Gå til innhold

Er 43 år gammelt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vennen min er 43 år, og sånn han beskriver det, høres det ut som verdens undergang

Anonymkode: 68710...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er gammelt hvis man ikke ser ut som 25. Folk blir jo rynkete og jævlige etter 30, ikke rart folk blir deprimerte.

Anonymkode: 66b4d...08d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. 

For en 18 åring, ja, selvfølgelig. 

For en person på 62 som akkurat går av med pensjon. Nei. 

Man er derimot ikke ung lenger. 

Mye avhenger også av sammenheng. Er man gammel på idrettsbanen i en alder av 43? Ja. Til å bli forelder? Begynner å røyne på ja. Til å starte egen bedrift, ta en doktorgrad, reise rundt? Nei, nei og nei.

Anonymkode: b3562...420

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er gammelt hvis man ikke ser ut som 25. Folk blir jo rynkete og jævlige etter 30, ikke rart folk blir deprimerte.

Morsom lesing. Spesielt i disse tider der det er de unge som klager på psykisk  helse.  så er vel ikke de som er litt eldre som er deprimerte.

Anonymkode: 0326f...636

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Akk, evig vakker og ung idealet i dag. Glad jeg alltid har vært under middels 

Endret av jessop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vennen min er 43 år, og sånn han beskriver det, høres det ut som verdens undergang

Det høres ut som din venn trener hjelp. Men det finnes jo folk i alle aldre som har problemer, har nok ikke noe med alderen å gjøre antagelig. 

Anonymkode: 0326f...636

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig individuelt. Jeg har kollegaer på 40 som har helse som 30-åringer, og jeg har kollegaer på 40 som har helse som 50-åringer. Noen er energiske og positive, mens andre er negative og nedstemte. Men halvveis i livet, det er man jo. Selv ble jeg 42 i dag.

Anonymkode: 16fd6...dc3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette tror jeg det først og fremst er tenåringer som tenker. Husker jeg syns alle over 28 år var sykt gamle når jeg var i tenårene 😆

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, som 43 åring selv, så er jeg jo langt fra 20. Men har jeg lyst til å være 20 igjen? Mye gøy da, men syns ting er enda litt gøyere nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis ja, så er det bare på grunn av holdninger som du ser i denne tråden. Vennen din må bryte fri fra den tankegangen.

Anonymkode: d958e...83d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 43, og noen dager føler jeg meg urgammel, mens andre dager føler jeg meg som en 20åring😅

Når man leser her inne, så kan det komme tråder/kommentarer på "eldre folk" altså folk i 40årene🤷‍♀️

Jeg tror å være i 40årene nå, er annerledes enn før. At vi (endel hvertfall) er yngre til sinns, er opptatt av å kle seg på en annen måte enn feks min mor når hun var 40 osv.

Jeg er sykepleier og jobber i geriatrien, og der får jeg ofte høre at jeg er ung ennå🙏😅

Men samtidig, så tenker jeg jo noen ganger at jeg ikke er ung lengre, og at jeg kanskje har levd halve livet mitt allerede🙈

Anonymkode: c2d0e...db9

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på kontekst. 
For gammel til å dra på byen og feste med russen? Ja.

For gammel til å begynne på en ny utdannelse, søke nye jobber, få seg (ny) kjæreste? Nei.

Anonymkode: 288e7...845

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er veldig individuelt. Jeg har kollegaer på 40 som har helse som 30-åringer, og jeg har kollegaer på 40 som har helse som 50-åringer. Noen er energiske og positive, mens andre er negative og nedstemte. Men halvveis i livet, det er man jo. Selv ble jeg 42 i dag.

Gratulerer med dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kommer an på kontekst. 
For gammel til å dra på byen og feste med russen? Ja.

For gammel til å begynne på en ny utdannelse, søke nye jobber, få seg (ny) kjæreste? Nei.

Anonymkode: 288e7...845

Ikke for gammel til å gå på byen å feste nei. Ro deg ned med A4 tenkingen, du gjør bare vondt verre 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke for gammel til å gå på byen å feste nei. Ro deg ned med A4 tenkingen, du gjør bare vondt verre 

Kanskje personen mente feste som russen? 

Anonymkode: ff7d1...269

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 47 og føler meg fysisk mye yngre. Får jo høre at jeg er gammal da av ungene, men so be it.  Kan ikke gjøre så mye ut av alderen uansett annet ennå stelle seg og ta vare på seg selv etter beste evne. Ikke aktuelt å starte med noe botox, andre kjemiske midler  eller løft her og der. Bonusen med å bli eldre etter egen erfaring er at personlig gir jeg mer f i hva andre synes om meg. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heldigvis har jo en del av oss som har fylt 30 år modnet litt underveis, så vi skjønner at livet handler om mer enn bare utseendet 😊

Anonymkode: 1ebf4...4f3

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...