som har skjedd, mens den andre nekter. Tenker mer i retning av at det dem siktes er siktet for forskjellige forhold, klart at dersom en av de er siktet for å ha deltatt i drapet så har han som siktet vidt forskjellig interesse fra en som kan ha deltatt i herverket men ikke er siktet for drapet. Vanskelig å se for meg at så mange som nå er siktet, at samtlige skulle si seg villig til å bli med på et drap. Således tenker jeg at det vil komme forskjellige siktelser i denne saken hvor siktelsen er mer alvorlig for noen enn andre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 6. oktober 2023 #422 Del Skrevet 6. oktober 2023 TigerMan skrev (7 timer siden): Taggingen kommer fra noe. Jeg tror veldig mye fakta har blitt utelatt i Avhørt podcasten. Den var fullstendig ensidig og komme med noen påstander, uten utdyping av fulle fakta. Det er ikke sikkert drapet har noe med hærverkene, en av de arresterte har tidligere tatt folk opp i skogen som har narkogjeld. Man kan finne disse dokumentene fra retten. Jeg tror Avhørt presenter ting som er knapt en halv sannhet fra Jonas side. ALLE fra Hønefoss vet at han var involvert i mye mere enn et vennlig Tik Tok poster. Denne saken har langt flere nyanser enn det som er presentert i Avhørt. Hvorfor snakket han ikke noe om selve «tyster» taggingen? Slike ting taes ikke fra løse luften. Selvfølgelig ble ikke alt som har skjedd med i podcasten, han ble jo drept før han fikk snakket ferdig med de. "ALLE fra Hønefoss vet at han var involvert i mye mere enn et vennlig Tik Tok poster", for det første, denne setningen henger ikke helt på greip, han var involvert i mer enn bare Tik Tok, ja, eget firma, han var på foredrag for å rekruttere andre sjåfører, fremme yrket for unge som kanskje kunne tenke seg å kjøre etc, så ja? At det går _rykter_ i Hønefoss om at noen "veit" at han skal ha gjort sånn og slik er ikke det samme som at noen VET. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 6. oktober 2023 #423 Del Skrevet 6. oktober 2023 TigerMan skrev (7 timer siden): Disse teoriene trekkes ikke fra vilden sky. Det er det inntrykket jeg sitter med. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 10. oktober 2023 #424 Del Skrevet 10. oktober 2023 En liten digresjon her, se på " jaget" på discovery der PST skal jage 8 kjendiser som er på rømmen. Der ser man hvor vanskelig det faktisk er å bevege seg rundt uten å legge igjen spor. Politiet finner ut av hvor de er og hva de gjør rimelig kjapt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StinkySocks Skrevet 11. oktober 2023 #425 Del Skrevet 11. oktober 2023 Men selv om de faktisk skulle bli dømt, så slipper de sikkert ut igjen om noen få år. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 11. oktober 2023 #426 Del Skrevet 11. oktober 2023 StinkySocks skrev (26 minutter siden): Men selv om de faktisk skulle bli dømt, så slipper de sikkert ut igjen om noen få år. Ikke hvis de blir tatt for planlagt drap. Da er det 21års fengsel. De kan også få forvaring, pga kriminelle handlinger de tidligere har begått om de mener gjentagelse faren er stor. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet 15. oktober 2023 #427 Del Skrevet 15. oktober 2023 Her er forklaringen? Knoll og Tott på tur. Hærverket skal ha skjedd når Knoll og Tott var på tur. De som synes i videoen der Hulken ble ødelagt. Sekken på ryggen til enten Knoll eller Tott hadde våpen i den sekken. 😩 De hadde mulig sporings enhet festet på bilene til Jonas. Kjøpes billig ser vi på nett. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 16. oktober 2023 #428 Del Skrevet 16. oktober 2023 Tråden er ryddet for identifisering av privatpersoner. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 16. oktober 2023 #429 Del Skrevet 16. oktober 2023 TigerMan skrev (På 6.10.2023 den 12.35): orfor snakket han ikke noe om selve «tyster» taggingen? Jonas sier i Avhørt at han ikke er tyster, ihvertfall. At det dreier seg om noe annet enn tysting. Men virker som det er flere nyanser enn hva som er kommet frem ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet 16. oktober 2023 #430 Del Skrevet 16. oktober 2023 5 er pågrepet og er i varetekt. *Rena mann 28. Pågrepet 14.9. *Elverum mann 30. Pågrepet 20.9. *Hønefoss mann 30. Pågrepet 26.9. *Noresund mann 32. Pågrepet 30.9. *Jevnaker mann 35. Pågrepet 3.10. En mann dro fra Norge i Seilbåt og han skal ha vært med på taggingen av tyster Jonas og mulig mer. En mann til hører til mafiaen beskrevet i media som torturist på narko gjeld. Så venter flere pågripelser? Podcasten Avhørt sier at Politiet har avhør fortsatt av folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 16. oktober 2023 #431 Del Skrevet 16. oktober 2023 Stakkars Jonas. Han må ha vært redd lenge. Det er sørgelig at politiet ikke kunne gripe inn før han ble drept. Det sto i VG artikkelen at det ble skutt mot "Hulken" i hærverk episoden et par uker før drapet, og at denne pistolen matchet den som ble brukt i drapet. Og som vanlig, de med kjempelangt rulleblad fra før av, som nå sitter arrestert, nekter selvsagt alle sammen og ha noe med drapet å gjøre.. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 16. oktober 2023 #432 Del Skrevet 16. oktober 2023 Zaza skrev (59 minutter siden): 5 er pågrepet og er i varetekt. *Rena mann 28. Pågrepet 14.9. *Elverum mann 30. Pågrepet 20.9. *Hønefoss mann 30. Pågrepet 26.9. *Noresund mann 32. Pågrepet 30.9. *Jevnaker mann 35. Pågrepet 3.10. En mann dro fra Norge i Seilbåt og han skal ha vært med på taggingen av tyster Jonas og mulig mer. En mann til hører til mafiaen beskrevet i media som torturist på narko gjeld. Så venter flere pågripelser? Podcasten Avhørt sier at Politiet har avhør fortsatt av folk. Har det kommet ny episode? Sjekket spotify men kun 8 episoder ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 17. oktober 2023 #433 Del Skrevet 17. oktober 2023 Hele saken virker stalker aktig ut. Men rart det er flere med på å plage liksom. Så da får jeg litt mer tanker om at noen ønsker å skremme han vekk, også gikk ikke det, og endte i drap. Godt mulig sjalusi var en motor bak her i tillegg, men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det som eneste motivet. Siden det var en brann før betongbilen, så vil jeg tro at den spøken kom tilfeldig inn i noe som allerede var påbegynt. Og der ble jo noen sinna når han gikk til politiet med hva som egentlig var greia. Man kan jo også se fra andre artikler før dette at han har jo tydeligvis jobbet med kriminelle folk rundt seg. Der bla en bil fra ene firmaet han jobbet for ble stoppet med penger og stoff på svenskegrensa. Uten å påstå at jonas eller firmaet hadde noe med det å gjøre. Men for å poengtere at han tydeligvis har jobbet med kriminelle rundt seg. Så tenker det handler om sjalusi, hat, og at han har vært i veien for noe/noen. Vi får se. Jeg vil tro politiet har sykt mye materiale å gå igjennom, mange beslag som skal sjekkes, enormt mange avhør, timesvis med videoer osv som skal sjekkes. Så glad de har store resurser til denne saken. