AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #1 Del Skrevet 21. august 2023 Har hatt blodig avføring i helgen, fast bestemt på å ringe legen når de åpner i dag, redd for kreft. I dag har jeg ikke sett noe til noe blod. Er det ingenting å bekymre seg for da, eller kan det fortsatt være alvorlig (type kreft) selv om man bare blør innimellom? Føler meg så hysterisk om jeg ringer og så er alt fint. Anonymkode: 3cea3...404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #2 Del Skrevet 21. august 2023 i de aller fleste tilfeller om det er ferskt blod handler det om en rift og ikke en alvårlig sykdom.. Men sjekk gjerne, bedre med en gang for mye enn en for lite.. Anonymkode: f8233...b09 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #3 Del Skrevet 21. august 2023 Om du bare blør innimellom så er det nok rift eller hemoroide som gjør at du blør. Er der friskt blod? Anonymkode: d6344...692 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #4 Del Skrevet 21. august 2023 Ja er friskt og relativt rikelig. Har hatt rift før og det svei og var bare litt rødt på papiret. Har ikke hemoroider tror jeg, prøvd å kjenne selv - og uten at jeg helt vet hva jeg skal kjenne etter virker det glatt der inne🫣 Anonymkode: 3cea3...404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #5 Del Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja er friskt og relativt rikelig. Har hatt rift før og det svei og var bare litt rødt på papiret. Har ikke hemoroider tror jeg, prøvd å kjenne selv - og uten at jeg helt vet hva jeg skal kjenne etter virker det glatt der inne🫣 Anonymkode: 3cea3...404 Jeg har analfissur, og det blør mye. Om du er oppriktig redd for kreft, så oppsøk legen. Men det er nok rift eller hemoroide. Anonymkode: d6344...692 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #6 Del Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har analfissur, og det blør mye. Om du er oppriktig redd for kreft, så oppsøk legen. Men det er nok rift eller hemoroide. Anonymkode: d6344...692 Hva er forskjellen på fissur og hemoroide? Anonymkode: 3cea3...404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 21. august 2023 #7 Del Skrevet 21. august 2023 Lite sannsynlig at det er kreft om blodet er friskt rødt. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #8 Del Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er forskjellen på fissur og hemoroide? Anonymkode: 3cea3...404 Fissur er et eller fødte sår som ikke gror. Hemoroide er utposing. Anonymkode: d6344...692 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #9 Del Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fissur er et eller fødte sår som ikke gror. Hemoroide er utposing. Anonymkode: d6344...692 Men jeg burde kjent om det var noen hemoroider om jeg prøvde selv, eller? Anonymkode: 3cea3...404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #10 Del Skrevet 21. august 2023 Du kan ha en hemmoride som sitter litt lenger opp i endetarmen som kan ha fått rift. Gå til lege. Anonymkode: 6b5de...5f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #11 Del Skrevet 21. august 2023 Dra til legen!! Om du er i tvil så kan du ringe legekontoret og høre hva de tenker. Tipper dem sier at det bør sjekkes ut. Man kødder ikke med kreft. Og ved symptomer skal det alltid utelukkes. Forøvrig veldig farlig at det sitter flere folk her og sier at dette er helt ufarlig - uten selv å være lege eller ha undersøkt.. Anonymkode: 9c51c...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #12 Del Skrevet 21. august 2023 Du kan ha polypper i tarmen som ikke er kreft som gir blod også. Gå til legen. Anonymkode: 0f710...b62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #13 Del Skrevet 21. august 2023 Som andre her sier: gå til legen. Det er mange grunner til blod i avføringen. Mest sannsynlig er det ikke noe alvorlig, men du må ikke finne på å la være å ta potensielt alvorlige valg mht helse på bakgrunn av råd her inne. Det er sikkert noen som har peil her, men du finner også de som hadde en tante som i -92 hadde blod i avføringen pga en hemoroide og som gir råd ut i fra det. Derfor; gå alltid til legen. Anonymkode: 65c4b...747 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #14 Del Skrevet 21. august 2023 Hvor gammel er du og hvilket kjønn? Menn i 40/50 årene er i fare for tarmkreft når de blør i baken og ikke har hemoroider. Du må oppsøke lege ! Anonymkode: f432f...83a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #15 Del Skrevet 21. august 2023 Ta gjerne en legetime, men man må ikke bli hysterisk. Friskt blod som kommer ved avføring er nesten alltid hemoroider eller rifter. Innvendige hemoroider kan til tider blø ganske mye, det kan dryppe i toalettskålen. Du får sikkert tilbud om rektoskopi, så får man sett hva det er. Kreft har flere symptomer enn blod i avføringen, og friskt blod er veldig, veldig sjeldent kreft. Så pust med magen. Anonymkode: cba02...eaf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 21. august 2023 #16 Del Skrevet 21. august 2023 Sannsynligvis er det ikke kreft, men du er ikke hysterisk som tar tar en telefon til legekontoret for å få time raskt. Blod i avføring skal alltid undersøkes om det ikke er noen kjent årsak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #17 Del Skrevet 21. august 2023 Bacteria skrev (6 timer siden): Lite sannsynlig at det er kreft om blodet er friskt rødt. Det kommer an på hvor i tarmen kreften er. Kan være friskt blod, eller mørkere. Anonymkode: d4576...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #18 Del Skrevet 21. august 2023 Ikke for å skremme men kjæresten blødde friskt blod og fikk påvist tarmkreft i endetarmen med spredning til lunger og lever. Det er nok mest sannsynlig helt ufarlig, men kontakt lege. Er du under 45-50 år og er mann, er det liten sjanse for tarmkreft. Anonymkode: f432f...83a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #19 Del Skrevet 21. august 2023 Rift, hemoroide, ulcerøs kolitt, du er nødt til å dra til lege for å få en vurdering om hva det faktisk er. Anonymkode: fbca3...b78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #20 Del Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke for å skremme men kjæresten blødde friskt blod og fikk påvist tarmkreft i endetarmen med spredning til lunger og lever. Det er nok mest sannsynlig helt ufarlig, men kontakt lege. Er du under 45-50 år og er mann, er det liten sjanse for tarmkreft. Anonymkode: f432f...83a Blødde han hver gang han var på toalettet? Jeg har ikke blødd ved dobesøk i dag og tenker jo nå at dette ikke er noe farlig... hvor gammel var kjæresten din da han fikk diagnosen? Andre symptom? Var hos fastlegen i dag som ikke fant noen hemoroider. Henvist videre. Anonymkode: 3cea3...404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå