Sweetheaven Skrevet 14. september 2023 #321 Del Skrevet 14. september 2023 Callisto83 skrev (13 minutter siden): Jeg stusser på at denne personen som nå ble arrestert ikke har vært inne til noen avhør tidligere. Hverken som vitne eller potensiell mistenkt. Kan det være DNA treff? En sitter nesten igjen med flere spørsmål enn svar etter dagens arrestasjon og pressekonferanse. Tipper de har DNA og flere spor ettersom han har er langt rulleblad fra før. Det ble jo tross alt gjort flere funn på åsted. Min umiddelbare tanke om vedkommende er at det kan dreie seg om et bestillingsdrap. Ettersom det er en mann med historikk og en utrolig dårlig livsstil, så kan kjappe penger være lukrativt. Han virker ikke å ha forbedringspotensiale heller i og med at han begikk lovbrudd samme dag som han slapp ut fra fengsel. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 14. september 2023 #322 Del Skrevet 14. september 2023 Mener de sa på Avhørt at Jonas muligens hadde installert kamera i arbeidsfilen, altså den bilen han ble funnet død i? Det åpner i tilfelle for at drapsmannen/-handlingen er filmet. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 14. september 2023 #323 Del Skrevet 14. september 2023 Bacteria skrev (23 minutter siden): Mener de sa på Avhørt at Jonas muligens hadde installert kamera i arbeidsfilen, altså den bilen han ble funnet død i? Det åpner i tilfelle for at drapsmannen/-handlingen er filmet. Det er jo en mulighet. Men da ville det vel ikke tatt politiet én måned å arrestere vedkommende. For min del blir saken nesten mer og mer mystisk. Det er helt klart et gjennombrudd hvis det er rett gjerningsperson de har tatt, men det er fortsatt så mange ubesvarte spørsmål. Som f.eks hærverk, eller at noen ville gå så langt som å drepe av han. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 14. september 2023 #324 Del Skrevet 14. september 2023 For en grusom sak, får så vondt inni meg av tanken på hva han opplevde og at han til slutt ble drept 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 15. september 2023 #325 Del Skrevet 15. september 2023 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dude1996 Skrevet 15. september 2023 #326 Del Skrevet 15. september 2023 On 9/5/2023 at 3:37 PM, tvertimot said: Ikke blande seg bort i tvilsomme folk i første omgang, er de som engasjerer seg med feil mennesker som opplever slik som dette, og det er det mange som gjør fordi de lukker øynene og er uktitisk. Man skal ikke komme overrasket i ettertid, dersom en slik relasjon viser seg å være problematisk, det kunne mer kritiske mennesker sett at skulle komme til å bli en realitet fra start av. Personlig har jeg null aksept for kriminalitet, voldelig adferd og narkotika fra samtlige rundt meg, jeg vil ikke ha kontakt med slike over hodet og blir aldri venner med personer i nevnte kategorier. Er mer enn det også jeg er skeptisk til og som medfører at de aldri kommer inn i min krets. Ser rundt meg at mange andre mennesker med hell kunne hevet egne standarder. Utrolig bra skrevet! 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 15. september 2023 #327 Del Skrevet 15. september 2023 Dude1996 skrev (1 time siden): Utrolig bra skrevet! Jeg må være påpasselig med slik i og med at jeg har en jobb som krever sikkerhetsklarering, vandelsattest er en selvfølge i min jobb og man kan miste sikkerhetsklareringen selv om man ikke gjør noe ulovlig som kommer på rullebladet. Altså må jeg være påpasselig og bevisst, noe jeg også er på profiler jeg har på nettet i eget navn, er dem som har mistet slik klarering grunnet deres forhold til rus, de har kommet i en økonomisk vanskelig posisjon, eller om man yttrer ekstreme meninger etc. Mister man klareringen så får man heller ingen begrunnelse hvorfor, noe jeg kjenner eksempler på at andre har etter nær 20 år i jobben uten at de selv forstår hvorfor. Så å trå varsomt er ikke for dumt, for egen del må jeg nødvendigvis det da jeg ikke kunne tenke meg å drive med annet enn det jeg jobber med i dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 15. september 2023 #328 Del Skrevet 15. september 2023 Sweetheaven skrev (13 timer siden): Tipper de har DNA og flere spor ettersom han har er langt rulleblad fra før. Det ble jo tross alt gjort flere funn på åsted. Min umiddelbare tanke om vedkommende er at det kan dreie seg om et bestillingsdrap. Ettersom det er en mann med historikk og en utrolig dårlig livsstil, så kan kjappe penger være lukrativt. Han virker ikke å ha forbedringspotensiale heller i og med at han begikk lovbrudd samme dag som han slapp ut fra fengsel. At det var en kriminell med betydelig historikk bak seg, det overrasket ikke meg, jeg skreiv jo om at jeg forventet det tidligere. Som jeg også skreiv tidligere så er jeg overbevist om at politiet kommer til å presentere overbevisende beviser i denne saken, kriminelle er ofte svært uforsiktige, de sliter ofte med rus og personlige problemer som gjør dem mer risikovillig, altså har de ofte en personlighet som ikke stopper dem fra å gjøre ting mennesker normalt har tanker og følelser som stopper dem fra å gjøre, man kan si de er ganske avstumpet i både følelseslivet og tankegangen, og har derfor lettere for å begå kriminalitet, ty til vold eller å begå drap. Nå er ikke all verden delt av politiet enda, like fult er jeg overbevist om at denne saken skal oppklares raskt og ikke minst med gode og fellende beviser. Jørgen Lier Horst, tidligere politimann og nå kriminalforfatter, sine uttalelser underbygger også min tro på at her sitter politiet på gode beviser basert på hva politiet deler i denne saken. Han uttalte at siden de ikke delte all verden så indikerte det at politiet satt på mye informasjon allerede, at det er mer vanlig at de deler informasjon i slike saker nettopp fordi de mangler informasjon og trenger tips rundt det de deler... Jeg håper og tror også at han har rett i det. Uansett må politiet i alle fall ha grunnlag for den pågripelsen de nå har foretatt, mitt spenningsmoment i denne saken går nå mest av alt på om det kommer flere pågripelser i denne saken eller om gjerningspersonen var alene om ugjerningen. Jeg blir ikke overrasket dersom det kommer flere pågripelser i denne saken. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 15. september 2023 #329 Del Skrevet 15. september 2023 Det blir garantert minst en person til som blir tiltalt for vold og trusler. Da i endel av hendelsene er det 2 stk som deltar. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 15. september 2023 #330 Del Skrevet 15. september 2023 Litt rart å lese intervjuet til kameraten "Sindre" i VG igjen, datert den 26.8.23, i lys av at en person som ikke har vært i avhør tidligere ble arrestert i går for drapet: "Sindre forteller til VG at han ble et mellomledd som formidlet til Jonas at han måtte betale for brannen." LINK Var det ingen oppfølgingsspørsmål i forhold til hvem han var mellomleddet til? 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 15. september 2023 #331 Del Skrevet 15. september 2023 Callisto83 skrev (1 time siden): Litt rart å lese intervjuet til kameraten "Sindre" i VG igjen, datert den 26.8.23, i lys av at en person som ikke har vært i avhør tidligere ble arrestert i går for drapet: "Sindre forteller til VG at han ble et mellomledd som formidlet til Jonas at han måtte betale for brannen." LINK Var det ingen oppfølgingsspørsmål i forhold til hvem han var mellomleddet til? Ja, det kan man si.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 15. september 2023 #332 Del Skrevet 15. september 2023 Callisto83 skrev (2 timer siden): Litt rart å lese intervjuet til kameraten "Sindre" i VG igjen, datert den 26.8.23, i lys av at en person som ikke har vært i avhør tidligere ble arrestert i går for drapet: "Sindre forteller til VG at han ble et mellomledd som formidlet til Jonas at han måtte betale for brannen." LINK Var det ingen oppfølgingsspørsmål i forhold til hvem han var mellomleddet til? – Jeg fortalte det jeg visste i avhør. Jeg hadde fortsatt ikke tent på noen lastebil, men havnet syv dager i varetekt, sier han. Sindre forklarte seg til politiet. Saken ble henlagt. I forbindelse med drapsetterforskningen nå har han vært i vitneavhør hos politiet, og sier han der har fortalt det samme han fortalte i fjor. Lurer veldig på hva som ble sagt om det første leddet ja……. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bullehurk Skrevet 15. september 2023 #333 Del Skrevet 15. september 2023 Sweetheaven skrev (23 timer siden): Min umiddelbare tanke om vedkommende er at det kan dreie seg om et bestillingsdrap. Ettersom det er en mann med historikk og en utrolig dårlig livsstil, så kan kjappe penger være lukrativt. Du har nok rett her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedLights Skrevet 15. september 2023 #334 Del Skrevet 15. september 2023 (endret) Siktede hadde truet en gutt med pistol bare et par timer etter drapet på Jonas, det satt også en annen person i bilen med siktede. https://www.dagbladet.no/nyheter/truet-gutt-med-pistol/80202732 Endret 15. september 2023 av RedLights 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trikker Skrevet 15. september 2023 #335 Del Skrevet 15. september 2023 (endret) RedLights skrev (42 minutter siden): Siktede hadde truet en gutt med våpen bare et par timer etter drapet på Jonas, det satt også en andreperson i bilen med siktede. https://www.dagbladet.no/nyheter/truet-gutt-med-pistol/80202732 Tror jonas fortalte det meste i den avhørtpoden jeg, også løsningen, men ingen klarte forstå, ikke han selv engang. Tror som han sa selv at han ble involvert via nettverk med en klin kokos narkofyr uten antenner, som fyra opp lastebilen hans som egentlig var en spøk, mot vederlag og fortsatte å plage han videre. En spøk som aldri tok slutt og endte dypt,dypt tragisk. Totalt meningsløst drap, like meningsløst som hærverlet han ble utsatt for Endret 15. september 2023 av Trikker 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 15. september 2023 #336 Del Skrevet 15. september 2023 RedLights skrev (2 timer siden): Siktede hadde truet en gutt med pistol bare et par timer etter drapet på Jonas, det satt også en annen person i bilen med siktede. https://www.dagbladet.no/nyheter/truet-gutt-med-pistol/80202732 Rart han ikke ble arrestert tidligere, siden dette skjedde for en måned siden. I følge artikkelen var det flere vitner også. Å bli truet med pistol pga et trafikkuhell kan vel ikke være så trivielt i Rena sentrum...😳 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trikker Skrevet 16. september 2023 #337 Del Skrevet 16. september 2023 Sweetheaven skrev (På 14.9.2023 den 23.40): Tipper de har DNA og flere spor ettersom han har er langt rulleblad fra før. Det ble jo tross alt gjort flere funn på åsted. Min umiddelbare tanke om vedkommende er at det kan dreie seg om et bestillingsdrap. Ettersom det er en mann med historikk og en utrolig dårlig livsstil, så kan kjappe penger være lukrativt. Han virker ikke å ha forbedringspotensiale heller i og med at han begikk lovbrudd samme dag som han slapp ut fra fengsel. Virker mer fjernt som bestillingsdrap eller noe større opplegg jo mer jeg leser i avisene om siktede. Virker mer som en eller to rus/psyk tilfeller som er besatt etter mer, etter å ha klart å få penger første gang. Forklarer jo litt hvorfor jonas ikke skjønte en dritt selv. Virke som fler branner for å få mer penger den ene dagen og hevn den andre. Hvis det er så, så er det helt ubegripelig at noen kan gjøre sånt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 16. september 2023 #338 Del Skrevet 16. september 2023 Trikker skrev (5 timer siden): Virker mer fjernt som bestillingsdrap eller noe større opplegg jo mer jeg leser i avisene om siktede. Virker mer som en eller to rus/psyk tilfeller som er besatt etter mer, etter å ha klart å få penger første gang. Forklarer jo litt hvorfor jonas ikke skjønte en dritt selv. Virke som fler branner for å få mer penger den ene dagen og hevn den andre. Hvis det er så, så er det helt ubegripelig at noen kan gjøre sånt. Ren gjetning , at han som er arrestert er den gale narkofyren som beskrives . Som også omtales som farlige / skumle folk i siste avhørt -podden . Han som ukritisk tok på seg å tenne på ( med Sindre som mellomledd ) . Å kanskje ville ha mer og mer penger / drev med pengeutpressing / hærverk / trusler i etterkant . Mulig det endte med drap fordi de ikke klarte presse mer penger utav han / drept i affekt . Sier jo noe om Sindre og at han «sysselsetter « gale narkomane til «jobboppdrag» for kompiser . En smart person ville jo ikke bestilt en bilbrann av gale folk . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trikker Skrevet 16. september 2023 #339 Del Skrevet 16. september 2023 NiceOrNothing skrev (21 minutter siden): Ren gjetning , at han som er arrestert er den gale narkofyren som beskrives . Som også omtales som farlige / skumle folk i siste avhørt -podden . Han som ukritisk tok på seg å tenne på ( med Sindre som mellomledd ) . Å kanskje ville ha mer og mer penger / drev med pengeutpressing / hærverk / trusler i etterkant . Mulig det endte med drap fordi de ikke klarte presse mer penger utav han / drept i affekt . Sier jo noe om Sindre og at han «sysselsetter « gale narkomane til «jobboppdrag» for kompiser . En smart person ville jo ikke bestilt en bilbrann av gale folk . Man mistenkte det lå noe stort org.kriminalitet bak. Hvem gidder å tenne på en lastebil for usle 25 000 liksom, må være noe større som lå bak. Nå har de tydeligvis arrestert en åpenbart sprø fyr. Føyer seg i rekken av bare helt meningsløse drap for bagateller. Tragisk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 16. september 2023 #340 Del Skrevet 16. september 2023 Det er fult mulig å spekulere og komme opp med den ene og den andre teorien rundt hva som har skjedd i denne saken, selv legger jeg lite eller ingenting i slike spekulasjoner, alt jeg tar utgangspunkt i er at drapet mest sannsynlig er foretatt av tungt kriminelle og at det øker sjansene for oppklaring siden de som befinner seg i den kategorien er rissikovillige og har som regel mange presonlige problemer og derfor foretar seg mange dumme ting. Hva som er kommet ut i media er slik jeg ser det bare fragmenter av en helhet som slik jeg ser det ikke egner seg for å danne seg et bilde av saken, hva som er skjedd og hvorfor er derfor noe politiet må finne ut av og nøste opp, dernest vil det bli ført for retten og vi vil få en presentasjon av hva som har hendt og hvorfor. Forhåpentligvis er bevisene så gode at saken løses og det gir liten grunn til å betvile hva som har hendt. Spennende å spekulere selvfølgelig, men ingen bør legge for mye i spekulasjoner og i alle fall når det er så lite informasjon om saken som det er på nåværende tidspunkt. Så for egen del avventer jeg med å forsøke å forstå noe som helst av denne saken, jeg synes bare at det hele er merkelig og det er åpenbart at både Jonas og hans vennekrets, at de må ha omgått tvilsomme mennesker, både kriminelle og trolig også personer med psykiske problemer og folk som ruser seg. I slike kretser kan uforståelige hendelser for vanlige folk skje, reaksjonsmønstrene tungt belastede miljøer har kan ofte virke fjernt for mennesker som vanker i mer normale kretser hvor rus og psykiske lidelser ikke påvirker handlemønstre i samme grad. Klart det er belastende å være i en slik krets, farlig kan det også være, for Jonas ble det dødelig da noen som på en eller måte har vært i tilknytning til han eller noen han har rundt seg står bak dette drapet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå