Gå til innhold

Barnedåp langt unna..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tar ofte imot slekt på overnatting ved slike arr, dåp / konf / bryllup / runde tall eller begravelser.. Vi bor i hjembygda, og  når slekt / venner kommer heim i slike anledninger er det hyggelig med gjester. Litt trangt av og til, men det er jo kjentsfolk… Dersom de tilreisende er kravstore, og ikke er fornøyd med sovesofa i loftstuen - eller det som er tilbudet - så er det mindre hyggelig… Da må de heller leige en hytta for helga, hvor dyrt kan det egentlig være for 4 stk? 

Anonymkode: 7f522...13d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre de har veldig dårlig råd så synes jeg de er litt smålige. Tenk så heldige de er som har dere og barnebarnet i nærheten hele året! Din familie må jo reise eller dere må reise til dem hver gang dere skal sees. At de ikke ser det er skikkelig sært synes jeg da. 

Ville ikke endret planer for å blidgjøre dem. Synes mannen din kan snakke med dem og spørre om de ikke skjønner at din familie alltid vil måtte reise mens de har dere i nærheten, at det ikke er urettferdig at de må reise 1 gang. Han kan og forklare at dere (dere ikke bare du) har gjester i den andre byen som ikke kan reise og derfor kun kan delta om selskapet er der. 

Så ville jeg bare fortsatt å planlagt og latt dem tygge litt på det. 

Anonymkode: c2b10...69f

Skrevet

(Jeg kan forsåvidt forstå at man ikke har lyst til å reise for barnedåp, men barnets besteforeldre burde ikke ha noe problem med dette. Tanter og onkler om dere har et ganske nært forhold. Men fjernere slekt ville jeg ikke forventet at reiste for barnedåp. Om dere ønsker å ha med veldig mye slekt/venner fra der dere bor også ville jeg vurdert et ekstra selskap når dere kommer hjem uten sermonien bare litt enklere med noe kake og servering, hjemme hos dere feks, for de som ikke kunne delta på det langt unna)

Anonymkode: c2b10...69f

Skrevet

Jag tycker ni gör rätt, planera för barnedåpet i din hemby eftersom dina släktingar sällan kommer se barnet.

Sen tycker jag ni kanske kan ordna en extra dåpsfest hemma för hans familj? En cermoni i kyrkan men två fester? Då får alla känna sig inkluderade lite i alla fall

Skrevet

La de sitte igjen hjemme og furte. Hadde ikke giddet å hjelpe de når de har den holdningen. Og dere må ikke finne på å flytte dåpen tilbake til der dere bor.

Jeg lærte ungene mine tidlig at det ikke var noe vits å prøve å sutre seg til ting, kanskje det er noe kjæresten din sine voksne slektninger bør lære også.

Anonymkode: a8b7e...192

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...