Gå til innhold

Hvilken el sparkesykkel er bra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser det er priset fra 1700kr til over 10.000. Finnes det noen bra til 2-3000kr å anbefale. Er til noen som minimum trenger den til 15min gange. Men som sliter litt med helsa og ikke kommer seg ut. Og kan de brukes på vinterføre?

Evnt hva småting er lurt å tenke på. Store hjul?

Anonymkode: 30684...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg har E-Wheels E2S V2 MAX og er veldig fornøyd. Bruker den til å pendle til jobb, den er kjempemorsom å kjøre!

Noen tips:

- Kjøp sparkesykkel med så store hjul som mulig, det er mer behagelig og tryggere med tanke på stabilitet og velting
- Velg luftfylte dekk med et godt mønster, de bedre grep og demping
- Hvis du har råd kjøp en som også har støtdempere, så slipper du å riste løs hjernen når du kjører over asfaltkanter :D
- Tenk på vekta, hvis du skal løfte sparkesykkelen inn og ut av en bil f.eks. Noen av de er tunge! Det blir gjerne en tradeoff mellom funksjoner, motor og vekt, så tenk på hva du skal brukte den til
- Kjøp en med kraftig nok motor til ditt bruk (og din vekt). Hvis du er tung eller bor på et sted med mye bakker vil de billigste sparkesyklene slite merkbart i oppoverbakkene
- Husk at det er påkrevd med forsikring nå, så kjøp en lovlig en!
- Bruk antipunkteringsvæske i dekkene (hvis de er luftfylte) og sjekk lufttrykket jevnlig
- Vær forsiktig når det regner og nå om høsten når det er løv på bakken, det kan blir glatt! Og jeg ville selv ikke brukt sparkesykkel hvis det er is eller snø, faren for å falle og slå seg er for stor til at det er verdt å ta sjansen synes jeg

Anonymkode: 75508...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...