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet 17. oktober 2023 #434 Del Skrevet 17. oktober 2023 Krokenguri skrev (9 timer siden): Hele saken virker stalker aktig ut. Men rart det er flere med på å plage liksom. Så da får jeg litt mer tanker om at noen ønsker å skremme han vekk, også gikk ikke det, og endte i drap. Godt mulig sjalusi var en motor bak her i tillegg, men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det som eneste motivet. Siden det var en brann før betongbilen, så vil jeg tro at den spøken kom tilfeldig inn i noe som allerede var påbegynt. Og der ble jo noen sinna når han gikk til politiet med hva som egentlig var greia. Man kan jo også se fra andre artikler før dette at han har jo tydeligvis jobbet med kriminelle folk rundt seg. Der bla en bil fra ene firmaet han jobbet for ble stoppet med penger og stoff på svenskegrensa. Uten å påstå at jonas eller firmaet hadde noe med det å gjøre. Men for å poengtere at han tydeligvis har jobbet med kriminelle rundt seg. Så tenker det handler om sjalusi, hat, og at han har vært i veien for noe/noen. Vi får se. Jeg vil tro politiet har sykt mye materiale å gå igjennom, mange beslag som skal sjekkes, enormt mange avhør, timesvis med videoer osv som skal sjekkes. Så glad de har store resurser til denne saken. Hele saken viser alt sosiopater/Dy-sosiale folk kan få seg til å gjøre for så å nekte alt for andre og Politi om de blir tatt. Eier ikke Empati. Synes det er rart at ikke medier og podcaster beskriver det mer. De skylder bare på dop påvirkning og at brukere blir urasjonelle av dop. Det er virkelig mer med disse folk en bare dop påvirkning. De viser systematisk forfølgelse/stalking, vold, hærverk og drap til slutt. Og dette er gjort over tid, såklart det er planlagt handlinger. Så synes jeg; Saken er så stygg og saken påvirker så mange via sosiale medier og nyhets medier. Folk rundt meg blir kvalme av å se hvordan saken blir omtalt i nyhet’s medier så overfladisk. De som er pågrepet av Politi, deres navn deles i hele norge. Man kan lure på om Politi holder dem i varetekt for å beskytte deres liv? Synes media statsmakten bør gå ut med saken litt mer forklarende i forhold til navn for alle vet hvem dette er nå. Mye blir slettet i fora som dette. Folk vil vite fordi saken er grusom! Vi kan se de som er varetekt fengslet er småbarns fedre i deres sosiale profiler. De har samboere også som ikke kjenner til hvor farlige disse personer er? Alt dette omtaler ikke medier. Dette omtales via JUNGELTELEGRAFEN i sosial media. Her ser vi tydelige sanne reaksjoner også. Tiden dysser ned sånne saker som dette? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 17. oktober 2023 #435 Del Skrevet 17. oktober 2023 Zaza skrev (1 time siden): Hele saken viser alt sosiopater/Dy-sosiale folk kan få seg til å gjøre for så å nekte alt for andre og Politi om de blir tatt. Eier ikke Empati. Synes det er rart at ikke medier og podcaster beskriver det mer. De skylder bare på dop påvirkning og at brukere blir urasjonelle av dop. Det er virkelig mer med disse folk en bare dop påvirkning. De viser systematisk forfølgelse/stalking, vold, hærverk og drap til slutt. Og dette er gjort over tid, såklart det er planlagt handlinger. Så synes jeg; Saken er så stygg og saken påvirker så mange via sosiale medier og nyhets medier. Folk rundt meg blir kvalme av å se hvordan saken blir omtalt i nyhet’s medier så overfladisk. De som er pågrepet av Politi, deres navn deles i hele norge. Man kan lure på om Politi holder dem i varetekt for å beskytte deres liv? Synes media statsmakten bør gå ut med saken litt mer forklarende i forhold til navn for alle vet hvem dette er nå. Mye blir slettet i fora som dette. Folk vil vite fordi saken er grusom! Vi kan se de som er varetekt fengslet er småbarns fedre i deres sosiale profiler. De har samboere også som ikke kjenner til hvor farlige disse personer er? Alt dette omtaler ikke medier. Dette omtales via JUNGELTELEGRAFEN i sosial media. Her ser vi tydelige sanne reaksjoner også. Tiden dysser ned sånne saker som dette? En draps sak påvirker et helt lokal miljø. Og rykter oppstår. Men politiet må først og fremst sikret bevis osv. Går de ut med for mye kan vitner bli påvirket av det, men det blir de også av rykter da. Men å unngå at et lokal samfunn ikke blir engasjert når sånt skjer er jo helt umulig. Her det sykt mye arbeid å gjennomgå. Så det sier seg selv at det tar tid. Men jeg tenker også at det viktig at man får vite hva som har skjedd, når de har hele bildet, slik at lokalsamfunnet kan finne fred. Har lest mye av ryktene på et annet forum. Og der spinner det mye ut av lite. Så jeg tenker de som bor der må ta det meste som blir sagt med en klype salt. Bla noen var overbevist og nermest inbilte andre at det var et bjørneangrep, etter politiet var gått ut med at det var et drap. Så selv om noen virker overbevist, så er det ikke sikkert det er sant 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frkgrønn Skrevet 25. oktober 2023 #436 Del Skrevet 25. oktober 2023 Ny episode fra Avhørt om saken. https://spotify.link/WxBd215bcEb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 18. november 2023 #437 Del Skrevet 18. november 2023 Noresund mannen kjøpte 2 våpen av ei ung venninne i juni. Dette lukter overlagt drap. Veldig stille rundt denne saken nå og lite oppdatering fra podcasten 《avhørt》 også. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 25. november 2023 #438 Del Skrevet 25. november 2023 Carabilla skrev (På 18.11.2023 den 3.36): Noresund mannen kjøpte 2 våpen av ei ung venninne i juni. Dette lukter overlagt drap. Samme fyr brukte sin tilmålte tid i podcasten Avhørt på å forklare hvorfor det umulig kunne være planlagt. Senere får vi vite han kjøpte våpnene. Meget spesielt og enig med deg. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie Italia Skrevet 21. desember 2023 #439 Del Skrevet 21. desember 2023 Har lest alle artikler i media, hørt podcasten OG lest et visst svensk forum men likevel så skjønner jeg ikke hvorfor han ble drept. Sjalusi har blitt nevnt, men må jo si det er rart å drepe noen fordi man er sjalu på de. Og hvorfor? Det er jo slemt å drepe noen liksom.. Burde man ikke heller gå til psykolog da, om man har issues? Og bruke så mye tid og energi på å skremme ikke bare Jonas, men også søsteren i følge et intervju jeg leste på TV2 i dag. Hvorfor? Skulle ønske de som gjorde det bare kunne si hvorfor de gjorde det. De virker jo helt psycho. Litt ironisk at en av gjerningsmennene også har VOLD i etternavnet sitt, og i tillegg har vært dømt for vold mot kjæresten tidligere.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hudorm1 Skrevet 22. desember 2023 #440 Del Skrevet 22. desember 2023 Ellie Italia skrev (13 timer siden): Har lest alle artikler i media, hørt podcasten OG lest et visst svensk forum men likevel så skjønner jeg ikke hvorfor han ble drept. Sjalusi har blitt nevnt, men må jo si det er rart å drepe noen fordi man er sjalu på de. Og hvorfor? Det er jo slemt å drepe noen liksom.. Burde man ikke heller gå til psykolog da, om man har issues? Og bruke så mye tid og energi på å skremme ikke bare Jonas, men også søsteren i følge et intervju jeg leste på TV2 i dag. Hvorfor? Skulle ønske de som gjorde det bare kunne si hvorfor de gjorde det. De virker jo helt psycho. Litt ironisk at en av gjerningsmennene også har VOLD i etternavnet sitt, og i tillegg har vært dømt for vold mot kjæresten tidligere.. De det gjelder ser jo ikke på seg selv sånn, derav går de heller ikke til det steg å oppsøker hjelp. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå