Gå til innhold

Jonas Aarseth Henriksen drept

Nutz

Anbefalte innlegg

Samfunnsdebatt skrev (2 timer siden):

Jeg tror morderen(e) har ligget i skjul i skog rundt, og så drept han på avstand slik som ved jakt på dyr i skogen. 

Jeg tror også de har bevegd seg igjennom skogen i skjul slik som jegere. Tror drapet er godt planlagt så da kan de ha bevegd seg i lang strekning i lang tid i skjul, og på den måten ikke blitt filmet av dashbordkamera i området. 

Tror også det er de samme som står bak hærverket som fortsatte helt inn til drapet ble utført. Tror det er de samme som er blitt besatte av Jonas grunnet påstått tysting/svik (ref sakene), og ikke noen profesjonelle mordere. For hva er sannsynligheten for at noen både er så besatte av han og ikke lar han være i fred, og samtidig så er noen andre kriminelle ute å dreper han av andre årsaker?

Enig . Mye peker i den retningen , men man vet aldri . En ting jeg stusset på var de totalt ulike forklaringene Jonas / Sindre hadde om siste møtet mellom de to. Jonas beskrev det som at de hadde oppsøkt han hjemme , og hadde blitt møtt med uvilje , å vedkommende hadde ringt politiet . Den andre beskrev det som et fredelig møte på en bensinstasjon der temaet var å få en attest ( til jobbsøking ) . Det andre jeg reagerte på var at han omtalte seg selv nærmest i tredjeperson . «Jeg kunne aldri gjort noe slikt « . Isteden for : jeg har ikke gjort det. Navnet nevnes fordi han selv har gått ut med det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NiceOrNothing skrev (47 minutter siden):

Enig . Mye peker i den retningen , men man vet aldri . En ting jeg stusset på var de totalt ulike forklaringene Jonas / Sindre hadde om siste møtet mellom de to. Jonas beskrev det som at de hadde oppsøkt han hjemme , og hadde blitt møtt med uvilje , å vedkommende hadde ringt politiet . Den andre beskrev det som et fredelig møte på en bensinstasjon der temaet var å få en attest ( til jobbsøking ) . Det andre jeg reagerte på var at han omtalte seg selv nærmest i tredjeperson . «Jeg kunne aldri gjort noe slikt « . Isteden for : jeg har ikke gjort det. Navnet nevnes fordi han selv har gått ut med det. 

Møtte ikke Jonas begge de to han navnga til politiet? 

Endret av Andrine&
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrine& skrev (34 minutter siden):

Møtte ikke Jonas begge de to han navnga til politiet? 

Mulig , men opplyste vertfall i podcast at han og en til dro hjem til den ene av de. Den han mistenkte mest . Pga politiet ikke gjorde noe , å ting eskalerte . Pussig av han som mente de hadde hatt et vennlig møte om en attest , i Jonas versjon hadde ringt politiet å følt seg trakkasert . Rart med to så komplett ulike fortellinger om et møte 🤫

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (4 timer siden):

Tror det er en annen person Jonas oppsøkte hjemme enn han Sindre. Etter hva jeg oppfattet i podcasten og har hørt i diverse forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøttaa skrev (15 minutter siden):

Tror det er en annen person Jonas oppsøkte hjemme enn han Sindre. Etter hva jeg oppfattet i podcasten og har hørt i diverse forum.

Sånn jeg oppfattet det , oppsøkte han en av de to som hadde sittet i varetekt . Men den som lever får se . Hva som er sannheten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (47 minutter siden):

Sånn jeg oppfattet det , oppsøkte han en av de to som hadde sittet i varetekt . Men den som lever får se . Hva som er sannheten 

Stemmer, men det var en annen enn Sindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samfunnsdebatt skrev (9 timer siden):

Jeg tror morderen(e) har ligget i skjul i skog rundt, og så drept han på avstand slik som ved jakt på dyr i skogen. 

Jeg tror også de har bevegd seg igjennom skogen i skjul slik som jegere. Tror drapet er godt planlagt så da kan de ha bevegd seg i lang strekning i lang tid i skjul, og på den måten ikke blitt filmet av dashbordkamera i området. 

Tror også det er de samme som står bak hærverket som fortsatte helt inn til drapet ble utført. Tror det er de samme som er blitt besatte av Jonas grunnet påstått tysting/svik (ref sakene), og ikke noen profesjonelle mordere. For hva er sannsynligheten for at noen både er så besatte av han og ikke lar han være i fred, og samtidig så er noen andre kriminelle ute å dreper han av andre årsaker?

Jeg tror også det er en sammenheng mellom drapet og alt det andre Jonas ble utsatt for i tiden før. Men jeg tror ikke han ble skutt fra lang avstand fra skogen. Tvert imot tror jeg det har skjedd flere ting ved (eller i) hytta. Skuddskader på plankene, pluss at lommeboken til Jonas ble funnet på terrassen.

Tenker de som faktisk eier den hytta må føle det hele er veldig ubehagelig. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (27 minutter siden):

Jeg tror også det er en sammenheng mellom drapet og alt det andre Jonas ble utsatt for i tiden før. Men jeg tror ikke han ble skutt fra lang avstand fra skogen. Tvert imot tror jeg det har skjedd flere ting ved (eller i) hytta. Skuddskader på plankene, pluss at lommeboken til Jonas ble funnet på terrassen.

Tenker de som faktisk eier den hytta må føle det hele er veldig ubehagelig. 

Sier vel mye om hensynsløsheten av gutta bak drapet  . Bruke annen manns eiendom som planlagt drapssted. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (1 time siden):

Sier vel mye om hensynsløsheten av gutta bak drapet  . Bruke annen manns eiendom som planlagt drapssted. 

Enig. Samtidig tenker jeg det er veldig spesielt. Hvordan kunne de vite at de fikk være i fred der akkurat den dagen? Eierne kunne jo dukket opp. Eventuelt noen naboer etc.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (På 8.9.2023 den 1.30):

U– Vet dere hvorfor han var på hytta?

– Nei, vi kan ikke si sikkert hvorfor han var der. Det vet vi ikke, sier Henriksen.

Om ikke politiet lyver her, så er det urovekkende. Er de fortsatt blanke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med så mange forskjellige teorier. Jeg selv tror den eller de som gjorde dette er tillagt alt for mye intelligens, jeg tror dette var et par idioter som har hatt flaks over å ikke bli tatt enda. I Oslo går folk rundt og skyter etter hverandre på åpen gate ikke vet jeg om det er arroganse eller manglende evne til å tenke konsekvenser, men jeg har en følelse av at morderen(e) i denne saken er av samme kaliber.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

diam0nd skrev (1 time siden):

Hvilket distrikt er det som etterforsker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

diam0nd skrev (2 timer siden):

Sjokkerende. 

Hadde Jonas snudd og kjørt tilbake fra hytta da han ble drept? Eller har gjerningspersonene plassert bilen slik? På spørsmål om hvordan en gjerningsmann kan ha kommet seg bort fra området, sier politiet de jobber ut fra flere teorier. – Men vi har ikke noe klart svar, sier politiadvokat Tine Henriksen.

Dette er kun ett av flere spørsmål politiet fremdeles ikke kan besvare, mer enn to uker etter at Henriksen ble funnet skutt og drept.

https://www.nrk.no/norge/her-er-det-siste-kjente-livstegnet-fra-jonas-aarseth-henriksen-1.16550510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nutz skrev (2 timer siden):

Morsomt med så mange forskjellige teorier. Jeg selv tror den eller de som gjorde dette er tillagt alt for mye intelligens, jeg tror dette var et par idioter som har hatt flaks over å ikke bli tatt enda. I Oslo går folk rundt og skyter etter hverandre på åpen gate ikke vet jeg om det er arroganse eller manglende evne til å tenke konsekvenser, men jeg har en følelse av at morderen(e) i denne saken er av samme kaliber.

De dummeste er de farligere sies det. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Callisto83 skrev (3 timer siden):

VG: "Ny video viser personer som går løs på "Hulken"

Er videoen sladdet, eller er kvaliteten virkelig så dårlig?

Dette mååååå jo være to skikkelig tullinger som er så besatte av Jonas at de både gjør hærverk og dreper han. De må være i nærmiljøet som kan komme jevnlig slik. Noen som både er sinna som tagger og ødelegger for jobben hans og hjemme. Kan ikke være mange slike skrullinger i tospann for politiet å velge i mellom i området.

På flere av videoene vises løpestil også i tillegg til deler av utseende. Så politiet kan både beregne høyde, og kropp. Og det kan ikke være så mange gærninger i tospann som er likely til å bli så forbannet over Jonas etter hendelsene og eventuell tagging. Vitner må jo også kunne fremkalles for hvem som kan ha sett de som var i hendelsene før drapet.

Endret av Samfunnsdebatt
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (Akkurat nå):

Dette mååååå jo være to skikkelig tullinger som er så besatte av Jonas at de både gjør hærverk og dreper han. Det må være i nærmiljøet som kan komme jevnlig slik. Kan ikke være mange slike skrullinger i tospann for politiet å velge mellom i området.  

De har jo ikke vært i bare et område disse . Dette er i Lier . Tillegg har de vært både i Hønefoss og Tønsberg . 🤔 altså alle disse er steder der hærverk har forekommet mot Jonas sine biler . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (8 minutter siden):

De har jo ikke vært i bare et område disse . Dette er i Lier . Tillegg har de vært både i Hønefoss og Tønsberg . 🤔 altså alle disse er steder der hærverk har forekommet mot Jonas sine biler . 

I nærområdet der Jonas er og jobber. Jeg tok inn stedene på Google Maps. Vil så absolutt si at dette er i samme nærområde. 2,5 timer reise igjennom alle stedene. Legg de inn og se hvor nærme de er. I forhold til alt i hele Norge ellers. 

Dette må være noen som er besatte av Jonas. Å reise 1 time for å gjøre jævelskap er småtterier opp mot å drepe han. Så de er nok i miljøet som er tilknyttet saken det startet med, der de kan ha blitt forbannet over han. 

For å ha sånn holdning må de være kriminelle fra før. Politet bør kjenne til de og klare å finne de raskt. 

Endret av Samfunnsdebatt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (3 minutter siden):

I nærområdet der Jonas er og jobber. Jeg tok inn stedene på Google Maps. Vil så absolutt si at dette er i samme nærområde. 2,5 timer reise igjennom alle stedene. Legg de inn og se hvor nærme de er. I forhold til alt i hele Norge ellers. 

Dette må være noen som er besatte av Jonas. Å reise 1 time for å gjøre jævelskap er småtterier opp mot å drepe han. Så de er nok i miljøet der de kan ha blitt forbannet over han. 

Du har rett 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...