AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #1 Skrevet 19. august 2023 Har sittet og sett en del dokumentarer denne helgen. Blant annet Thomas Seltzer besøk i Usa, hvordan samfunnet var før og under krigen. Sitter igjen med følelsen av at vi som har vokst opp i Norge fra 80-tallet og frem til nå jaggu vinner i Lotto, hver eneste dag. Javisst har jeg vært arbeidsledig og gått på Nav en periode og opplevd familietragedier, dødsfall og forskjellig vondt. Men det gjør jo alle. Tror ikke helt mange innser hvor inderlig forbanna godt vi har det dette landet. Ingen krig, ingen sult, ingen dødelige naturkatastrofer. Skål for tilværelsen! Anonymkode: 5d096...dac 3 2 4
Blåttvann Skrevet 19. august 2023 #2 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har sittet og sett en del dokumentarer denne helgen. Blant annet Thomas Seltzer besøk i Usa, hvordan samfunnet var før og under krigen. Sitter igjen med følelsen av at vi som har vokst opp i Norge fra 80-tallet og frem til nå jaggu vinner i Lotto, hver eneste dag. Javisst har jeg vært arbeidsledig og gått på Nav en periode og opplevd familietragedier, dødsfall og forskjellig vondt. Men det gjør jo alle. Tror ikke helt mange innser hvor inderlig forbanna godt vi har det dette landet. Ingen krig, ingen sult, ingen dødelige naturkatastrofer. Skål for tilværelsen! Anonymkode: 5d096...dac Vi har mye materielt, men på veien mot selvrealisering og materialisme har vi mistet samholdet og fellesskapet. Jeg har bodd i utlandet og hadde gladelig byttet en del norskt materiell mot utenlandsk samhold. 4 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #3 Skrevet 19. august 2023 Blåttvann skrev (7 minutter siden): Vi har mye materielt, men på veien mot selvrealisering og materialisme har vi mistet samholdet og fellesskapet. Jeg har bodd i utlandet og hadde gladelig byttet en del norskt materiell mot utenlandsk samhold. Kommer an på hvilket utland du tenker på. Tror også det kommer an på hvor i landet du bor. Jeg er en del i Nord-norge og der opplever jeg at gjestfriheten og samholdet er langt bedre enn hjemme på østlandet. Har også bodd en periode i London, og selv om de hører veldig hyggelige ut med sine høflighetsfraser, så lærer man seg at de i 90% av tilfellene like gjerne kunne sagt "sodd off". Anonymkode: 5d096...dac 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #4 Skrevet 19. august 2023 Blåttvann skrev (11 minutter siden): Vi har mye materielt, men på veien mot selvrealisering og materialisme har vi mistet samholdet og fellesskapet. Jeg har bodd i utlandet og hadde gladelig byttet en del norskt materiell mot utenlandsk samhold. Vi har ikke mistet samholdet. Faktisk er samholde i Norge langt tettere enn i andre land. Se bare når noen oppretter en spleis. Folk fra hele landet bidrar. Fordi vi føler oss nær andre nordmenn. Samholdet oss nordmenn i mellom har også resultert i en velferdsstat som tar vare på oss alle. Du som har bodd i utlandet har sikkert opplevd at folk der kun bryr seg om sin familie. Resten driter de en lang marsj i. Og kan berike seg selv ved på bekostning av egne landsmenn så har de ingen skrupler mot det. Det er ikke samhold i min bok. Anonymkode: 3e393...b66 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #5 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har ikke mistet samholdet. Faktisk er samholde i Norge langt tettere enn i andre land. Se bare når noen oppretter en spleis. Folk fra hele landet bidrar. Fordi vi føler oss nær andre nordmenn. Samholdet oss nordmenn i mellom har også resultert i en velferdsstat som tar vare på oss alle. Du som har bodd i utlandet har sikkert opplevd at folk der kun bryr seg om sin familie. Resten driter de en lang marsj i. Og kan berike seg selv ved på bekostning av egne landsmenn så har de ingen skrupler mot det. Det er ikke samhold i min bok. Anonymkode: 3e393...b66 Det med Spleis er en litt rar greie, for der har jeg sett