AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Skrevet 20. august 2023 Jeg bor i byen til samboer, og har hele min familie 10 timer unna. Jeg har et stort ønske om å holde barnedåpen i min hjemby, og samboer støtter den fullt ut. "vi bor i min by, så selvfølgelig kan vi ha barnedåpen i din by hvis det er det du ønsker" 🥰 en av faktorene er også at jeg vil gjerne at mine besteforeldre skal kunne være med, men de er ikke i god form, og kan ikke ta den lange reisen. Mens alle i min samboers familie er i topp form. Problemet er at samboers familie er ikke fornøyd med denne avgjørelsen.. Og forventer at vi skal skaffe og betale for overnatting for dem. 😳 Dette har vi ikke råd til! Er egenslig ganske sjokkert etter at vi snakket med de om dette i dag. Hva burde vi gjøre?? Tar vi barnedåpen her så er det familien min som må kjøre, finne og betale for overnatting 🤷♀️ Anonymkode: e1054...8ac
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #2 Skrevet 20. august 2023 Stå på deres, så får de heller velge å ikke komme om det skal være så vanskelig Anonymkode: 28aae...2c9 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #3 Skrevet 20. august 2023 Da får de bare la være å komme da. Anonymkode: fe139...71d
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #4 Skrevet 20. august 2023 Er det vanskelig å hjelpe til med overnatting? Har du ikke familie de kan bo hos? Vi har hatt konfirmasjon med tilreisende familie (min). De har overnattet hos mannens foreldre, søsken etc. En måte for dem å bli bedre kjent. Anonymkode: 48585...a96
Gjest pop up bruker Skrevet 20. august 2023 #5 Skrevet 20. august 2023 Det kan jo hende at de faktisk ikke har råd selv heller, og det må jo være helt lov. Hvis de ikke har råd selv, og dere ikke har råd, må jo løsningen bli at dere har to dåper, og det er helt sikkert mulig. Eventuelt blir det en dåp i ditt hjemsted, og så har dere en hyggelig stund med familiemiddag og slikt når dere kommer hjem til hvor dere bor nå.
Gjest pop up bruker Skrevet 20. august 2023 #6 Skrevet 20. august 2023 pop up bruker skrev (Akkurat nå): Det kan jo hende at de faktisk ikke har råd selv heller, og det må jo være helt lov. Hvis de ikke har råd selv, og dere ikke har råd, må jo løsningen bli at dere har to dåper, og det er helt sikkert mulig. Eventuelt blir det en dåp i ditt hjemsted, og så har dere en hyggelig stund med familiemiddag og slikt når dere kommer hjem til hvor dere bor nå. Nå vet jeg ikke om dere skal kjøre bil eller flyt eller hvordan dere gjør det, men overnatting bør vel kunne løses ved at de bor hos familien din på hjemstedet?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #7 Skrevet 20. august 2023 Jeg ville strukket meg langt for at i hvert fall besteforeldrene fikk bo hos noen i svigerfamilien, det er da bare hyggelig at de blir mer kjent? Hele din familie, det høres ut som flere boliger. Anonymkode: f4a6d...5a4 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #8 Skrevet 20. august 2023 Høres veldig rettferdig ut, gjør som dere har planlagt! Gjestene står fritt til å velge om de vil komme eller ikke! Anonymkode: cefec...970
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #9 Skrevet 20. august 2023 Ts her Det er flere boliger, men det er kun søsteren min som har plass til gjester, og det er der vi skal bo. Jeg vil selvsagt hjelpe de med å finne et sted å bo, men det blir ikke hjemme hos noen, og det kommer til å koste. Men det er mye billigere å finne overnatting der en det er her vi bor. Jeg foreslo at de kunne foreksempel leie en hytte sammen, det var helt greit det så lenge vi betalte 😑 de sa det veldig surt og sarkastisk da men.. De kunne bare ikke forstå hvorfor det ikke var bra nok å ha barnedåp her i byen. Høres nesten ut som at de er fornærmet over at jeg ikke ville ha dåpen her og at det er derfor de er så vanskelige.. 😔 Anonymkode: e1054...8ac
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #10 Skrevet 20. august 2023 Veldig spesielt. Jeg skal i en barnedåp der samtlige av familie på begge sider må fly halve landet eller kjøre i mange timer. Det kunne ALDRI falt meg inn å klage. Det betaler vi mer enn gjerne for. Anonymkode: 70d64...726 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #11 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ts her Det er flere boliger, men det er kun søsteren min som har plass til gjester, og det er der vi skal bo. Jeg vil selvsagt hjelpe de med å finne et sted å bo, men det blir ikke hjemme hos noen, og det kommer til å koste. Men det er mye billigere å finne overnatting der en det er her vi bor. Jeg foreslo at de kunne foreksempel leie en hytte sammen, det var helt greit det så lenge vi betalte 😑 de sa det veldig surt og sarkastisk da men.. De kunne bare ikke forstå hvorfor det ikke var bra nok å ha barnedåp her i byen. Høres nesten ut som at de er fornærmet over at jeg ikke ville ha dåpen her og at det er derfor de er så vanskelige.. 😔 Anonymkode: e1054...8ac Men klart de syns det er leit/negativt/dumt, noe annet er ikke å forvente. For dem hadde det selvsagt vært best, hyggeligst, mest praktisk og greit at det var i byen dere bor (og de bor). Og det er jo det vanligste. Så at de ikke jubler og blir glade er jo greit. La mannen din ta kommunikasjonen rundt dette (leie hytte osv). Men litt rart at hos HELE din familie er det kun én som har plass til to gjester, og ingen nære venner eller naboer som har en kjellerstue å låne bort. Hvor skal dåpen være da, og hvorfor kan ikke de eldste bo hos din søster og dere i leid hytte? Anonymkode: f4a6d...5a4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #12 Skrevet 21. august 2023 De er absolutt kjipe ja. Men ideen om at dere leier en hytte er ikke så dum den. Å reise så langt for dåp hadde jeg kun gjort for søsken (altså mine tantebarn) . Og fremtidige barnebarn. Ikke familie utover dette Anonymkode: e1108...5ae
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #13 Skrevet 21. august 2023 pop up bruker skrev (9 timer siden): Nå vet jeg ikke om dere skal kjøre bil eller flyt eller hvordan dere gjør det, men overnatting bør vel kunne løses ved at de bor hos familien din på hjemstedet? Ikke alle bor i store hus da Anonymkode: fddbc...8bd 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #14 Skrevet 21. august 2023 Jeg tenker jo at det er noen som må reise - og da kan det like gjerne være hans familie, men du kan jo risikere at de ikke kommer da. Så kommer jo an på hva som er viktigst egentlig. Jeg tipper de kommer, men at de bare må spy ut litt galle først. Da tanta mi gifta seg, og det er riktig nok noen år siden, så bodde to av brudgommens brødre hos oss, de delte ene barnerommet og en sov da på flatseng, og broren min måtte sove hos meg. Er ganske sikker på at hele slekta hadde slektninger av brudgommen boende hos seg den helga, men det var på en tid hvor det kanskje var mer viktig å være gjestfri enn at ting skulle være fjongt og komfortabelt og at alle gjester skulle ha eget rom og bad. Jeg tror bestemor og bestefar hadde 12 gjester boende hos seg den helga, og de har 3 soverom. Litt trangt og slitsomt er det jo, men det er ei helg. Anonymkode: 31772...68f 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #15 Skrevet 21. august 2023 29 minutter siden, AnonymBruker said: Men klart de syns det er leit/negativt/dumt, noe annet er ikke å forvente. For dem hadde det selvsagt vært best, hyggeligst, mest praktisk og greit at det var i byen dere bor (og de bor). Og det er jo det vanligste. Så at de ikke jubler og blir glade er jo greit. La mannen din ta kommunikasjonen rundt dette (leie hytte osv). Men litt rart at hos HELE din familie er det kun én som har plass til to gjester, og ingen nære venner eller naboer som har en kjellerstue å låne bort. Hvor skal dåpen være da, og hvorfor kan ikke de eldste bo hos din søster og dere i leid hytte? Anonymkode: f4a6d...5a4 Er det så rart da? Mange av mine bekjente har hverken kjellerstue eller kontor/gjesterom Anonymkode: 99444...2f0
Daisy-love Skrevet 21. august 2023 #16 Skrevet 21. august 2023 Jeg husker en gang når jeg var barn at vi sov to familier, 3 voksne, og 4 barn i en onkels ungkarsleilighet. Det gikk fint det også. Ikke den minste leiligheten, og kun en natt, men likevel. Det må selvsagt være greit for både de som skal ha gjester og de som skal overnatte. Jeg tror jeg hadde hørt meg litt rundt, og sett. Mulig svigerfamilien her ikke ville blitt så fornøyde om de fikk tildelt luftmadrasser, og liggeunderlag, men de får ihvertfall tilbud om å overnatte. Er de ikke fornøyde med hva som tilbys må de finne noe selv. Mange i dag vil jo ha det ganske så bekvemt når de overnatter og alle har ikke et ekstra rom. Om en kan oppføre seg så folk vil ha de der, samt kan akseptere en lavere standard så er det gjerne mulig? Ikke alle har så god råd, men vil gjerne ikke si det rett ut. Utover det så er det deres rett til å bestemme hvor dere vil ha dåpen. Dere inviterer også er det de inviterte sin rett og velge om de vil komme.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #17 Skrevet 21. august 2023 Dere bestemmer selv hvor dere vil ha dåpen. Selvfølgelig betaler dere ikke for tilreisende sin overnatting. Det blir uansett noen som må reise. Har aldri ventet at andre betaler for min overnatting når jeg reiser for å gå i brullypp, barnedåp, begravelse eller annet. Har jeg ikke råd, så takker jeg pent nei, og sender gave/ blomster i stedet. Anonymkode: 54cd1...f43
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #18 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er det vanskelig å hjelpe til med overnatting? Har du ikke familie de kan bo hos? Vi har hatt konfirmasjon med tilreisende familie (min). De har overnattet hos mannens foreldre, søsken etc. En måte for dem å bli bedre kjent. Anonymkode: 48585...a96 Nei veit du hva, man hjelper ikke slike mennesker på det viset. Det er en ting når man ikke forventer hjelpen, men når man forlanger den - da kan de ryke og reise. Familie eller ei. Drittmennesker. Anonymkode: 1e1af...acd
Luckiness Skrevet 21. august 2023 #19 Skrevet 21. august 2023 Påminn dem at din familie måtte reist dit dersom det skulle blitt der dere bor nå…kanskje de ikke helt ser det. Ha det der dere ønsker. Eneste er at dere kanskje kan snakke med et hotell som kan ordne grupperabatt. Og eventuelt forhøre dere med familie med gjesterom om de er villig å ha overnattingsgjester. Hvordan står det til med økonomien på din samboers familie sin side? Mulig det er derfor noen reagerer?
Gjest pop up bruker Skrevet 22. august 2023 #20 Skrevet 22. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 21.8.2023 den 7.48): Ikke alle bor i store hus da Anonymkode: fddbc...8bd Veldig sant, men det er vel bare snakk om fire personee? Endret 22. august 2023 av pop up bruker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå