Gå til innhold

Vanskelige besteforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst har vi hatt tett kontakt hele veien, ting har fungert greit. Jeg måtte bare stadig påminne om at godis hele dagen er ikke ok, leggetid er kl 19 og ikke etter 22. Barnet på 3 år hadde en egen skuff fylt opp med sjokolade, kjeks og annet godteri, så derfor stoppet jeg det. 

Det virket som om det gikk seg til, så ba de om å ha med seg barnet på ferie i 3 døgn i sommer. Jeg hørte ingenting fra de, de tok ikke tlf og jeg skjønte jo at de hadde ombestemt seg. Ingen beskjeder, ingen som tok tlf, ingenting fra den kanten og det har nå vart i 3 mnd.

I blant får jeg svar på story jeg legger ut at besteforeldre savner barnet. Barnet fikk ingen hilsen på bursdagen sin en gang, alle andre ringte/sendte melding. Det fortsetter å være stille fra de så jeg var stille i noen uker selv. Forsøkte å ringe de etter kommentar på savn, men ingen av de tok telefonen. 

Jeg ser at de har andre barnebarn på besøk, er på korte ferieturer, har sett de i eller til og fra butikk - så jeg vet jo at de er like hele. Men hva er det som foregår egentlig? Har de meldt seg ut? Hvordan invitere til besøk, barnebursdag eller andre ting når de ikke svarer på noe? 

Anonymkode: 8806e...254

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Først og fremst har vi hatt tett kontakt hele veien, ting har fungert greit. Jeg måtte bare stadig påminne om at godis hele dagen er ikke ok, leggetid er kl 19 og ikke etter 22. Barnet på 3 år hadde en egen skuff fylt opp med sjokolade, kjeks og annet godteri, så derfor stoppet jeg det. 

Det virket som om det gikk seg til, så ba de om å ha med seg barnet på ferie i 3 døgn i sommer. Jeg hørte ingenting fra de, de tok ikke tlf og jeg skjønte jo at de hadde ombestemt seg. Ingen beskjeder, ingen som tok tlf, ingenting fra den kanten og det har nå vart i 3 mnd.

I blant får jeg svar på story jeg legger ut at besteforeldre savner barnet. Barnet fikk ingen hilsen på bursdagen sin en gang, alle andre ringte/sendte melding. Det fortsetter å være stille fra de så jeg var stille i noen uker selv. Forsøkte å ringe de etter kommentar på savn, men ingen av de tok telefonen. 

Jeg ser at de har andre barnebarn på besøk, er på korte ferieturer, har sett de i eller til og fra butikk - så jeg vet jo at de er like hele. Men hva er det som foregår egentlig? Har de meldt seg ut? Hvordan invitere til besøk, barnebursdag eller andre ting når de ikke svarer på noe? 

De følte vel at du bare hakket på dem da

Anonymkode: 43f8a...4cd

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er ikke grei oppførsel fra besteforeldre. Hadde blitt så skuffet og sint hadde dette skjedd hos oss.  En ting er at dere kanskje har vært uenige om ting, men det er ingen unnskyldning for å holde på sånn. For dette går først og fremst ut over barnet. Hadde jeg vært deg hadde jeg sendt dem en melding og bedt om et møte for å se om det kan hjelpe å snakke ut om ting.

Anonymkode: 38b96...9c2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De følte vel at du bare hakket på dem da

Har ikke gitt beskjed om det mer enn 2 ganger i løpet av 1 år. Har alltid vært utrolig mild med de, ikke hatt diskusjoner eller krangle. Så om de reagerer på å få vite at en 3 åring ikke kan spise godis 4 ganger om dagen og at 3 åringen ikke tåler å legges etter kl 22 så har de jo et problem der. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er ikke grei oppførsel fra besteforeldre. Hadde blitt så skuffet og sint hadde dette skjedd hos oss.  En ting er at dere kanskje har vært uenige om ting, men det er ingen unnskyldning for å holde på sånn. For dette går først og fremst ut over barnet. Hadde jeg vært deg hadde jeg sendt dem en melding og bedt om et møte for å se om det kan hjelpe å snakke ut om ting.

Anonymkode: 38b96...9c2

De sa også før vi skulle på ferie at vi kunne låne deres sted. Når vi har lånt dette før så har jeg alltid vasket alt før avreise og de har vært fornøyde med oss der. Ingen problemer rundt bruken av stedet, siden de sjeldent er der selv. 

Denne gangen så tok de ikke tlf når vi lurte på å hente nøkkel. Vi måtte finne en alternativ løsning. Dette har de ikke blitt konfrontert på heller. Det begynner å bli fryktelig mye unødvendig drama. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke gitt beskjed om det mer enn 2 ganger i løpet av 1 år. Har alltid vært utrolig mild med de, ikke hatt diskusjoner eller krangle. Så om de reagerer på å få vite at en 3 åring ikke kan spise godis 4 ganger om dagen og at 3 åringen ikke tåler å legges etter kl 22 så har de jo et problem der. 

Men hvis de er noenlunde oppegående folk så gjør de ikke bare sånt av ingenting. Da må de ha blitt fornærmet for noe, eller du må ha sagt noe som de har tolket dithen at de ikke er skikket til å

passe barna eller ett eller annet. Du må la tvilen komme de litt til gode og tenke igjennom hva som kan ha utløst dette. Og så bør din mann ta en prat med sine foreldre og høre hva det er.  Har dere invitert dem til dere i selskap i denne perioden? Har de aktivt sagt nei? Har dere besøkt dem på eget initiativ?

Skrevet

Dette hadde jeg ikke giddet. Slutt å mas på de. Anse de som ute av livet deres. Er det dine foreldre eller barnefar sine? Er du og barnefar sammen? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvis de er noenlunde oppegående folk så gjør de ikke bare sånt av ingenting. Da må de ha blitt fornærmet for noe, eller du må ha sagt noe som de har tolket dithen at de ikke er skikket til å

passe barna eller ett eller annet. Du må la tvilen komme de litt til gode og tenke igjennom hva som kan ha utløst dette. Og så bør din mann ta en prat med sine foreldre og høre hva det er.  Har dere invitert dem til dere i selskap i denne perioden? Har de aktivt sagt nei? Har dere besøkt dem på eget initiativ?

Mulig de har problemer som ikke handler om oss. Disse besteforeldrene hadde bare oss igjen av barn og barnebarn. De to andre barna deres har null kontakt og årsaken er jeg ikke helt kjent med. Noe handler om å ikke holde avtaler, si de ikke kommer i selskap, dukke opp likevel og bli veldig dramatisk når det ikke er dekket på til de. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja og uansett er du i din fulle rett til å begrense godteri inntak og begrense rangling på dine egne barn.

Anonymkode: 1d203...bdf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, min samboer dro dit og da var det tomt hus. Jeg har forsøkt sms, snap, facetime, telefon for å avtale besøk eller bare prate, så vi slipper å reise til tomt hus igjen. De sier ikke nei, de bare svarer ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mulig de har problemer som ikke handler om oss. Disse besteforeldrene hadde bare oss igjen av barn og barnebarn. De to andre barna deres har null kontakt og årsaken er jeg ikke helt kjent med. Noe handler om å ikke holde avtaler, si de ikke kommer i selskap, dukke opp likevel og bli veldig dramatisk når det ikke er dekket på til de. 

okei da er det tydeligvis standard at dette paret lager krøll i relasjoner siden de har kødda det til med de andre barna og barnebarna.

• Liker 2
Skrevet

okei da er det tydeligvis standard at dette paret lager krøll i relasjoner siden de har kødda det til med de andre barna og barnebarna.

De på sin side stiller seg uforstående og oppfører seg svært såret over å ikke få tid med disse barna og barnebarna. Jeg har tenkt det kan være kommunikasjonssvikt, begge sider burde tatt litt ansvar. Men nå står vi her selv og forstår ingenting, ingen kommunikasjonssvikt, ingen sinte meldinger fra oss. Likevel ingen kontakt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det må ligge noe annet bak. Mulig du hat sagt/gjort noe de reagerer på som du selv ikke er klar over. 

Skrevet

Jeg håper bare at barnets mas etter disse besteforeldrene snart går over. 

• Liker 1
Skrevet

Du er kanskje av dem som bare skal ha og ha og bestemme alt og så har de gått lei? Ha barnevakt, ha gratis feriested osv.  Stress å passe en treåring i dagevis også. Inviterer du selv? Kanskje storfamilieliv ikke er noe for dem, rett og slett.

Anonymkode: 8b14b...4eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Aha så dette er bare et tulleinnlegg ettersom du i første innlegg skriver at du ser de har andre barnebarn på besøk?

• Liker 3
Skrevet
Kvalitet skrev (1 minutt siden):

Det må ligge noe annet bak. Mulig du hat sagt/gjort noe de reagerer på som du selv ikke er klar over. 

Leste du det om de andre barna til besteforeldreparet?

Skrevet
Kvalitet skrev (Akkurat nå):

Men så har jeg ikke det da. Jeg har behandlet besteforeldrene veldig godt. Jeg var den som ordnet overraskelsesbursdag. Jeg er den som kommer med overraskelser, setter igjen blomster ved døra når jeg vet hun/de har hatt en vanskelig periode, tilbyr hjelp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvilke andre barnebarn?

Skrevet

Du er kanskje av dem som bare skal ha og ha og bestemme alt og så har de gått lei? Ha barnevakt, ha gratis feriested osv.  Stress å passe en treåring i dagevis også. Inviterer du selv? Kanskje storfamilieliv ikke er noe for dem, rett og slett.

Anonymkode: 8b14b...4eb

Nei, det har ikke vært mas om barnepike. De spurte selv i fjor om å ha med barnet på ferie, dette vil de i år også. Ved dette feriestedet så er det samboer som hjelper til når noe har skjedd, blant annet vannlekkasje og slikt. Vi har lånt det 3 netter en gang før bare. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...