begge deler. De som får mye inn i Spleiser er gjerne de som allerede har et stort nettverk rundt seg og har ressurser til å gjerne få saken sin ut i media. Har et ganske tydelig eksempel. Har en venninne som fikk kreft for et par år siden. Hun orket ikke å stå frem med saken sin eller stille opp i media, men det ble nå delt en spleis blant familie og venner og de fikk inn noen tusenlapper. Bare noen uker senere fikk en annen i nær omgangskrets kreft. Mannen skrev et tåredryppende innlegg i lokalavisen, de fikk en hjemme hos-reportasje og det ble opprettet en Spleis som ble delt med "halve Norge". Resulat: rundt 4 millioner. Altså to helt like utgangspunkt med vidt forskjellig resultat. Det er jo utrolig synd at de som får mest hjelp er de som roper høyest, mens den som ikke roper så høyt ikke får like mye, men kanskje trenger det mest. Begge to døde forresten ikke lenge etterpå. Den ene er glemt mens den andre skrives det fremdeles om. Anonymkode: 5d096...dac 2 1
Paneera Skrevet 19. august 2023 #6 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Har sittet og sett en del dokumentarer denne helgen. Blant annet Thomas Seltzer besøk i Usa, hvordan samfunnet var før og under krigen. Sitter igjen med følelsen av at vi som har vokst opp i Norge fra 80-tallet og frem til nå jaggu vinner i Lotto, hver eneste dag. Javisst har jeg vært arbeidsledig og gått på Nav en periode og opplevd familietragedier, dødsfall og forskjellig vondt. Men det gjør jo alle. Tror ikke helt mange innser hvor inderlig forbanna godt vi har det dette landet. Ingen krig, ingen sult, ingen dødelige naturkatastrofer. Skål for tilværelsen! Anonymkode: 5d096...dac Det er mer enn krig, sult og naturkatastrofer som kan ramme et menneske. Utallige barn vokser opp med grov forsømmelse, vold eller seksuelle overgrep, eller en kombinasjon. Ignorant og naivt å tro at vi jevnt over er så trygge i Norge når vi vet at så mye som 20 % av jentebarn opplever seksuelle overgrep, for å nevne noe. 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #7 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har sittet og sett en del dokumentarer denne helgen. Blant annet Thomas Seltzer besøk i Usa, hvordan samfunnet var før og under krigen. Sitter igjen med følelsen av at vi som har vokst opp i Norge fra 80-tallet og frem til nå jaggu vinner i Lotto, hver eneste dag. Javisst har jeg vært arbeidsledig og gått på Nav en periode og opplevd familietragedier, dødsfall og forskjellig vondt. Men det gjør jo alle. Tror ikke helt mange innser hvor inderlig forbanna godt vi har det dette landet. Ingen krig, ingen sult, ingen dødelige naturkatastrofer. Skål for tilværelsen! Anonymkode: 5d096...dac Enig! Mye vi kan klage på i hverdagen, men fy så takknemlige vi friske må være. Aller viktigst at barna og familien er friske. Jeg må gå i meg selv mange ganger ❤️ Anonymkode: 20ae2...202
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #8 Skrevet 19. august 2023 Samfunnsengasjert skrev (5 minutter siden): Det er mer enn krig, sult og naturkatastrofer som kan ramme et menneske. Utallige barn vokser opp med grov forsømmelse, vold eller seksuelle overgrep, eller en kombinasjon. Ignorant og naivt å tro at vi jevnt over er så trygge i Norge når vi vet at så mye som 20 % av jentebarn opplever seksuelle overgrep, for å nevne noe. Nei men vi må da ikke leite etter det negative?! Skal jeg tenke på dette hver dag så blir det litt av en hverdag! Ting skjer overalt minutt for minutt både mennesker og dyr, men vi må leve i nuet. Takke for at vi er heldige nå❤️ Anonymkode: 20ae2...202 3
