Gå til innhold

Generasjon overfladisk


tvertimot

Anbefalte innlegg

Vi lever i en verden hvor "generasjon overfladisk" vokser opp. Metrosexuelle guttehvalper, aldri har guttunger vært mer feminine og kjønnsforvirret. Jentene følger bjelle-sauene i flokk, har forbilder som er kunstige og som markedsfører plastikkopperasjoner og gir følgerskaren som ukritisk følger etter usunne idealer.

Det går definitivt gal vei, dagens unge evner i mindre grad å skille virkelighet fra en helt unaturlig fantasiverden, de lever i en boble.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tvertimot skrev (7 minutter siden):

Vi lever i en verden hvor "generasjon overfladisk" vokser opp. Metrosexuelle guttehvalper, aldri har guttunger vært mer feminine og kjønnsforvirret. Jentene følger bjelle-sauene i flokk, har forbilder som er kunstige og som markedsfører plastikkopperasjoner og gir følgerskaren som ukritisk følger etter usunne idealer.

Det går definitivt gal vei, dagens unge evner i mindre grad å skille virkelighet fra en helt unaturlig fantasiverden, de lever i en boble.

Uffameg.

Personlig syns jeg generasjonen som vokser opp i dag er ganske lovende. De aksepterer hverandre for den de, de tør å skille seg ut i større grad og er mer tilbøyelige til input fra andre kulturer og miljøer😊

Ja, enkelte følger mange på sosiale medier som man kan stille spørsmål ved, men folk har alltid forgudet kjendiser uansett, det har bare en annen for enn før.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet at det de ser på sosiale medier ikke er ekte vare. Man må være rimelig tilbakestående hvis man ikke skjønner det i 2023. Jeg tipper at det blir en økende trend blant unge å bare logge ut fra alt sammen. Bjelle-sauer og kjendis-forbilder har blitt fulgt siden tidenes morgen, det er fordi følgerne er for unge og utrygge til å stå på egne ben, og derfor følger strømmen. Det er ikke noe feil eller unormalt med det. Plastikkoperasjoner tror jeg er noe som tilfaller ytterst få. For det første så må man jo ha råd til det, og for det andre må man synse det er pent (noe jeg tror de fleste er enige om at det ikke er)

Dagens unge virker på mange måter mer fornuftig enn min generasjon. De er flinkere på skolen, og de kaster ikke bort tiden på fyll og rølp slik som vi gjorde (takk og pris at digitalkameraet ikke var oppfunnet, sier jeg bare...). Det er ikke lengre kult å røyke og drikke hjemmebrent.

Å leve i en boble er heller ikke noe nytt. Det er jo noe de fleste, uansett alder, kan kjenne seg igjen i. Kirker og trossamfunn, sekter, korps, idrettslag, rånegjenger, emo-kids: De er alle bobler. Forskjellen er jo at dagens samfunn er mer opplyst, så man har mindre sjanse for å havne i feil boble.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...