Gå til innhold

Drømmen om Disneyland Paris

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet det er så mange her med så mange erfaringer, så håper å få litt svar og idéer jeg lurer på for å kunne sette drømmen min ut i live 😊

Har stort sett ferie i juli, vil det være lurt å besøke parken tidligst mulig i juli? 

Hvordan gjør en med bagasje avreisedag om en bor på et av parken sine hoteller? Har de greit med bagasjeskap eller lignende? 

Også tenkt på at det ville vært praktisk å leid leilighet i nærheten og kunne lage mat selv, særlig på grunn av cøliaki i familien og dermed ikke så lett med mat på resturante. Noen tips til Leilighet? 

Noen som har erfaringer om å være der med cøliaki? Er det tilgang og kunnskap om glutenfri mat i park og på hotellene? 

Kan en dra til hotellet og tilbake til parken senere på dagen, eller må en ha ny inngangsbillett da? 

Er det dødelig varmt der i Juli? Er køer og lig i skygge/under tak? 

Der var det jeg kom på nå 😊

Anonymkode: 90068...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juli er ferietid og mye kø ja. Opptil 50 min pr karusell. Det er også veldig varmt. Utrolig flott park. Vær 2 dager. 1 dag er for lite. Er mange år siden vi var der og jeg ønsker å reise tilbake. 

Anonymkode: 743f6...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller reist om våren eller høsten. Deilig temp og passe med folk. Man skal tross alt holde ut hele dagen/flere dager. Veldig fint dekorert til sesongene da også. Rakk å få med meg både halloween/thanksgiving og julesesongen da jeg bodde i nærheten. 

Anonymkode: 0b829...6c9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Juli? Det er august 🙄

Anonymkode: d4f05...09f

Ja, det er jo en drøm..  Kan vel drømme selv om det er august...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Juli er ferietid og mye kø ja. Opptil 50 min pr karusell. Det er også veldig varmt. Utrolig flott park. Vær 2 dager. 1 dag er for lite. Er mange år siden vi var der og jeg ønsker å reise tilbake. 

Anonymkode: 743f6...c09

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hadde heller reist om våren eller høsten. Deilig temp og passe med folk. Man skal tross alt holde ut hele dagen/flere dager. Veldig fint dekorert til sesongene da også. Rakk å få med meg både halloween/thanksgiving og julesesongen da jeg bodde i nærheten. 

Anonymkode: 0b829...6c9

Men har ferie juli i min jobb, så selv om jeg drømmer, så er ferie i juli min realitet.. 

Ang lengde på opphold, tenkte to netter på hotell og to til tre dager i parken, realistisk? 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting galt med å planlegge tidlig, det er lurt for å få det billigst mulig hvis du må dra i høysesong. Men ville valgt en annen tid på året om det er mulig. Både på grunn av temperatur, menneskemengder og priser. Men Disneyland er magisk uansett. Aller best likte jeg det ved juletider.

Anonymkode: d800e...18d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er jo en drøm..  Kan vel drømme selv om det er august...

Men har ferie juli i min jobb, så selv om jeg drømmer, så er ferie i juli min realitet.. 

Ang lengde på opphold, tenkte to netter på hotell og to til tre dager i parken, realistisk? 

Ts

Du har vel 5 ferieuker, så hvorfor ikke i mai eller september? Man trenger heller ikke en hel uke, så hva med en langhelg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hatet den parken. Dro i starten av juli. Glohet, måtte stå en time i kø til hver attraksjon. Overpriset og sjarmløst. 

Anonymkode: 3128a...c4c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Også tenkt på at det ville vært praktisk å leid leilighet i nærheten og kunne lage mat selv, særlig på grunn av cøliaki i familien og dermed ikke så lett med mat på resturante. Noen tips til Leilighet? 

https://www.leilighetiparis.com/

Har leid av henne. Hun henta oss også på flyplassen. Herlig dame!

Billetter varer hele dagen, men å dra fram og tilbake tar tid. Vi hadde to dager i parken. Paraden er gøy, men man bør plassere seg minst en time før for å få frontplass. Også fyrverkeriet på kvelden er alene verdt hele inngangsbilletten.

Anonymkode: f878f...4bf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 23.20):

Vet det er så mange her med så mange erfaringer, så håper å få litt svar og idéer jeg lurer på for å kunne sette drømmen min ut i live 😊

Har stort sett ferie i juli, vil det være lurt å besøke parken tidligst mulig i juli? 

Hvordan gjør en med bagasje avreisedag om en bor på et av parken sine hoteller? Har de greit med bagasjeskap eller lignende? 

Noen som har erfaringer om å være der med cøliaki? Er det tilgang og kunnskap om glutenfri mat i park og på hotellene? 

Kan en dra til hotellet og tilbake til parken senere på dagen, eller må en ha ny inngangsbillett da? 

Jeg vil ikke anbefale å besøke parken i juli. Både pga varmen og mengden folk. Men skal du først der i juli så ja, så tidligst så mulig og ikke i en helg. Tirsdag og onsdag er gode dager. (Franske skoleelever begynner ferien sin fra ca midten av juli).

Jeg foretrekker disneyland om høsten,  eller aller helst i julesesongen, disneyland paris er magisk når det er pyntet til jul.

De har skap man kan legge bagasjen i ja.

Tips til leilighet adagio , evt så ville jeg ha bodd på disney david crocket ranch hvis dere har egen bil. Der er det kjøkken i hver hytte så man kan lage egen mat.

Ja, du kan dra fra parken (e) og komme inn igjen samme dag uten å trenge ny billett. 

God tur 🙂

Anonymkode: af856...e33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg vil ikke anbefale å besøke parken i juli. Både pga varmen og mengden folk. Men skal du først der i juli så ja, så tidligst så mulig og ikke i en helg. Tirsdag og onsdag er gode dager. (Franske skoleelever begynner ferien sin fra ca midten av juli).

Jeg foretrekker disneyland om høsten,  eller aller helst i julesesongen, disneyland paris er magisk når det er pyntet til jul.

De har skap man kan legge bagasjen i ja.

Tips til leilighet adagio , evt så ville jeg ha bodd på disney david crocket ranch hvis dere har egen bil. Der er det kjøkken i hver hytte så man kan lage egen mat.

Ja, du kan dra fra parken (e) og komme inn igjen samme dag uten å trenge ny billett. 

God tur 🙂

Anonymkode: af856...e33

Tusen takk for gode svar på det jeg spør om! 🙂 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der i september. Det var kjempefint, hadde to dager i parken, og overnattet op et av hotellene som hører til. Sequoia lodge, eller noe. Det er noen år siden, men for oss var det gull verdt å bo så nært at man kunne gå til hotellet innimellom og slappe av, spise osv, slippe å drasse med seg så mye i parken. Ville sett litt om det finnes pakker eller tilbud når dere har så god tid. 
Men uansett hvor dere bor, det er pent vær både vår og høst nært Paris, så det er fint å unngå sommeren. Men hvis du drar om sommeren er det bare litt lengre køer, men så lenge dere er forberedt på det, går det fint.

Jeg leste MASSE på tripadvisor sitt Disneyland Paris-forum før jeg dro. Det var så mange bra tips der, hvor bør du stille deg opp for å se paraden, hvor spise, ev. booke restaurant på forhånd, etc etc.

Anonymkode: 88b57...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligst mulig i juli, ja. Hvis du ikke går for leilighet, anbefaler jeg Disney-hotell. Du kommer inn i parken tidligere enn andre (da er det bare å løpe rett til en topp-attraksjon - minimalt med kø!), og du kan enkelt ta en pause midt på dagen og komme tilbake til parken senere. Spesielt lurt hvis det er varmt. Vi var der i en hetebølge (35 grader - selv om det var juni…), og da var det gull med noen timer med aircon mellom 14-16. 

Anonymkode: 27beb...266

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/20/2023 at 11:20 PM, AnonymBruker said:

Var der i år i slutten av juli i en helg (3 dager).

Masse kø, men sånn er det uansett. Du kan kjøpe deg fastpass eller premium pass heter det vel nå. Det gjelder PER PERSON PER KARUSELL, koster alt fra 3 euro til 15 euro, avhengig av hvor populær karusellen er. 

Når enn det er mest lurt å besøke parken, tror jeg ikke du finner noe fasit svar på. Det er jo fullt av folk hele tiden uansett. Jeg opplevde ikke parken stappfull, men ja, folk overalt.

Jeg bodde på ett hotell i Val d' europe, er ett togstopp til Disney (hele 5 minutt total reisetid) og det fungerte utmerket. Toget kostet 4 euro en vei. 

Du kan få kjøpt billett som gir deg muligheten til å komme inn og ut flere ganger samme dag. 

Dødsvarmt nei, helt avhengig av klimaet det året du reiser. Vi var der midt imellom to hetebølger, regnet litt. Typisk varm norsk sommer, 25-28 grader. 

Anonymkode: fcd00...fff

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Var der i år i slutten av juli i en helg (3 dager).

Masse kø, men sånn er det uansett. Du kan kjøpe deg fastpass eller premium pass heter det vel nå. Det gjelder PER PERSON PER KARUSELL, koster alt fra 3 euro til 15 euro, avhengig av hvor populær karusellen er. 

Når enn det er mest lurt å besøke parken, tror jeg ikke du finner noe fasit svar på. Det er jo fullt av folk hele tiden uansett. Jeg opplevde ikke parken stappfull, men ja, folk overalt.

Jeg bodde på ett hotell i Val d' europe, er ett togstopp til Disney (hele 5 minutt total reisetid) og det fungerte utmerket. Toget kostet 4 euro en vei. 

Du kan få kjøpt billett som gir deg muligheten til å komme inn og ut flere ganger samme dag. 

Dødsvarmt nei, helt avhengig av klimaet det året du reiser. Vi var der midt imellom to hetebølger, regnet litt. Typisk varm norsk sommer, 25-28 grader. 

Personlig ville jeg heller spart penger å reist til Disneyworld i Orlando, USA - da det er mye større og bedre, men absolutt verdt å ta turen til DIsneyland Paris også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett viktig å gjøre research først. Finn ut hvilke rides dere ønsker å prioritere, og hvor populære de er/når det er lurt å dra dit/strategier for å slippe kø. Jeg har vært i Disneyland Paris og Magic Kingdom, og jeg sto nesten ikke i kø. Men da benyttet jeg meg av mulighetene som fantes - virtual queues, Genie+, fulgte med på køene i appen etc. Sistnevnte var i MK, jeg vet de har endret på systemet i Paris nå siden jeg var der (2019). Men begge steder sto vi altså nesten ikke i kø, og vi brukte ikke veldig mye penger på å slippe det. Men det krevde altså planlegging, og kjappe fingre i appen (og bo på Disney-hotell). 
Bord på restaurant må forresten bookes lang tid i forveien, helst samme dag som bordene slippes. Sjekk når det er (i MK var det 60 dager før - jeg var for sent ute). 

Anonymkode: 27beb...266

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 23.20):

Dette er grunnen til at vi har gitt opp Frankrike som ferieland, de er ræva på glutenfritt, nesten like ille som Tyskland.

Du kan ikke satse på erstatningsprodukter, du må holde deg til retter som allerede er glutenfrie eller kan gjøres glutenfrie ved å kutte ut elementer. Veldig mange steder får du kun salat når du spør om hva de har som kan gjøre glutenfritt.

Eneste som er safe er Hard Rock Cafe uansett hvilket land du drar til.

Anonymkode: bb033...0fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er grunnen til at vi har gitt opp Frankrike som ferieland, de er ræva på glutenfritt, nesten like ille som Tyskland.

Du kan ikke satse på erstatningsprodukter, du må holde deg til retter som allerede er glutenfrie eller kan gjøres glutenfrie ved å kutte ut elementer. Veldig mange steder får du kun salat når du spør om hva de har som kan gjøre glutenfritt.

Eneste som er safe er Hard Rock Cafe uansett hvilket land du drar til.

Anonymkode: bb033...0fd

Ok, takk for svar, greit å være forberedt på det! Er Spania forresten et bedre land med tanke på cøliaki? Ikke vært i hverken Tyskland eller Frankrike etter vi fikk cøliakidiagnosen i familien.

I ferie i Norge, Sverige og Danmark har vi brukt appen "find me GF". Hadde håpte den kunne hjelpe oss på ferie lenger sør også.

Men må si diagnosen har satt litt brems på reisegleden. I sommer spiste vi en del skinke/spekemat og potetsalat på hotellrom, da vi orket ikke å gå på glutenfritt matjakt hver dag.... 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...