AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #1 Skrevet 19. august 2023 Hva hallusinere du? Og var det fordi du var fysisk syk, psykisk syk, ruset eller pga lite søvn/mat? Anonymkode: d407a...701 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #2 Skrevet 19. august 2023 Ja det har jeg og det har ikke vert sykdom involvert. Da jeg var barn så jeg litt av hvert, det var nok først og fremst en overaktiv fantasi som gjorde det. Det skjedde oftest i forbindelse med søvn, at jeg våknet, men marerittet utspilte seg likevel selv om jeg var våken. Kunne også oppleve det midt på høylys dag at jeg så ting som ikke var der. Mennesker, dyr og monstere. Det gav seg stort sett da jeg kom i puberteten. Nå kan jeg bare se ting i øyekroken på en måte.. at jeg føler det er der, men jeg ser det ikke mer. Anonymkode: 81445...756 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #3 Skrevet 19. august 2023 Jeg hallusinerte i en periode hvor jeg hadde svært sterk angst over lengre tid. Det var noe ala Munchs skrik jeg så i omgivelsene mine. 😅 Det varte heldigvis ikke veldig lenge. Jeg ble helt frisk igjen med kognitiv terapi og medisiner. Anonymkode: 0fd63...19d 1
Chomsky89 Skrevet 19. august 2023 #4 Skrevet 19. august 2023 (endret) Jeg testet salvia divinorum lovlig for 12 år siden. Hadde med en venn som ikke var påvirket av noe, det må man ha. Det startet med masse små hallusinasjoner uten at hele bildet var falskt. Den blåe ånden fra aladdin var det første som dukket opp i rommet. Hele stua ble ettervert til et hoppeslott av typen flatt, ikke med stigning, eller sklie osv. Endret 19. august 2023 av Chomsky89 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #5 Skrevet 19. august 2023 Ja, delirium tremens ifm alkoholavrusning. Jeg hørte stemmer selv om det ikke var en sjel i nærheten. Jeg så "skyggefolk". Jeg så en cowboy med stetsonhatt. Husker spesielt godt jeg satt på enden av senga når jeg både så og kjente noe som gikk på senga, så merker i madrassen av at noe gikk på madrassen selv om jeg ikke så noen skikkelser. Senere, mens jeg lå på sykehuset, var synshallusinasjonene borte, men hørselshallusinasjonene var forsterket. Hørtes ut som om jeg var inne i en stor hall, og stemmene jeg hørte var som om noen stod inne i den store hallen sammen med meg å pratet med ropert. Det var så høyt at jeg hadde forferdelig hodepine og ikke tålte noe lys, måtte ha det helt mørkt. Dette varte i flere dager.. Det var en forferdelig opplevelse jeg ikke orker å oppleve igjen. Anonymkode: 388b9...8c3 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #6 Skrevet 19. august 2023 Ja, da jeg drev med alvorlig selvskading pg tok diverse piller. Og når jeg tar imovane, som jeg absolutt ikke gjør lenger Anonymkode: 303b2...d12
Purple_Pixiedust Skrevet 19. august 2023 #8 Skrevet 19. august 2023 Har hatt både medikamentutløste og rusutløste hallusinasjoner. Har også hallisinert dagen derpå. Har vært alt fra at jeg så jeg hadde blå øyenskygge på da jeg så meg i speilet, til mennesker med 50- tallsklær som danset. At jeg så dobbelt og korridorer og dører vrengte på seg til at jeg har hørt stemmer som har snakket negativt om meg.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #9 Skrevet 19. august 2023 Har hatt feberhallusinasjoner ved sykdom flere ganger (influensa flere ganger og salmonella (tror jeg)). Har da sett armene og beina mine bøye seg i syke vinkler, løst matematiske gåter i 3D (glemte detaljene etterpå), blitt begravd av styrtende fjell og sett små rom vokse seg enormt store + masse mer. Er alltid litt på vakt når jeg er syk for at det ikke skal gå så langt igjen…igjen… Anonymkode: 6b9e4...cce
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #10 Skrevet 19. august 2023 Ja av flere forskjellig grunnet. 1: Medisinutløst (imovane) 2:Hyponatremi 3: Søvnmangel 4:Traumeutløst 5:Pga alvorlig anoreksi Anonymkode: 9a954...bb6
Laraa Skrevet 19. august 2023 #11 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja det har jeg og det har ikke vert sykdom involvert. Da jeg var barn så jeg litt av hvert, det var nok først og fremst en overaktiv fantasi som gjorde det. Det skjedde oftest i forbindelse med søvn, at jeg våknet, men marerittet utspilte seg likevel selv om jeg var våken. Kunne også oppleve det midt på høylys dag at jeg så ting som ikke var der. Mennesker, dyr og monstere. Det gav seg stort sett da jeg kom i puberteten. Nå kan jeg bare se ting i øyekroken på en måte.. at jeg føler det er der, men jeg ser det ikke mer. Anonymkode: 81445...756 Det høres veldig ut som søvnparalyse 1 1
strawberry88 Skrevet 19. august 2023 #12 Skrevet 19. august 2023 Da jeg tok oxycontin etter en operasjon, hadde jeg samtaler med personer som ikke var der. Såg de i rommet og snakket med de. Så så fort smertene var levlige, så sluttet jeg å ta oxycontinen, og hallusinasjonene forsvant 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #13 Skrevet 19. august 2023 Ja, pga alvorlig psykisk lidelse. Har paranoid schizofreni. Anonymkode: 2c252...563 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #14 Skrevet 19. august 2023 Ja, ved et par anledninger når jeg tok lsd/fleinsopp. Lydhallusinasjoner, mønstre, pustende vegger, sterke farver osv. Har også opplevd å hallusinere noen ganger ved søvnmangel. Nå kan jeg noen ganger oppleve å"se" ting som ikke er der i øyekroken eller i et lite øyeblikk. Vet ikke om det er pga tidligere bruk av psykedelika eller bare noe som har kommet med alderen. Anonymkode: d7725...fb1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #15 Skrevet 19. august 2023 Laraa skrev (1 time siden): Det høres veldig ut som søvnparalyse Jeg var enig i det, bortsett fra at personen skriver at det også skjedde på høylys dag. Beskrivelse av å føle vesener rundt seg og se dem i øyekroken høres jo også ut som grensepsykose. Jeg håper hen har snakket med legen sin om dette. Anonymkode: 0fd63...19d 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #16 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva hallusinere du? Og var det fordi du var fysisk syk, psykisk syk, ruset eller pga lite søvn/mat? Anonymkode: d407a...701 Hadde korona hallusinerte om at barn og mann var i rommet enda de var gått ut på skole/jobb. Anonymkode: 570e3...aaf
visp Skrevet 19. august 2023 #17 Skrevet 19. august 2023 Ja, da jeg hadde influensa. Husker ikke helt om hva, men regner med at det kom pga feber.
Gjest Bombasi Skrevet 19. august 2023 #18 Skrevet 19. august 2023 Har hørselshallusinert (som er vanlig) og har periodevis søvnparalyse som er en form for hallusinasjon.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #19 Skrevet 19. august 2023 Ja, i forbindelse med søvnmangel og ved store påkjenninger over tid. Og et par ganger ut av det blå, samt mange ganger ved søvnparalyse. Synes det er veldig interessant at det er mulig Anonymkode: fac71...ec2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #20 Skrevet 19. august 2023 Ah, ja. Jeg hadde visst feberfantasier som barn, da jeg fikk feberutløste epilepsianfall Anonymkode: 303b2...d12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå