Callisto83 Skrevet 3. oktober 2023 #401 Del Skrevet 3. oktober 2023 Zaza skrev (36 minutter siden): Det kan bli enda flere pågripelser skrives det i medier. Politi har nå fått en klarere formening om rollene til de som er siktet har hatt. Ironien i denne tragiske saken, er at disse som tagget "Tyster Jonas" i Hønefoss, nå sannsynligvis tyster på hverandre i arresten. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet 3. oktober 2023 #402 Del Skrevet 3. oktober 2023 (endret) Callisto83 skrev (12 minutter siden): Ironien i denne tragiske saken, er at disse som tagget "Tyster Jonas" i Hønefoss, nå sannsynligvis tyster på hverandre i arresten. Ja Står at de skyldte penger. Nå er enda en mann tatt. 35 år. Jevnaker. Endret 3. oktober 2023 av Zaza 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 3. oktober 2023 #403 Del Skrevet 3. oktober 2023 Zaza skrev (Akkurat nå): Ja Står at de skyldte penger. Nå er enda en mann tatt. 35 år. Enda en arrestasjon? Hvor mange er de? 😳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handful Skrevet 4. oktober 2023 #404 Del Skrevet 4. oktober 2023 (endret) Virker som at politiet ruller opp alt ganske greit. Noe som er bra, men skjærer meg i hjertet at de ikke (hadde ressurser til) gjorde det tidligere. Endret 4. oktober 2023 av Handful 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryd30 Skrevet 4. oktober 2023 #405 Del Skrevet 4. oktober 2023 Callisto83 skrev (På 1.10.2023 den 21.11): På NRK nyhetene i kveld prater de om at sjalusi og raseri muligens er årsaken til at Jonas ble drept, og utsatt for ulike angrep i tiden før. Som i at hovedmannen har bestilt alt dette. Det er jo ganske spesielt. Ikke akkurat sjalusi som motiv i seg selv, men at så mange andre er involvert i noe så alvorlig som drap på en person. Hvorfor har noen villet hjelpe hovedmannen med dette? Penger? Det sies at J hadde et forhold til samboeren til MGM4 for noen år siden, og at det er bakgrunn for sjalusien, i tillegg skrives det om narkotika, og at MGM 1 og 2 er betalt for å skremme/ banke opp J for 50 000k (narkogjeld), men at det endte i drap. Teledata viser at MGM3 har vært oppe ved hytta sammen med de. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruR Skrevet 4. oktober 2023 #406 Del Skrevet 4. oktober 2023 Hvis dette er sjalusi . Noen som vet hvordan det henger sammen med tysting ( ref. Tyster Jonas tæghen) ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryd30 Skrevet 4. oktober 2023 #407 Del Skrevet 4. oktober 2023 FruR skrev (48 minutter siden): Hvis dette er sjalusi . Noen som vet hvordan det henger sammen med tysting ( ref. Tyster Jonas tæghen) ? Tror det er i forbindelse med brannen på den betongbilen som J skulle selge. Han hadde sagt at det hadde vært bedre om den ble satt i brann, og at han skulle betale vedkommende 20 k for å gjøre det. I følge J var det fleip, men MGM4 hadde tatt det seriøst, og bilen ble brent opp. J løy Først til politiet, men etterhvert hadde han fortalt at det var MGM4/ MGM4 hadde bestilt noen til og sette den i brann (altså tystet på ham). Det førte til at MGM4 havnet i varetekt rett før dattera ble født og fikk ikke blitt med på fødselen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruR Skrevet 4. oktober 2023 #408 Del Skrevet 4. oktober 2023 Frøkenfryd30 skrev (6 timer siden): Tror det er i forbindelse med brannen på den betongbilen som J skulle selge. Han hadde sagt at det hadde vært bedre om den ble satt i brann, og at han skulle betale vedkommende 20 k for å gjøre det. I følge J var det fleip, men MGM4 hadde tatt det seriøst, og bilen ble brent opp. J løy Først til politiet, men etterhvert hadde han fortalt at det var MGM4/ MGM4 hadde bestilt noen til og sette den i brann (altså tystet på ham). Det førte til at MGM4 havnet i varetekt rett før dattera ble født og fikk ikke blitt med på fødselen. Ok så MGM4 er den som han navnet det med å tenne på bilen for . Skjønner : takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 5. oktober 2023 #409 Del Skrevet 5. oktober 2023 (endret) Nevermind Endret 5. oktober 2023 av Michaelhe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TigerMan Skrevet 5. oktober 2023 #410 Del Skrevet 5. oktober 2023 Litt overraskende hvor trege folk er til å samle dottene i denne saken. Hvilken felles nevner er det for ALLE så langt av de som har blitt arrestert? Narkotika. At det muligens ligger noe privat sjalusi drama blandet inn i dette er en annen ting. Bare fordi Jonas var populær på Tik Tok, så betyr ikke dette at han var Snøhvit. Tydelig at hans bekjentskaper ikke hadde rent mel i posen med det de drev med, så det er ikke utelukkende at det har en sammenheng med dette. Lokal kunnskapen / lokale rykter tilsier at Jonas var klar over veldig mye mere enn han fortalte til Avhørt. Så dersom man tenker litt uten for boksen, driver transport firma og mange bekjente driver med narkotika. Kanskje det begynner å «boble» litt for flere som var innblandet i noe større enn guttestreker og sjalusi drama. Kun en tanke vekker for hvorfor ting kanskje har skjedd. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TigerMan Skrevet 5. oktober 2023 #411 Del Skrevet 5. oktober 2023 21 hours ago, Frøkenfryd30 said: Tror det er i forbindelse med brannen på den betongbilen som J skulle selge. Han hadde sagt at det hadde vært bedre om den ble satt i brann, og at han skulle betale vedkommende 20 k for å gjøre det. I følge J var det fleip, men MGM4 hadde tatt det seriøst, og bilen ble brent opp. J løy Først til politiet, men etterhvert hadde han fortalt at det var MGM4/ MGM4 hadde bestilt noen til og sette den i brann (altså tystet på ham). Det førte til at MGM4 havnet i varetekt rett før dattera ble født og fikk ikke blitt med på fødselen. Den historien som kom fram gjennom Avhørt, høres ikke realistisk ut. Jonas ville ikke fortelle noe hvor han hadde innrømmer noe kriminelt. Hvor naive kan folk være, for å ta alt som er sagt på Avhørt som sannheten. Akkurat som da han ble overfalt, mye tyder på at han kjente de som gjorde, men ville ikke si alt som hadde skjedd. Spørsmål, hvorfor gikk han ut den morgen på «jobb» uten telefon, han fortalte at han gikk tilbake for å hente den etter å ha blitt overfalt. Hvem går ut uten telefon i disse dager på vei til jobb. Uten telefon har man ikke teledata for hvor noen har vært. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 5. oktober 2023 #412 Del Skrevet 5. oktober 2023 TigerMan skrev (10 minutter siden): Den historien som kom fram gjennom Avhørt, høres ikke realistisk ut. Jonas ville ikke fortelle noe hvor han hadde innrømmer noe kriminelt. Hvor naive kan folk være, for å ta alt som er sagt på Avhørt som sannheten. Akkurat som da han ble overfalt, mye tyder på at han kjente de som gjorde, men ville ikke si alt som hadde skjedd. Spørsmål, hvorfor gikk han ut den morgen på «jobb» uten telefon, han fortalte at han gikk tilbake for å hente den etter å ha blitt overfalt. Hvem går ut uten telefon i disse dager på vei til jobb. Uten telefon har man ikke teledata for hvor noen har vært. Kan være han gikk ut for å varme opp bilen, en del gjør det en stund før de kjører. Man kan også glemme å ta med telefonen når man går, det har faktisk hendt meg flere ganger. Ellers er jeg enig i at han kanskje ikke fortalte alt han visste. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruR Skrevet 5. oktober 2023 #413 Del Skrevet 5. oktober 2023 TigerMan skrev (4 timer siden): Litt overraskende hvor trege folk er til å samle dottene i denne saken. Hvilken felles nevner er det for ALLE så langt av de som har blitt arrestert? Narkotika. At det muligens ligger noe privat sjalusi drama blandet inn i dette er en annen ting. Bare fordi Jonas var populær på Tik Tok, så betyr ikke dette at han var Snøhvit. Tydelig at hans bekjentskaper ikke hadde rent mel i posen med det de drev med, så det er ikke utelukkende at det har en sammenheng med dette. Lokal kunnskapen / lokale rykter tilsier at Jonas var klar over veldig mye mere enn han fortalte til Avhørt. Så dersom man tenker litt uten for boksen, driver transport firma og mange bekjente driver med narkotika. Kanskje det begynner å «boble» litt for flere som var innblandet i noe større enn guttestreker og sjalusi drama. Kun en tanke vekker for hvorfor ting kanskje har skjedd. Har hatt samme tanker selv. Hvis det er en sjalu person så gir det ikke mening at vedkommende får med seg fire andre på drap selv om de får betalt og har narko-gjeld osv. Jeg tenker at sjalusi kan være en del av motivasjonen for enkelte av involverte men det er rart at det alene er grunn? En lik på Facebook for fler år sida liksom ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 5. oktober 2023 #414 Del Skrevet 5. oktober 2023 TigerMan skrev (6 timer siden): Den historien som kom fram gjennom Avhørt, høres ikke realistisk ut. Jonas ville ikke fortelle noe hvor han hadde innrømmer noe kriminelt. Hvor naive kan folk være, for å ta alt som er sagt på Avhørt som sannheten. Akkurat som da han ble overfalt, mye tyder på at han kjente de som gjorde, men ville ikke si alt som hadde skjedd. Spørsmål, hvorfor gikk han ut den morgen på «jobb» uten telefon, han fortalte at han gikk tilbake for å hente den etter å ha blitt overfalt. Hvem går ut uten telefon i disse dager på vei til jobb. Uten telefon har man ikke teledata for hvor noen har vært. Når du har adhd, så går det fint an å glemme tlf sin. Alt annet også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 5. oktober 2023 #415 Del Skrevet 5. oktober 2023 TigerMan skrev (6 timer siden): Litt overraskende hvor trege folk er til å samle dottene i denne saken. Hvilken felles nevner er det for ALLE så langt av de som har blitt arrestert? Narkotika. At det muligens ligger noe privat sjalusi drama blandet inn i dette er en annen ting. Bare fordi Jonas var populær på Tik Tok, så betyr ikke dette at han var Snøhvit. Tydelig at hans bekjentskaper ikke hadde rent mel i posen med det de drev med, så det er ikke utelukkende at det har en sammenheng med dette. Lokal kunnskapen / lokale rykter tilsier at Jonas var klar over veldig mye mere enn han fortalte til Avhørt. Så dersom man tenker litt uten for boksen, driver transport firma og mange bekjente driver med narkotika. Kanskje det begynner å «boble» litt for flere som var innblandet i noe større enn guttestreker og sjalusi drama. Kun en tanke vekker for hvorfor ting kanskje har skjedd. La meg bare legge til: Hva er det folk på narkotika gjerne blir, spesielt hvis vi snakker miks av amfetamin, steroider, kokain etc? Aggressive, ustabile, paranoide folk. Det er det de blir. Jeg har _null_ problemer med å skjønne at i hodet til hovedmann, sausa sammen med de dårlige virkningene av narkotikaen han sikkert har tatt i mange, mange år, utvikla sinneproblemer, høyt aggresjonsnivå, hevde seg etc, fort kan ha blåst en liten dritt greie opp til en megasvær ting. Drap skjedd i affekt har skjedd gjennom hele menneskehistorien, små krangler som utvikla seg og noen døde som følge av det. Så joda. Linken er at gjerningspersonene har vært innebefattet med narkotika, men det betyr virkelig ikke at Jonas har vært med på å smugle noe. Det her er akkurat det jeg hater mest ved oss mennesker når det har skjedd ett sensasjonsdrap, vi spekulerer i vilden sky og trekker konklusjoner ut av ræva fordi vi tenker oss inn i en blodtåke av hva som kan ha skjedd. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marleah Skrevet 5. oktober 2023 #416 Del Skrevet 5. oktober 2023 Hvis jeg har sett riktig bilde av stedet det overfallet fant sted, virker det som et lite stykke fra bil til bolig. Jeg ville ikke ha startet bilen og gått fra den der ihvertfall…. med mindre han hadde to nøkler og kunne låse den mens den gikk på tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 5. oktober 2023 #417 Del Skrevet 5. oktober 2023 Bålkaffe skrev (2 timer siden): Så joda. Linken er at gjerningspersonene har vært innebefattet med narkotika, men det betyr virkelig ikke at Jonas har vært med på å smugle noe. Enig i dette. Dessuten, hvis Jonas var involvert i narkotika selv, ville veien vært kort fra "LastebilJonas", til "Arbeidsledig Jonas". Det er ikke lett å kombinere narkotika med og være yrkessjåfør. Det er en blodprøve (eller en bekymringsmelding) unna at lappen ryker. Slik jeg har forstått det, hadde Jonas bygget en liten karriere i dette feltet, og blitt en inspirasjon for ganske mange unge på sosiale medier. Dumt å gamble med alt det. Men disse som er arrestert... Hjelpes for et rulleblad på noen av dem skal vi tro mediene! At det har oppstått konflikt etter forsikrings brannen virker meget plausibelt. Egentlig sykt at flere av disse ikke sonet fremdeles. Det overrasker meg også at det er så mange personer involvert. Var kanskje ikke hensikten med å lure Jonas til hytta i skogen drap? Var det kanskje noe som utviklet seg til et drap? Det ble nevnt at det ble funnet en bukse i nærheten. Jeg tenker med en gang pengeutpressing i narkomiljø da, kanskje ikke leiemord. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 6. oktober 2023 #418 Del Skrevet 6. oktober 2023 Callisto83 skrev (8 timer siden): Enig i dette. Dessuten, hvis Jonas var involvert i narkotika selv, ville veien vært kort fra "LastebilJonas", til "Arbeidsledig Jonas". Det er ikke lett å kombinere narkotika med og være yrkessjåfør. Det er en blodprøve (eller en bekymringsmelding) unna at lappen ryker. Slik jeg har forstått det, hadde Jonas bygget en liten karriere i dette feltet, og blitt en inspirasjon for ganske mange unge på sosiale medier. Dumt å gamble med alt det. Men disse som er arrestert... Hjelpes for et rulleblad på noen av dem skal vi tro mediene! At det har oppstått konflikt etter forsikrings brannen virker meget plausibelt. Egentlig sykt at flere av disse ikke sonet fremdeles. Det overrasker meg også at det er så mange personer involvert. Var kanskje ikke hensikten med å lure Jonas til hytta i skogen drap? Var det kanskje noe som utviklet seg til et drap? Det ble nevnt at det ble funnet en bukse i nærheten. Jeg tenker med en gang pengeutpressing i narkomiljø da, kanskje ikke leiemord. Gjett om den veien hadde vært kort. Eksakt hva som har skjedd er det veldig få av oss i denne tråden som veit, men jeg er ganske sikker på at politiet klarer å finne ut av det, spesielt mtp at advokatfirmaet som måtte si ifra seg å være forsvarer for to av de siktede igår. De siktedes interesser er ikke like i saken og dermed måtte de si ifra seg forsvarer-oppdraget for en av dem. Det kan tyde på at en av dem har snakket med politiet og forklart hva som har skjedd, mens den andre nekter. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TigerMan Skrevet 6. oktober 2023 #419 Del Skrevet 6. oktober 2023 15 hours ago, Bålkaffe said: La meg bare legge til: Hva er det folk på narkotika gjerne blir, spesielt hvis vi snakker miks av amfetamin, steroider, kokain etc? Aggressive, ustabile, paranoide folk. Det er det de blir. Jeg har _null_ problemer med å skjønne at i hodet til hovedmann, sausa sammen med de dårlige virkningene av narkotikaen han sikkert har tatt i mange, mange år, utvikla sinneproblemer, høyt aggresjonsnivå, hevde seg etc, fort kan ha blåst en liten dritt greie opp til en megasvær ting. Drap skjedd i affekt har skjedd gjennom hele menneskehistorien, små krangler som utvikla seg og noen døde som følge av det. Så joda. Linken er at gjerningspersonene har vært innebefattet med narkotika, men det betyr virkelig ikke at Jonas har vært med på å smugle noe. Det her er akkurat det jeg hater mest ved oss mennesker når det har skjedd ett sensasjonsdrap, vi spekulerer i vilden sky og trekker konklusjoner ut av ræva fordi vi tenker oss inn i en blodtåke av hva som kan ha skjedd. Taggingen kommer fra noe. Jeg tror veldig mye fakta har blitt utelatt i Avhørt podcasten. Den var fullstendig ensidig og komme med noen påstander, uten utdyping av fulle fakta. Det er ikke sikkert drapet har noe med hærverkene, en av de arresterte har tidligere tatt folk opp i skogen som har narkogjeld. Man kan finne disse dokumentene fra retten. Jeg tror Avhørt presenter ting som er knapt en halv sannhet fra Jonas side. ALLE fra Hønefoss vet at han var involvert i mye mere enn et vennlig Tik Tok poster. Denne saken har langt flere nyanser enn det som er presentert i Avhørt. Hvorfor snakket han ikke noe om selve «tyster» taggingen? Slike ting taes ikke fra løse luften. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TigerMan Skrevet 6. oktober 2023 #420 Del Skrevet 6. oktober 2023 15 hours ago, Bålkaffe said: La meg bare legge til: Hva er det folk på narkotika gjerne blir, spesielt hvis vi snakker miks av amfetamin, steroider, kokain etc? Aggressive, ustabile, paranoide folk. Det er det de blir. Jeg har _null_ problemer med å skjønne at i hodet til hovedmann, sausa sammen med de dårlige virkningene av narkotikaen han sikkert har tatt i mange, mange år, utvikla sinneproblemer, høyt aggresjonsnivå, hevde seg etc, fort kan ha blåst en liten dritt greie opp til en megasvær ting. Drap skjedd i affekt har skjedd gjennom hele menneskehistorien, små krangler som utvikla seg og noen døde som følge av det. Så joda. Linken er at gjerningspersonene har vært innebefattet med narkotika, men det betyr virkelig ikke at Jonas har vært med på å smugle noe. Det her er akkurat det jeg hater mest ved oss mennesker når det har skjedd ett sensasjonsdrap, vi spekulerer i vilden sky og trekker konklusjoner ut av ræva fordi vi tenker oss inn i en blodtåke av hva som kan ha skjedd. Disse teoriene trekkes ikke fra vilden sky. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå