AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #21 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mannen betaler. Punktum. Har bare én gang opplevd at en kvinne insisterte på å betale og ikke ga seg. Og alle datene (>50) har satt pris på å bli spandert på. Det å være gentleman er ikke noe annerledes i 2023 enn det var for 50 år siden sånn sett. Det er mange som snakker om å dele her, men det er nok bare de med sterke meninger som roper høyest. Det er ikke sånn ute i den virkelige verden. Der ville et forslag om å splitte regningen gi et dårlig inntrykk av mannen. Anonymkode: a221a...228 Du er skikkelig mann! Herlig at sånne som deg er fortsatt finnes! Anonymkode: b69ec...2de 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #22 Skrevet 22. august 2023 Dele likt, men syns også at det er naturlig at den som inviterer til daten/ bestemmer aktivitet, betaler. Om en mann insisterer på å spandere så er det helt greit, men jeg passer som regel på å enten betale eller tilby å dele uansett. I en god del tilfeller tjener jeg mer enn daten, så det blir fort veldig unaturlig at han alltid skal betale. Kvinne i 40-årene Anonymkode: 59e51...a3b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #23 Skrevet 22. august 2023 Hvis jeg inviterer ut betaler jeg. Men på første date så bestiller jeg aldri full middag. Ikke for betalingen, men for å ha mulighet til å gå tidlig nok hvis daten går skeis. Jeg inviterer oftest ut på andre date også, og da betaler jeg middag og drikke til maten eller den aktiviteten vi skal på, enten det er konsert, bowling, teater eller u name it. Som regel, på de datene som går bra, så spanderer ofte mannen drink på neste uteplass, eller så inviterer han åå ny date for å gjengjelde gesten, og gladelig betaler for det. Om mannen insisterer på å betale på første date, selv om jeg inviterer, så setter jeg meg ikke på bakbena, men jeg forventer det ikke. K36 Anonymkode: ba688...c21 1
exictence Skrevet 22. august 2023 #24 Skrevet 22. august 2023 Dersom jeg vet garantert sikkert at jeg ikke er interessert i mannen, lar jeg ikke mannen betale
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #25 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Mannen betaler. Punktum. Har bare én gang opplevd at en kvinne insisterte på å betale og ikke ga seg. Og alle datene (>50) har satt pris på å bli spandert på. Det å være gentleman er ikke noe annerledes i 2023 enn det var for 50 år siden sånn sett. Det er mange som snakker om å dele her, men det er nok bare de med sterke meninger som roper høyest. Det er ikke sånn ute i den virkelige verden. Der ville et forslag om å splitte regningen gi et dårlig inntrykk av mannen. Anonymkode: a221a...228 Godt sagt. Anonymkode: 7fe59...e95
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #26 Skrevet 27. august 2023 Jeg syntes dating og økonomi ikke er lett. Som mann ønsker jeg ikke å fremstå som gjerrig, og kan fint spandere og tilby kaffe eller slikt når vi er ute. For det er jo ikke store beløpet 50-100 kr. Og ser at damene liker det!! Om det kommer i disfavør meg, at jeg betaler mest tenker jeg jo det naturlig nok er greit. For man vil jo bygge en hyggelig relasjon, og synes ikke man da skal fremstå eller virke som gjerrig da! For alt i alt, er jo dette bare små summer i den store sammenheng. Når datingen har blitt mer seriøs kan man jo ta praten rundt økonomi, og da diskutere å få til en mer lik fordeling på pengeforbruk. Jeg tror det er viktig som mann å å være litt ''gentlemann' SPESIELT i starten. Noen synspunkter rundt det? Anonymkode: 7fe59...e95
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #27 Skrevet 28. august 2023 Jeg dater en fyr nå, hvor vi har veldig forskjellig økonomi, og jeg synes det er veldig trasig, fordi jeg er vant til å være mye mer likestilt. Jeg synes det er vanskelig å bli spandert på (mer enn en kaffe), men skal vi dele regninga så har ikke jeg råd til å bli med ut, og jeg synes det er ubehagelig å si at jeg har ikke råd. Da ender det opp med at han sier at han spanderer, og så føler jeg at han tenker at jeg er en golddigger hvis jeg takker ja, selv om han sier det er greit og at han er en stor gutt som selv kan bestemme hva han bruker penger på. Prøver å gjøre opp for meg med å spandere kaffe når vi er ute, kjøpe en ekstra god flaske vin på hjemmedater osv, sånn at jeg føler at jeg bidrar litt med det jeg kan og har mulighet til, og det virker jo som han setter pris på det, og er litt overrasket fordi han ikke er så vant til at damer sliter så fælt med å bli spandert på Anonymkode: 56244...321 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå