Gå til innhold

Trene meg opp igjen, trenger råd og tips

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke trent på veldig mange måneder. Før det trente jeg styrke 5 dager i uken, jogget 2 ganger og ballidrett 2 ganger i uken. Var ganske godt trent. 

Jeg har også lagt på meg en del kilo i fett. 

Nå skal jeg starte opp igjen med treningen. Men litt usikker mengden og hvor hardt jeg skal ta i. Ønsker å bygge meg opp igjen til der jeg var, samtidig ikke gape over for mye. Jeg har en tendens til å gå all in. 

Jeg tenke å begynne med styrke overkropp mandag, kjernemuskulatur onsdag og ben fredag. Forså å øke etterhvert.

Noen tips og råd? 

Anonymkode: 2364c...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville kanskje begynt med fullkropp for å holde frekvensen oppe. Bra for å lære inn igjen bevegelsesmønstre også det 👍

Heller tre ganger i uken og et par sett på hver muskelgruppe enn en splitt der du får trent bare én gang per uke per muskel og bevegelse 😊

Ville begynt med 2 sett første uke, deretter 3 sett andre og tredje uke og 4 sett fjerde uke. Bare noen enkle øvelser som for eksempel en draøvelse, en dytteøvelse, en for fremside lår og en for bakside lår sånn i starten.

Da kommer du raskt inn i det igjen og bygger en god base å jobbe videre fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandum.PT skrev (1 time siden):

Ville kanskje begynt med fullkropp for å holde frekvensen oppe. Bra for å lære inn igjen bevegelsesmønstre også det 👍

Heller tre ganger i uken og et par sett på hver muskelgruppe enn en splitt der du får trent bare én gang per uke per muskel og bevegelse 😊

Ville begynt med 2 sett første uke, deretter 3 sett andre og tredje uke og 4 sett fjerde uke. Bare noen enkle øvelser som for eksempel en draøvelse, en dytteøvelse, en for fremside lår og en for bakside lår sånn i starten.

Da kommer du raskt inn i det igjen og bygger en god base å jobbe videre fra.

Takk for råd 😃

Jeg må ha en økt med stabilisering/kjernemuskulaturen pga ryggen. Men de andre øktene kan jeg ha helkropp. 

Treningsprogrammet jeg har fra tidligere er lagt opp til å trene overkropp og underkropp hver sin dag. Har du noen tips eller råd til Treningsprogram som trener hele kroppen? 😬

Anonymkode: 2364c...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke gjøre så mye feil i en innkjøringsperiode 😊

Knebøy/beinpress/utfallvariant

Pullups/nedtrekk/kabelroing

Benkpress/brystpress/push ups/manual press

Hamstringcurl/strakmark/rygghev

Kan sette sammen en økt eller to basert på det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...