Gå til innhold

Kjøretimer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder på med lappen på bil nå, kjørt endel m samboer før jeg startet de obligatoriske timene. Det går bra og kjørelærer sier jeg er flink. Har bare et lite problem og det er at hun sitter enten i telefonen eller å skriver sms osv det meste av kjøretimer, er det vanlig nå om dagen, hvis jeg spør om noe er det akkurat som jeg forstyrrer...

Anonymkode: 5925c...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er faktisk ulovlig for kjørelæreren å sitte med mobilen slik under kjøretimer. Min kjørelærer fortalte meg det for mange år siden, mens jeg holdt på å tok kjøretimer.

På samme måte som at hvis du øvelseskjører med noen er det ulovlig for den som er med deg som ledsager å bruke mobilen mens du øvelseskjører. Fordi du har ikke førerkort. Så hvis politiet hadde sett dette og stoppet dere under en kjøretime hadde din kjørelærer fått straff. Det er heller ikke riktig at du skal føle du ikke kan spørre om ting under timen, du betaler jo for å få opplæring. 

Ville snakket med kjøreskolen om dette, og spurt om å få bytte til en annen kjørelærer om denne kjørelæreren ikke slutter med dette.

Anonymkode: 45712...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/20/2023 at 12:52 AM, AnonymBruker said:

Holder på med lappen på bil nå

Kondolerer.

kjørt endel m samboer før jeg startet de obligatoriske timene.

Hva har dette med saken å gjøre? Hvorfor er det relevant å nevne?

Det går bra og kjørelærer sier jeg er flink.

Men er du flink eller sies det bare? Hva tenker du selv? 

Har bare et lite problem og det er at hun sitter enten i telefonen eller å skriver sms osv det meste av kjøretimer, er det vanlig nå om dagen, hvis jeg spør om noe er det akkurat som jeg forstyrrer...

Dette var en lang setning. 

Svaret er nei. Det er ikke vanlig. 

Kjør litt fortere inn på rødt lys og prøv deg på en skikkelig nødbrems. Så forklarer du at du ikke så lyset. Til slutt spør du om ikke hun har sett lyset heller. Svarer hun nei, så spør du om ikke timen kan være gratis, da hun åpenbart ikke er på jobb.

Knall

:skya:

Anonymkode: 076ac...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo HUN som er ansvarlig for deg, kjører du på rødt lys eller for fort og får bot, er det hun som får den

Anonymkode: c95cf...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...