29_j Skrevet 19. august 2023 #9 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei men vi må da ikke leite etter det negative?! Skal jeg tenke på dette hver dag så blir det litt av en hverdag! Ting skjer overalt minutt for minutt både mennesker og dyr, men vi må leve i nuet. Takke for at vi er heldige nå❤️ Anonymkode: 20ae2...202 Hilsen meg som skulle ha dette i en ikke anonym greie. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #10 Skrevet 19. august 2023 Samfunnsengasjert skrev (8 minutter siden): Det er mer enn krig, sult og naturkatastrofer som kan ramme et menneske. Utallige barn vokser opp med grov forsømmelse, vold eller seksuelle overgrep, eller en kombinasjon. Ignorant og naivt å tro at vi jevnt over er så trygge i Norge når vi vet at så mye som 20 % av jentebarn opplever seksuelle overgrep, for å nevne noe. Alt det du nevner her finnes jo også i andre land, bare enda verre! Anonymkode: 36517...64e 2
Paneera Skrevet 19. august 2023 #11 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei men vi må da ikke leite etter det negative?! Skal jeg tenke på dette hver dag så blir det litt av en hverdag! Ting skjer overalt minutt for minutt både mennesker og dyr, men vi må leve i nuet. Takke for at vi er heldige nå❤️ Anonymkode: 20ae2...202 Blir litt for naivt for meg å lukke øynene for grusomme ting som skjer, også i Norge. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #12 Skrevet 19. august 2023 51 minutter siden, AnonymBruker said: Har sittet og sett en del dokumentarer denne helgen. Blant annet Thomas Seltzer besøk i Usa, hvordan samfunnet var før og under krigen. Sitter igjen med følelsen av at vi som har vokst opp i Norge fra 80-tallet og frem til nå jaggu vinner i Lotto, hver eneste dag. Javisst har jeg vært arbeidsledig og gått på Nav en periode og opplevd familietragedier, dødsfall og forskjellig vondt. Men det gjør jo alle. Tror ikke helt mange innser hvor inderlig forbanna godt vi har det dette landet. Ingen krig, ingen sult, ingen dødelige naturkatastrofer. Skål for tilværelsen! Anonymkode: 5d096...dac Ja, skål for å leve godt nettopp ved å presse andre ned, drittimperialist. Anonymkode: 6e57e...7b9
000VF000 Skrevet 19. august 2023 #13 Skrevet 19. august 2023 Jeg vinner i tipping hver dag. Jeg bruker tip2000, som bruker morgendagens teknologi. Før var jeg upopulær, nå er jeg millionær. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #14 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, skål for å leve godt nettopp ved å presse andre ned, drittimperialist. Anonymkode: 6e57e...7b9 Kan vi ikke få lov til å nyte vårt liv uten å måtte tenke på all elendigheter i verden? Vi lå leve videre fordi om andre land ikke gar det greit? Eller vil du vi skal lide med? Anonymkode: 20ae2...202
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #15 Skrevet 19. august 2023 Samfunnsengasjert skrev (8 minutter siden): Blir litt for naivt for meg å lukke øynene for grusomme ting som skjer, også i Norge. Men det har det jo gjort hele tiden. Skal vi sørge til enhver tid? Anonymkode: 20ae2...202
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #16 Skrevet 19. august 2023 Nordmenn er innelukkede og kalde. Skulle ønske jeg bodde i Canada. Anonymkode: 7a86e...b2a 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #17 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nordmenn er innelukkede og kalde. Skulle ønske jeg bodde i Canada. Anonymkode: 7a86e...b2a Kan du ikke bo i Canada? Anonymkode: 5d096...dac
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #18 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nordmenn er innelukkede og kalde. Skulle ønske jeg bodde i Canada. Anonymkode: 7a86e...b2a Flytt da🙉 Anonymkode: 20ae2...202
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #19 Skrevet 20. august 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Flytt da🙉 Anonymkode: 20ae2...202 Thank you for proving my point. Anonymkode: 7a86e...b2a 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #20 Skrevet 20. august 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Kan du ikke bo i Canada? Anonymkode: 5d096...dac Jo jeg flytter til Nord Amerika snart. Lei av dette landet. Anonymkode: 7a86e...b2a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå